Kirjoittaja Aihe: 607 - Vetoakselit  (Luettu 14659 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #60 : 24.04.2018, 17:35:28 »
Audi A4 Tdi Q

lahurm

  • Vieras
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #61 : 24.04.2018, 21:47:38 »
Käytettynä ei tahdo löytyä kyllä, mutta jos oikeen oon ymmärtäny niin tämä olisi oikea vissiin tuohon. https://spareto.fi/tuotteet/882619-drive-shaft Ei kukaan oo vaihtanu sitä pelkkää kannatinlaakeria, joka siellä ilmeisemmin ääntää?

iho9

  • Vieras
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #62 : 25.04.2018, 09:24:47 »
Terve,

Oikean puolen vetoakselin vaihdosta kysymys. Erityisesti tukilaakerin kohdalta oikealla. Tarvitseeko erikoistyökaluja tms. ei pienestä työkalupakista löytyvää kamaa? Vai irtoaako vetämällä.

Pyörän navan puolen ymmärrän. Ja tiedän ettei se tarvitse mitään erikoista kuin ison vääntimen napapultin aukaisuun ja lukitukseen.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #63 : 25.04.2018, 09:56:11 »
Laakeri on pesässään kynsillä jotka kurottuvat pesästä pois kun ruuvaat sen mutterit auki. Sen jälkeen lievällä voimankäytöllä pitäisi lähteä pesästään.

Jos vaihdat tukilaakerin;
Tukilaakeri ja krymppirengas on sama jokaisessa akselissa. Vaihto vaatii rikkomenetelmän tai sitten prässipöydän. Uuden laakerin saat paikoilleen naputtelemalla sopivalla putkella, krymppi yleensä niin tiukkasovitteinen ettei se mene ilman kunnon kuumennusta jonka voi tehdä keittolevyn päällä.

Katso täältä:
http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=27740.msg207856#msg207856
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=79242.msg443821#msg443821
« Viimeksi muokattu: 25.04.2018, 09:59:58 kirjoittanut Janne L »
Audi A4 Tdi Q

AJH63

  • Vieras
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #64 : 25.04.2018, 10:00:00 »
Jopa tuli moka Misterin kanssa - havaitsin sitten vasta, että "ei saatavilla"..olisipa se ollutkin :( .
 Saisi poistaa viestin.

AJH63

  • Vieras
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #65 : 25.04.2018, 10:05:01 »

J.Stahl

  • Vieras
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #66 : 17.06.2018, 03:18:12 »
Auto: 2001 607 2,2 (EW12J4).

Mistä edullinen ja hyvä vetonivel / akseli 607:ään.

Paikallinen korjaaja sanoi asentaneensa seitsemän takuukorjattua vetoakseli-pakettia mm. C5:een. Nämä kaikki olivat hajonneet välillä 8 km - 9000 km.

Kysymäni hinnat vaihteli 607 2,2 bens. 2001

- Uusi Peugeot akseli/nivelpaketti 400 € kpl
- Virosta korjattu akseli/nivelpaketti 110 € kpl

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #67 : 17.06.2018, 07:16:19 »
Auton tiedot? Originaali yllyssä, jos siitä SKF-nivel vaihtaen seuraavat 250 tkm.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

jopeli

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 266
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #68 : 09.03.2019, 18:57:37 »
Auto: 2005 607 2,7 V6 HDi (DT17, automaatti).

Pitää vaihtaa oikean puolen vetoakseli. Mikä on oikea oppinen tapa irroitta akseli? Lukituslevy irti kannatinlaakeripesästä, mutta lähteekö kannatinlaakeri pesästään akselista käsin vetämällä ilman lämmittämistä, manaamista tai shamaania, vai pitääkö koko tukilaakeripesä irroittaa akselin kanssa yhtenä pakettina ja sen jälkeen tempoa laakeria pesästään? Vähän on ahtaat tilat suurille kämmenille työskennellä.

