Kirjoittaja Aihe: 607 - Etupään narina  (Luettu 1727 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
607 - Etupään narina
« : 20.03.2019, 02:22:56 »
Auto: 2008 607 3,0 V6 Platinum Ivoire (ES9A, AM6-automaattivaihteisto, 137 000 km).

Mikä on kun tiettävästi vasemmasta etunurkasta tulee narinaa, samanlaista kun kävelee märillä lenkkareilla jossain kaupan lattialla. Käytettiin nosturilla ja alapallosta löytyi vielä kolisematon pieni välys ja ulkoa irronnut vetoakselin suojakumi. Kumi oli ollut kiinni klemmarilla ja siihen vaihdettiin oikea panta. Narinaan riittää ajaminen pieneen koloon tai katokseen jossa oven suulla on pieni kouru minkä yli pitää mennä. Onko se sitten sisään joustossa en osaa sanoa. Kuuluu vielä useamman kympin vauhdissa, maantienopeudessa muut äänet kasvaa isommiksi. Ärsyttävä kitinä.
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Etupään narina
« Vastaus #1 : 20.03.2019, 19:34:05 »
Kallistuksen vakaajan kumi tai joustintuen yläpään laakerin kumi. Wurthin vaseliinispraytä kumeihin.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 607 - Etupään narina
« Vastaus #2 : 21.03.2019, 12:50:07 »
Mitä kautta ruutataan joustintuen laakeriin? Miksi wurttia?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

fluxpur

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 969
Vs: 607 - Etupään narina
« Vastaus #3 : 21.03.2019, 16:45:30 »
Itsellä on narina aina osoittautunut alapallon niveleksi, tosin eri auto. Jos alapallon suojakumi on jotenkin rasvanen, voi olla että on puhki ja silloin saattaa olla vettä sisällä. Mutta eihän sitä tiedä vaikka olisi muualla syy.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Etupään narina
« Vastaus #4 : 21.03.2019, 20:52:37 »
Yksi kerrallaan kokeilemalla, Wurth tai CRC:n sinivärillinen vaseliinispray sopii, toki silikonikin äänen paikallistamiseen.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 607 - Etupään narina
« Vastaus #5 : 22.03.2019, 00:14:54 »
Itsellä on narina aina osoittautunut alapallon niveleksi, tosin eri auto. Jos alapallon suojakumi on jotenkin rasvanen, voi olla että on puhki ja silloin saattaa olla vettä sisällä. Mutta eihän sitä tiedä vaikka olisi muualla syy.

Pallo menee vaihtoon
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 533
Vs: 607 - Etupään narina
« Vastaus #6 : 22.03.2019, 09:41:07 »
Jos siinä on samanlainen tolppa kuin 406 että se jousi sutkahtaa läpi katketessaan niin laittaisin samalla iskarit yläpään laakerit ja jouset kun ei noista käytetyistä autoista ole luottamista missä kunnossa ja miten paljon niillä on rullattu. Niin ja ne alapallot samalla ja pystytangot.

jopeli

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 266
Vs: 607 - Etupään narina
« Vastaus #7 : 22.03.2019, 11:37:54 »
Pallo menee vaihtoon

Jos meinaat ite alapallon vaihtaa, niin suositteleen hankkimaan asiaan kuuluvan PSA:n alapallonivelhylsyn.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 607 - Etupään narina
« Vastaus #8 : 22.03.2019, 11:46:50 »
Saavat vaihtaa pajalla. Jouset vaikutti hyvinkin siisteiltä ainakin mitä vertaa yli 300 000 ajetun 406 jousiin
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

SEL

  • Vieras
Vs: 607 - Etupään narina
« Vastaus #9 : 22.03.2019, 14:18:43 »
Pallo menee vaihtoon

Onkohan käytetty kestovoitelemattomia palloniveliä.

AJH63

  • Vieras
Vs: 607 - Etupään narina
« Vastaus #10 : 22.03.2019, 15:18:07 »
Enää ei liene nippavoideltuja niveliä missään?  Chryslerissä oli eikä vaihtaa tarvinnut.  Osaisiko nykyisiin porata ja jengata nipanreiän?