Kirjoittaja Aihe: Ohjaustehostinnesteet  (Luettu 78478 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #105 : 29.04.2014, 15:06:25 »
Pitkän googlailun ja vielä yhden puhelinsoiton jälkeen (paikallinen merkkiliike) olen nyt tullut siihen tulokseen että laitan ohjaustehostimeen Total Fluide Lds öljyä, jota saa Motonetistä. Merkkiliikkeessä kerrottiin tälläkertaa että Total Fluide Da soveltuu kaikkiin peugeot ohjaustehostimiin 99% varmuudella (itse kyllä hieman epäilen yhteensopivuutta vanhempiin malleihin joissa käytetty mineraaliöljyä) ja kuulemma sitä autossani on ollut myös tehtaalta lähtiessä? Pienen tutkiskelun jälkeen uskallan uskoa että Fluide Da ja Fluide Lds ovat samaa ainetta (molemmat täyttävät psa:n speksin: PSA S71 2710) ja datalehtisiä vertailemalla arvot ovat identtiset. http://www.lubadmin.com/upload/produit/FichePDF/lang_1/4002.pdf
http://www.lubadmin.com/upload/produit/FichePDF/lang_1/4008.pdf
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

Benkku

  • Vieras
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #106 : 29.04.2014, 16:16:15 »
Pienen tutkiskelun jälkeen uskallan uskoa että Fluide Da ja Fluide Lds ovat samaa ainetta (molemmat täyttävät psa:n speksin: PSA S71 2710) ja datalehtisiä vertailemalla arvot ovat identtiset.

Eivät nuo ole 'samaa' ainetta. Perusöljyjen seos on sama - ja siitä samat datalehden arvot, mutta lisä-aineistus eroaa. Noitakaan vaikka ovat samojen perusöljyjen seos - en blandaisi keskenään, vaan huuhteluvaihdolla menisin. Toisaalta kun kyse saman valmistajan tuotteista voi lisä-aineistuspaketti konsentraatiota lukuunottamatta olla sama, mutta varmaksi ei voi sanoa ilman faktaa.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #107 : 29.04.2014, 16:42:14 »
Jossain olen nähnyt myös suosituksen lds nesteestä ohjaustehostimeen mutta sitä en enää ole löytänyt. Kuitenkin tuo nyt tuntuu järkevimmältä ratkaisulta tässä tilanteessa. Muutenkin kun hammastanko vaihdetaan niin samalla kun laskee vanhat öljyt ulos niin aika pieni määrä vanhaa öljyä enään sekoittuu uuden öljyn joukkoon, tuskin ainakaan mitään rikkoontuu.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 347
  • Jotenkuten
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #108 : 12.05.2014, 09:11:10 »
ATF Dexron II käyttäny saxossa sama ku 106 pösö expertissä kans toiminu ja toimii aivan hyvin.
Sehän ny on matalapaine hydrauliikkaa tavallinen lamellipumppu automaattitoosassa on kyseiselle öljylle vaativammat olosuhteet ja toimii sielläkin.
Fiat Scudo 1,6 multijet -08,    
Pösö expert 1.9TD -00,                
C5 break 1,8 -03,  
Honda GL1800 Airback/Navi,  
Mantis Tiller, 2CV4 -72, 2CV6 -82

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #109 : 12.05.2014, 14:42:15 »
Jokainenhan saa omaansa laittaa mitä tykkää, itse en kuitenkaan halua että öljyt tulevat ulos kun pakkasta sattuu olemaan 30 astetta tai enemmän..
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 347
  • Jotenkuten
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #110 : 22.06.2014, 15:22:57 »
Miten ne muka tolla öljyllä ulos tulee??
Fiat Scudo 1,6 multijet -08,    
Pösö expert 1.9TD -00,                
C5 break 1,8 -03,  
Honda GL1800 Airback/Navi,  
Mantis Tiller, 2CV4 -72, 2CV6 -82

Benkku

  • Vieras
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #111 : 22.06.2014, 16:14:49 »
Kyseisen laadun viskositeetti kylmässä on suuri, luokkaa puolitoista-kaksinkertainen järjestelmään suunniteltuihin laatuihin nähden.

