Kirjoittaja Aihe: Käyttökokemukset - 407  (Luettu 81789 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AnttiF

  • Vieras
Käyttökokemukset - 407
« : 08.03.2007, 03:55:42 »
Käyttökokemuksia 407-malleista.

Lue ensin kirjoitusohje, jossa kerrotaan alueen tarkoituksesta ja annetaan ohjeita kirjoittamiseen.

Käytä perustietojen ilmoittamisessa apuna alla olevaa mallipohjaa ja täytä se niin hyvin kuin osaat. Jollet tiedä jotain teknistä tietoa, niin voit jättää sen pois tai kysyä apua muilta. Ylläpito täydentää puuttuvia tietoja tarvittaessa mahdollisuuksien mukaan.

Automalli: (esim. 206 tai 206 SW)
Korimalli: (esim. sedan, farmari, viistoperä tai coupe)
Vuosimalli: (jollet tiedä autosi vuosimallia, voit ilmoittaa vaikka käyttöönottopäivän)
Varustelutaso: (esim. ST, Premium tai Sport)
Polttoaine: (bensiini vai diesel)
Vaihteisto: (automaatti vai manuaali)
Moottori: (esim. moottorin iskutilavuus, teho ja moottorikoodi, jos sen tiedät)
Mihin kokemukset perustuvat: (esim. koeajo, omalla tai laina-autolla ajaminen)
Ajomäärä: (mittarilukema ja kuinka paljon olet itse ajanut, esim. 10 km, 30 000 km tai säännöllinen ajo tms.)

Mallikohtaisia linkkejä:

Peugeotit Euro NCAP-testeissä sekä tutkimustietoa

Aamulehti: Peugeot 407 Coupé 2.7 HDi Aut
Ajovalo.net: Peugeot 407 Executive 2.0
Autouutiset: Peugeot 407 (PDF)
Helsingin Sanomat: Peugeot 407 HDi 170 FAP bi-turbo
Helsingin Sanomat: Peugeot 407 Coupé 3.0 V6
Helsingin Sanomat: Peugeot 407 SW 2.0 HDI Executive A
Helsingin Sanomat: Peugeot 407 Sedan 2.0 Confort
Iltalehti: Peugeot 407 Coupé
Iltalehti: Peugeot 407 2,2 HDI
Iltalehti: Peugeot 407 SW 2.2 Executive
Ilta-Sanomat: Peugeot 407 HDi 2,2 Biturbo
Ilta-Sanomat: Peugeot 407 Coupé
Ilta-Sanomat: Peugeot 407 2.2 Sport
Ilta-Sanomat: Peugeot 407 SW
Ilta-Sanomat: Peugeot 407
Keskipohjanmaa: Peugeot 407
Koeajo.tv: Peugeot 407 HDI 136 Executive aut. SW
Nelonen, Start!: Peugeot 407 Coupé 3.0 V6 autom.
OP-kanava: Peugeot 407 2.2 Sport
OP-kanava: Peugeot 407
OP-kanava: Peugeot 407


Ilmoitathan toimimattomasta linkistä ylläpidolle esim. yksityisviestillä tai tähän viestiketjuun vastaamalla, kiitos. Myös lisäykset ovat tervetulleita.

Rattus

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 407
« Vastaus #1 : 13.03.2007, 20:31:07 »
Automalli: 407
Korimalli: sedan
Vuosimalli: 2004
Varustelutaso: Executive
Polttoaine: bensiini
Vaihteisto: manuaali
Moottori: 2.0
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto
Ajomäärä: 50.000

+ mukava ajettava maantiellä
+ hiljainen, ei kitise eikä kolise
+ hyvin varusteltu
+ erittäin lämmin
+ hyvät tilat edessä
+ mukavan muhkea kuljettajan istuin
+ automaatti-ilmastointi toimii hyvin

- talvella eivät pysy sivuikkunat sulina
- korjauksia on riittänyt omiksi tarpeiksi;
  mm. kytkinpaketti, ohjaustehostimen pumppu, vilkunviiksi jne.
- "peruutustutka" pitäisi olla keulassakin

Loppuyhteenvetona sanoisin, että 407 olisi suorastaan loistava kulkuväline ilman kiusallisia korjaamolla vietettyjä aikoja, jotka alkavat hiljalleen 12 vuoden PSA- uskollisuuden jälkeen rassata.