fluxpur

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 965
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #69 : 09.03.2019, 19:30:07 »
Eikö laakeripesän ja nivelen väliin mahdu vääntämään? Jos rakenne on samanlainen kuin manuaali-hdi:ssä, voi väliin tarjota öljyproppuavainta. Julma voima jos räikällä vääntää. Moton sarja: https://www.motonet.fi/fi/tuote/804031/Oljytulpan-6-4-kolo-hylsysarja

Jos saat vanhan nivelen irti, saattaa jostain löytyä uusi tilalle tosin Löbro, GKN, Spidan, SKF voi olla kiven alla. Tai Toni's takeoverilta voi saada käytetyn edullisesti.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2019, 19:36:19 kirjoittanut fluxpur »

jopeli

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 266
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #70 : 10.03.2019, 11:26:37 »
Tehdasuusi akseli löytyy jo. Koko vetoakseli siis, ei pelkkä nivel. Voi sinne väliin mahtua tunkemaan jotain millä vääntää. Eli kannatinlaakerin pitäisi lähteä pesästään vaan vetämällä/vääntämällä? Automaatin ja manuaalin välillä on rakenteellisia eroja, tosin toimintaperiaatteet lienee samat.

jopeli

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 266
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #71 : 10.03.2019, 18:02:19 »
Auto: 607 2005 2.7hdi (DT17 autom.)

Pitää vaihtaa oikean puolen vetoakseli. Mikä on oikea oppinen tapa irroitta akseli? Lukituslevy irti kannatinlaakeripesästä, mutta lähteekö kannatinlaakeri pesästään akselista käsin vetämällä ilman lämmittämistä, manaamista tai shamaania, vai pitääkö koko tukilaakeripesä irroittaa akselin kanssa yhtenä pakettina ja sen jälkeen tempoa laakeria pesästään? Vähän on ahtaat tilat suurille kämmenille työskennellä.

Omaan viestiini vastaten: 2.7hdi:n oikean puolen vetoakseli irtoaa vaihdelaatikosta irroittamalla vetoakselin kannatinlaakerin lukituslevyn torxiruuvit ja vetämällä akseli pois. Ei vaatinut voimankäyttöä, että kannatinlaakeri irtosi pesästään.

fluxpur

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 965
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #72 : 11.03.2019, 19:23:08 »
Aha, harvinaista jos ilman työkaluja lähtee irtoamaan.

aapelih

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #73 : 15.03.2019, 00:49:49 »
Omaan viestiini vastaten: 2.7hdi:n oikean puolen vetoakseli irtoaa vaihdelaatikosta irroittamalla vetoakselin kannatinlaakerin lukituslevyn torxiruuvit ja vetämällä akseli pois. Ei vaatinut voimankäyttöä, että kannatinlaakeri irtosi pesästään.

Oma kokemukseni oli samanlainen tuossa 2.0 HDi:ssä, vaikka paikka näyttikin mahdollisesti ikävältä. Otin lukituslevyn ruuveja löysälle (ei tarvitse edes irroittaa, ranskalainen insinööri on suunnitellut levyn hienosti siten, että toinen ruuvinreikä on avoin hahlo), käänsin levyn pois tieltä ja vetari tuli kiltisti vetämällä ulos laatikosta.

Sakkeus

  • Vieras
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #74 : 15.07.2019, 20:59:36 »
Auto: 2009 607 2,2 (EW12, 6-vaihteinen manuaalivaihteisto, VF39U3FYH92236067).

Oikealla puolella vetonivel ääntää siinä määrin että katsastusmies pisti vaihtoon. Mister-auto tarjosi tuollaista rekisterinumeron perusteella:
https://www.mister-auto.fi/vetoakseli/1st-price-by-mister-auto/bp-1903-0319s/
Koska tuon akselin saatavuudessa oli ollut ongelmia (korjaamolla ollut kuukauden hakusessa), tutkailin vielä ja vanhan auton  (samanlainen 5v manuaali -04) rekkarilla tarjotaan samaa akselia. Voiko tuo sama akseli nyt sitten käydä kumpaankin, vai onkohan tuossa sopivuustiedossa virhettä? Kokemuksia, tietoa?