Kirjoittaja Aihe: 207 - Jäähdyttimen puhallin jää päälle (HDi) (puhaltimen lämpötila-anturi)  (Luettu 22444 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

lsgvall

  • Vieras
Ongelma:

Auto: 2007 207 1,6 HDi 110 (145 000 km).

Tervehdys, olisi seuraavanlainen ongelma. Kesän eka lämmin päivä ja moottorin puhallin ei sammu, vaikka auto ollut parkissa kolmatta tuntia. Onko kyseessä ominaisuus vaiko anturivika?

Kiitos etukäteen vastauksista.

Ratkaisu:

Kiitoksia vastauksista. Vika löyty puhaltimen lämpöanturista. Oli lian peitossa joten puhdistus ja takasin kiinni niin johan flekti hiljeni ja toiminut taas normaalisti. Katsotaan kunka pitkään korjaus auttoi. ;D

lsgvall

  • Vieras
Pieni update, akku jo tyhjä, joten joku vika näyttäis olevan? Kokeiltu irroittaa akku, mutta ei auta, puhallin menee päälle uudestaan kun kytkee akun takaisin. Samalla alkoi  matkustajan airbag valo palaa? Auto ollut minulla kuukauden verran ja n. 3000km ajettu. Ensinmäiset viat minun kohdalla.

cola

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 424
Todennäköisesti lämpötila-anturi. Onko jäähdytysnestettä kadonnut? Pahimmassa tapauksessa neste voi kulkeutua Ecuun ja aiheuttaa häiriöitä.

lsgvall

  • Vieras
Vika oli korjaantunut yön aikana kun akku oli irti, mutta ilmaantu taas yhden välipäivän jälkeen. Missä anturi on?

Legge

  • Vieras
Jäähdytysnesteen lämpötila-anturi kuvassa nro 3. Alkuperäisenä 57 euroa.

sulo2604

  • Vieras
Toinen vaihtoehto on, että ohjausrele on jumissa. Mulla kävi 307:n kanssa niin.

Legge

  • Vieras
Eikös lämpötila-anturin viat aiheuta usein myös käynnistymättömyyttä? Ei ole nähtävästi ilmennyt?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Diesel malleissa ei ole ollut lämpöanturissa juurikaan vikoja. Korkeintaan tiiviste vuotanut 1.6 hdi malleissa.
« Viimeksi muokattu: 23.05.2013, 20:01:38 kirjoittanut ArtoR »
Peugeot 3008 hybrid