Columbo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 293
  • One more thing...
Vs: Käyttökokemukset - 407
« Vastaus #2 : 22.03.2007, 12:00:25 »
Automalli: 407
Korimalli: SW
Vuosimalli: 2007
Varustelutaso: Sport
Polttoaine: diesel
Vaihteisto: manuaali
Moottori: 2.2
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto
Ajomäärä: 480 km

Yli viisi kuukautta tilauksesta ehti kulua ennen kuin sain auton alle. Nyt on takana vähän kaupunkipyöritystä ja yksi pitkä maantieajo, johon mahtui kaikkea säätä kuivasta mutkatiestä paksuun lumisohjoon ja märkään moottoritiehen, valoisalla ja pimeällä. Vertaan autoa lähinnä aiempaan kulkineeseeni, mainioon maantievaunuun 406:een.

Plussaa:
Ensivaikutelma on upea. Tämä on aivan eri auto kuin koeajamani sinänsä miellyttävät kaksilitraiset bensa- ja diesel 407:t. Coupe on jo lähempänä. Suuri paino tuntuu vakautena. Sekä alusta, moottori että sisustus ovat korkealuokkaisia. Käytännön tehoa riittää uskomattomasti. Kulutus vaikuttaa silti olevan samaa luokkaa kuin edellisessä, 406 GW:ssa. Jousitus, jota muutamat lehtijutut ehtivät pitää kovahkona, on mielestäni erittäin onnistunut. Tuntuma tiehen säilyy, mutta epätasaisuudet suodattuvat pois. Ohjaus ei ehkä ole aivan yhtä tarkka kuin 406:ssa, mutta mukavampi. Jämäkkä maantiellä, kevyt kaupungissa. Joidenkin lehtijuttujen esiinnostamia ongelmia suuntavakavuudessa en ole havainnut. Laminoidut lasit ja hiljainen moottori pitävät äänet matkustamon ulkopuolella. JBL:n hifipaketti on säädetty hyvin tähän vaunuun ja soi laadukkaasti, vaikkei mitään high endiä olekaan. Xenonit valaisevat hienosti, vaikka Saab 93:n halogeenit ovat vielä paremmat. Lasikatto on varuste, joka ei etukäteen vakuuta, mutta josta ei kerran kokeiltuaan luopuisi. Isot 17-tuuman renkaat mahtuvat ongelmitta parjattuun takaluukkuun. Vaihteisto on kevyt ja tarkka. Vakionopeussäädin on kekseliäästi toteutettu. Webasto lämmittää HDi-autonkin nopeasti. Istuin tukee hyvin eikä selkä kipeydy kuten 406:ssa alkoi käydä (ehkä sen penkki oli vain väsynyt).

Miinusta:
Vaaleapohjainen mittaristo on vaikea lukea hämärässä. Päivällä ja yöllä numerot näkyvät hyvin. Ajotietokone ja siihen liittyvä nappulaviidakko vaatii opiskeluja; monessa muussa autossa samat toiminnot on toteutettu selkeämmin. Näkyvyys taakse vaikkapa kaistanvaihdoissa ei ole paras mahdollinen. Ei sovellu useammalle kuin kahdelle koripalloilijalle.

Summa:
Ensimmäiset kokemukset ylittävät korkeat ennakko-odotukseni. Kokonaisuutena SW Biturbo on omiin tarpeisiini, etenkin pitkään maantieajoon onnistunein yhdistelmä tämän hetken markkinoilla, vielä asiallisempi kuin vaikkapa koeajamani BMW 520d farmari, joka sekin on hiljainen, suorituskykyinen ja huoliteltu peli. Tietyssä mielessä Biturbo on kuitenkin äärimmäinen auto, joka ei sovellu kaikille eikä kaikkien tarpeisiin. Jatkoa seuraa: Odotan mielenkiinnolla, onko malli päässyt kolmessa vuodessa lapsentaudeistaan, vai vietänkö Rattuksen tavoin vapaa-aikani korjaamolla.
403-305-406-407-???