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 347
  • Jotenkuten
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #112 : 09.07.2014, 16:17:32 »
Nooh tuollahan toi on workkiny kolmenkympin pakkasissa ilman mitään että tsilleen .
Fiat Scudo 1,6 multijet -08,    
Pösö expert 1.9TD -00,                
C5 break 1,8 -03,  
Honda GL1800 Airback/Navi,  
Mantis Tiller, 2CV4 -72, 2CV6 -82

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #113 : 09.07.2014, 17:06:08 »
Tuurilla tai toleranssien salliessa. Laita vaan suositeltua öljyä, niin ei ole jännä päällä  ;). Fluide DA on varmaan parhaimmistoa, ainakin 407:aan.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Jyrki_406

  • Vieras
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #114 : 29.12.2014, 09:45:51 »
Auto: 2003 406 GW 2,0 HDi.

Terve,

tulin ostaneeksi tuota Total fluide DA:ta(oranssi väri) ja hintakin oli lähellä Mobilin täyssynteettisiä. Tietääkö joku voiko sitä laittaa 406 ohjaustehostinnesteeksi? Kun jossain sanotaan, ettei saa laittaa näihin missä on käytetty vanhempia mineraalipohjaisia öljyjä. Tällä hetkellä nesteen väri on on tummahkoa, värisokeana paha veikata onko ollut punasta vai vihreätä.

Toinen kysymys vaihto-operaatiosta:
Onko kukaan onnistuneesti vaihtanut pelkästään imemällä säiliöstä paluupuolelta ja lisäämällä menopuolelle auto käynnissä rattia kääntäen.
 
T: Joskus yhden volkkarin hammastangon pilannut väärillä nesteillä.  ;D

uijui

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 610
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #115 : 29.12.2014, 14:14:36 »
Minä oon vaihtanut monesti sillein, että otin paluun irti säiliöstä ja auton käydessä kaadoin uutta tupaan. Ei ole kuulemma oikea tapa.

Peugeot91

  • Vieras
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #116 : 23.01.2015, 18:20:43 »
Milloinkas Ohjaustehostinöljyt kannattaa vaihtaa. ? Oma auto nyt 5-vuotias ajettu 6tkm. Onko ihan turhaa. ? Kertyykö tähän öljyyn kosteutta. ?

Late

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 493
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #117 : 27.01.2015, 13:13:04 »
Minä oon vaihtanut monesti sillein, että otin paluun irti säiliöstä ja auton käydessä kaadoin uutta tupaan. Ei ole kuulemma oikea tapa.

Tuo on kyllä ainoa toimiva tapa.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #118 : 27.01.2015, 13:34:41 »
Auto: 2003 406 GW 2,0 HDi.
tulin ostaneeksi tuota Total fluide DA:ta(oranssi väri) ja hintakin oli lähellä Mobilin täyssynteettisiä. Tietääkö joku voiko sitä laittaa 406 ohjaustehostinnesteeksi?

TOTAL DA käy vain sähköhydrauliin ohjauksiin. 406:ssa on vielä perinteinen hihnapumppu sinne käy perus ATF, eli TOTAL ATX on tehtaan suositus.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: Ohjaustehostinnesteet
« Vastaus #119 : 27.01.2015, 14:03:38 »
TOTAL DA käy vain sähköhydrauliin ohjauksiin. ...

Miten on kun Pugeotin:n korjaamokirjallisuuden mukaan esim. 407:n muuttuvatehosteiseen (mekaaninen pumppu, ei sähköhydraulinen) käsketään laittaa vain Fluide DA:ta? Ja sitähän ne merkkikorjaamon tiskiltäkin tarjosi kun kävin kysymässä.