Auto: 2003 406 3,0 V6 SV (ES9J4S, ZF 4HP20 -automaattivaihteisto).
Öljyn pois pudotus ei ole engelmallista. Korkki auki pohjasta... Täyttöproppua ei ole näkösällä kunnollista, vaikka ilmansuodattimen irroitti. No siitä sitten nykimään sitä muovista (huohotin?) korkkia irti ja palasiksihan se meni. Uudet öljyt sisälle kun vanhat oli mitattu.
Missähän tuossa lie on se tarkistusreikä? Pohjaproppu on ihan normaali yksiosainen ruuvi. Ei siis samanlainen kuin AL4:ssa. Mittatikkua ei ole. Moottorinpuolella on sen näköinen reikä, että ilmeisesti se sitikan mittatikku majailisi nimen omaan siinä. Jos olisi joskus tarve käyttää laatikko irti, mitä tosin epäilen (jos menee rikki, niin koko keksintö paalataan), niin siihen voisi ehkä mittatikun asentaa...
No, uusilla öljyillä tuntuu toimivan jonkin verran paremmin. Pistin varuiksi pari desiä enempi (3,2 l) kuin tuli ulos. Olisi hyvä saada oikea pinnankorkeus jollakin konstilla. Ajattelin vaihtaa ölpät uusiksi hetken päästä.
-Jarno