407 SW

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 407
« Vastaus #3 : 26.03.2007, 12:25:59 »
Automalli: 407
Korimalli: SW
Vuosimalli: 2005
Varustelutaso: Esplanade
Polttoaine: bensa
Vaihteisto: manuaali
Moottori: 1.8
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto
Ajomäärä: 38000km


Elikkä ensin +:ssat:

+ mukava ja vakaa ajettava
+ riittävät tilat kahdelle hengelle + koiralle
+ komea ulkomuoto
+ riittävästi varusteltu
+ lasikatto antaa valoa ja avaruutta sisätiloille
+ avattava takalasi monipuolistaa peräkontin käyttöä
+ monipuoliset penkitsäädöt, saa hyvän ajoasennon helposti
+ kevyt ja herkkä ohjaus

Miinuksia:

- turhankin herkkä ohjaus joissakin tilanteissa
- matala ja pitkä keula raapivat maata
- takatilat ahtaat
- hinnan aleneminen (ainakin omassa tapauksessa 32000€ uutena, myydessä 23000€)
- heikkolaatuinen huoltopalvelu paikkakunnallani


Sitten käyttökokemuksia;
Ajoltaan mahtava auto. Ainoastaan pienitehoinen kone verottaa ajomukavuutta tietyissä tilanteissa. Äänimaailmaltaan toisaalta hiljainen, mutta korin natinat ja räminät eivät kuuluisi tämän hintaluokan autoon. Kaupunkiajossa näppärä ja sutjakka liikkumaan. Mahtuu pieneenkin parkkiruutuun, kun harjoittelee tarpeeksi. Suuri tuulilasi ja lasikatto tekevät sisätiloista avarat ja tyylikkäät. Pieni pissapojan säiliö häiritsee, kun aina on nesteet lopussa.

Korjauksia ja ongelmia 38000 kilometrin varrelta:
- kytkinpaketti ja kakkosvaihteen synkronrenkaat (kytkinpoljin edelleen pakkasilla tahmea ja painuu pohjaan itsestään)
- ohjaustehostimen pumppu (pumppu huusi ja valitteli)
- ilmastointilaitteen säädinpaneeli vaihdettu (tyyppivika)
- keskuslukituksen kauko-ohjain vaihdettu (tuntematon toimintahäiriö)
- ajovalopolttimot paloivat usein (kestoikä 2000km-10000km)
- etukaiutin vaihdettu (särjetty ilmeisesti jo tehtaalla)


Johtopäätökset:

Verrattuna aiempiin Pösöihin (307) laadukkaampi ja vähävikaisempi yksilö. Ajo-ominaisuudet omaa luokkaansa. Tyylikäs ulkokuori. Hinnanaleneminen harmittava seikka.

407 Coupe

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 407
« Vastaus #4 : 26.03.2007, 19:06:41 »
Automalli: 407
Korimalli: SW
Vuosimalli: 2004
Varustelutaso: Sport
Polttoaine: Bensiini
Vaihteisto: Automaatti
Moottori: 2.2
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto
Ajomäärä: 25000 km
 
+ Hiljainen, ei kitise eikä kolise
+ Sport varustelu varsin täydellinen
+ Lämpenee nopeasti
+ Sitkeä ja nöyrä moottori
+ Käytännön suorituskyky, automaatti ja moottori toimivat hyvin yhdessä
+ Jämäkkä alusta

- Automaatti "vain" 4-vaihteinen
- Pitkä etuylitys
- Ohjaustehostimen toiminta pakkasella

Korjauksia:
- Parkkitutka vaihdettu
- Lasikaton suojalamellin muovikiinnitys murtui (vaihdettu koko kattomekanismi)
- Ohjaustehostin vaihdettu
- Ovenkahvan muoviosia liimailtu takuuseen

Jussi

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 407
« Vastaus #5 : 27.03.2007, 11:48:51 »
Automalli: 407
Korimalli: sedan
Vuosimalli: 2005
Varustelutaso: Executive
Polttoaine: bensiini
Vaihteisto: manuaali
Moottori: 2.0
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto
Ajomäärä: 53 000

+ Erittäin hyvä ajaa tienpäällä ja kaupungissa
+ Muotoilu niin sisällä kuin ulkopuolellakin
+ Hyvät penkit (sähkösäätöiset, tavallisista en tiedä)
+ Laadukkaan oloiset materiaalit ja viimeistely
+ Kestävän oloinen maalipinta (53 000 km ilman ainuttakaan näkyvää kiveniskemää)
+ Kohtuullisen viaton alkutaival ohjelmistokommelluksia lukuunottamatta
+ Musiikkivehkeet toiminnoiltaan hyvät ja äänenlaadultaan kohtuulliset (RT3), hinta tosin posketon

- Onnettomat takatilat
- Ilmastointilaite hieman puhdittoman oloinen
- Huurteenpoisto toimii heikosti
- Kaksilitrainen kone puhditon, jaksaa kyllä liikuttaa autoa, mutta välityksistä johtuen kierrokset moottoritienopeuksissa turhan korkeat
- Sisustus alkaa melko nopeasti helisemään vaikka uutena onkin hiljainen nupulakivilläkin
- Jousitus hieman turhan "pintakova", tosin varmasti puhuttelee tiettyä asiakaskuntaa
- Janoinen moottoritienopeuksissa

Korjaukset:
- Parkkitutkan anturi ja ohjausboksi
- n+1 ohjelmistopäivitystä RT3:een ja BSI:hin vaihtelevalla menestyksellä, lopulta toimi kuten pitääkin mukaan lukien MP3-toisto
- Ohjaustehostin ilmattiin kertaalleen mikä korjasi silloiset viat, loppua kohti alkoi oireilemaan uudestaan
- Alapallonivelet ja etupyöränlaakerit

Summa summarum:

Ihan hyvä auto, olisin pitänyt pidempään jos ei olisi ollut vika ostos meidän perheeseen jo alkujaan (liian pieni). 407 oli meillä ensimmäinen muu auto kuin Saab pitkään aikaan ja jätti ihan positiivisen kuvan Pösöstä. Ennen 407:aa meillä oli viimeisen vuosikerran Saab 9000 ja 407 vaihtui Saab 9-5:een, joten tavallaan vertailen sitä kokoajan aivan eri luokan autoihin, oikea vertailukohde Pösöltä olisi 607 (jota muuten katseltiin myös kun 407:aa vaihdettiin pois, mutta farmari 9-5 vei voiton).

Nyt kun vertaa 9-5:sta ja 407:aa niin pystyy kyllä ymmärtämään miksi (muutenkin kuin koon vuoksi) Saab on pitkälti toistakymmentätuhatta kalliimpi uutena, mutta toisaalta 407 vie silti voiton esimerkiksi ajo-ominaisuuksissa.

pasisto

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 407
« Vastaus #6 : 05.04.2007, 22:43:52 »
Automalli: 407
Korimalli: SW
Vuosimalli: 2006
Varustelutaso: Olympia
Polttoaine: Diesel
Vaihteisto: manuaali
Moottori: 1.6
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto... tai no työpaikan.
Ajomäärä: 15.000

+ mukava ajettava maantiellä
+ hiljainen, ei kitise eikä kolise
+ hyvin varusteltu
+ erittäin lämmin
+ erittäin hyvät tilat edessä
+ kivasti kuljettava kone ottaen huomioon että kulutus pyörii 6.0 pienemällä puolella
+ erittäin hyvän näköinen
+ ei ole tullut onneksi testattua mutta turvallinen (kuka näki topgear testin mitä meinaa 3 tai 5 tähteä törmäystestissä =))

- talvella eivät pysy sivuikkunat sulina muutoin kuin pistämällä manuaalisesti puhallukseen lisää puhtia

Aloin haaveilemaan tästä kulkineesta heti kun ensimmäiset kuvat julkaistiin. En ole valintaani katunut yhtään päivää ja jos nyt tulisi auton vaihto eteen ottaisin saman kaaran mutta pykälän paremmilla varusteilla.

Meillä myöskään perhekoko ei ole standardi koska mukana kulkee yleensä 5 henkilöä joista 3 turvaistumissa. Toistaiseksi kertaakaan ei ole tilanpuute tullut vastaan joten ahdas auto kommentteja en oikein ymmärrä.

En oikeastaan pysty sanomaan mitään negatiivista tästä autosta  :)

Andy

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 407
« Vastaus #7 : 09.06.2007, 23:10:19 »
Automalli: 407
Korimalli: SW farmari
Vuosimalli: 2004 käyttöönotto joulukuu 23.
Varustelutaso: Confort
Polttoaine: diesel
Vaihteisto: manuaali
Moottori: 1,6 HDI
Mihin kokemukset perustuvat: koeajo kerran, omaksi autoksi sitten myöhemmin muutaman empimisen jälkeen...
Ajomäärä: 89629km vaihdettaessa ja omaa ajoa arviolta n. 23000 km/vuosi vaihdosta eteenpäin

+ todella hyvä ajaa sekä kaupungissa että maantiellä, menee kuin juna, taajamassa ehkä hieman löysä alusta?
+ hyvä ulkomuoto, komea etenkin etusivusta ja -takaa
+ runsaasti valotehoa, sumuvalot alhaalla tuovat lisää valotehoa ja ei tarvi kalliita xenon-lamppuja!
+ riittävä varustelu (esim. cruisea ei ole kun ei edes tarvitse), lasikatto tosi kiva ja mm. 12v paikat keskikonsoli ja takakontista,
   vararengas on rungon sisällä takaluukun alla! 307:ssa roikkui ruostumassa vaijerin varassa ulkopuolella!!!
+ ilmastointi myös takamatkustajille, takatilat ovat riittävät vaikkei takakontti ole "kuin" n. 450 litraa
+ terhakka pieni ja pippurinen talousdiesel, alavääntö on ok! Ohituskiihtyvyys parhain 4-vaihteella
+ ympäristöystävällinen FAP-hiukkassuodatin, huoltoväli 120000 km
+ ei kuluta öljyä ja vaihtoväli vuosi tai 20000 km (muistaakseni saattoi olla pidempikin)
+ huoltokustannukset kohtuulliset
+ vakuutusmaksut (Nordea) edullisemmat kuin 307 wagon 1,6 bensa!
+ konehuone ja manuaalit selkeät, lamppujen vaihto ainakin eteen tosi helppoa!

- maalipinta ei tunnu kestävältä/naarmuuntumista vaikkei ruostumista havaittu
- kaupunkiajo tuntuu heti kulutuksessa eli vaatii totuttelua ajotapaan kulutuksen vähentämiseen
- CD-soitin oman kokemuksen mukaan aika huono eli kannattanee vaihtaa joskus parempaan MP3-toistolliseen, jos on ennen 06/07 hankittu,
   äänentoistojärjestelmä on kuitenkin x2 verrattuna 307:aan eli hyvät poppikoneet vakiona ja paljon säätöjä!
- alusta on aika "soutava" kaupunkiajossa pidemmän akselivälin takia
- sivutuuliherkkyys auton painoon nähden?
- parkkeeraus pitkän keulan takia on henkilökohtainen "taitoasia", näkyvvys silti huippuluokkaa sekä eteen ja taakse
- ärsyttävät tuulilasinpyyhkijät sekä edessä että takana, vaihto ja sen opettelu vaatii aikaa, pyyhkimet kalliita!
- ajotietokone valehtelee kulutuslukemia n. 0,5 litraa keskimäärin?
« Viimeksi muokattu: 09.06.2007, 23:15:33, kirjoittanut Andy »

TVH

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 407
« Vastaus #8 : 13.09.2007, 16:11:47 »
Automalli: 407
Korimalli: SW farmari
Polttoaine: diesel
Vaihteisto: automaatti
Moottori: 2.0 HDI
Mihin kokemukset perustuvat: vuokra-auto viikon ajan
Ajomäärä: muutama tuhat km

+ tukeva alusta
+ tuntuma tiehen
+ automaatti vaihtaa juuri niinkuin vaihtaisin itse manuaalilla, kaikki tomaatit ei todellakan toimi näin!
+ psa-tuotteeksi laaduntuntu on oikein hyvä
+ kulutus melko pieni

- varsinkin takatilat onnettomat tämän kokoluokan autolle
- alustan pintakovuus lähentelee saksalaisuutta ja varsinkin
- takapenkillä matkustusmukavuus ei ole kovin häävi
- moottori vähän ruuditon
- liikaa nippelinappeleita ohjaamossa

Arska2

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 407
« Vastaus #9 : 14.09.2007, 09:55:34 »
Automalli: 407
Korimalli: SW
Vuosimalli: 2007
Varustelutaso: Olympia
Polttoaine: Bensa
Vaihteisto: manuaali
Moottori: 2.0
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto
Ajomäärä: 7000

+ hyvä ajaa
+ ulkonäkö
+ hiljainen

- pienehköt takatilat

Kesästä lähtien olen ajellut ja olen ollut tyytyväinen valintaan. Ajettavuus ja ulkonäkö ovat parhaita asioita, paljon haukutut tilat takapenkillä ja tavaratilassa eivät ole mielestäni niin suuri ongelma, vaikka olen yli 190 ja mahdun kyllä takapenkille vaikka katto tuleekin melko lähelle päälakea. Aluksi pidin takatavaratilan erillistä lasia turhana, mutta se osoittautuikin todella käteväksi. Lasin ansiosta takakonttiin saa helposti pakattua paljon enemmän tavaraa koska luukun "sulkemisvaraa" ei tarvitse jättää.

Vikoja ei ole ollut lukuunottamatta tavaratilasta kuulunutta kolinaa. Tuon syyksi paljastui irronnut lisäjarruvalo

Jos pikkuasioita pitäisi valittaa niin tuo 2l kone ei ole ole mikään teho- eikä talousihme vaikka kohtuullisesti autoa kuljettaakin. Vaihdekepin liikkeet on myös turhan pitkät.

sissi

  • Vieras
Jotain mieleen juolahtanutta
« Vastaus #10 : 21.11.2007, 20:58:06 »
Automalli: 407
Korimalli: SW
Vuosimalli: 2005
Varustelutaso: Executive
Polttoaine: bensiini
Vaihteisto: automaatti
Moottori: 2.0
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto
Ajomäärä: 31.000km

+ tilat edessä hyvät, istuimet mukavat
+ ylellinen varustelu
+ ulkonäkö hivelee silmiä
+ ajomukavuus erittäin hyvä
+ automaattivaihteisto toimii nätisti neliportaiseksi
+ hallintalaitteet toimivat moitteetta ja sijoittelu on onnistunut
+ kovallakin pakkasella tarkenee ja lähtee hyvin käyntiin kylmänäkin
+ turvavarustelu kattava

- takatilat suunniteltu vain keskenkasvuisille
- peräkontin muotoilu, kyytiin hankala saada isoja kamoja penkkejä kaatamatta
- huima kulutus, harvoin pääsee alle 10l/100km
- pientä korjaamokäyntejä vaativaa häikkää, viimeisimpänä takalasin lämmitin sanoi sopimuksen irti,
kuulemma johdot sijoitettu siten että menevät ajan mittaan poikki...
- kaasupolkimessa viivettä, vaatii reippaasti ajokilometrejä ennen kuin siihen tottuu. En ole vieläkään täysin tottunut.
- suuri kääntöympyrä
- arvon alenema sitä luokkaa, ettei ole varaa vaihtaa vaan tuo lienee ajettava loppuun

Lisäänpä käyttökokemuksiin lukuisat käynnit Automaan huollossa/korjaamolla. Näistä voi jokainen päätellä itse jotakin 407:n laadusta. Hyvä auto kun toimii mutta.....ainakaan tätä neliportaista automaattia en voi suositella kenellekään.

23.3.2006 Auton luovutus Espoon Automaalla

18.4.2006 Renkaiden vaihto, kesäkumit alle
27.4.2006 Lisäjarruvalo irronnut - vaihdettiin takaluukun liikkuva lasi
21.8.2006 10 000km:n määräaikaishuolto
1.11.2006 Renkaiden vaihto, talvirenkaat alle. Pyyhinsulkien vaihto eteen

10.1.2007 Eturoiskeläppien vaihto, toiselta puolelta hajosi läppä kun ajoin kanttariin väistäessäni jalankulkijaa...
16.1.2007 Tuhkakuppi jäi pysyvästi retkottamaan auki. Uusittu
22.1.2007 4 polttimon vaihto
1.3.2007 20 000km:n huolto. jarrut vinkuu, vaihdettu palat eteen. sisäpuhdistus, jossa rikottu pelkääjän puolen oviverhous.
9.3.2007 Oviverhoilun vaihto
21.3.2007 Takapuskurin maalaus, peruutin parkkipaikalla tyhjästä ilmestynyttä autoa päin
10.4.2007 Renkaiden vaihto, kesärenkaat alle
27.7.2007 Pyyhinsulkien vaihto. Havaittu jäähdyttimen vuoto, jäähdytin vaihdettu. Tasapainotettu renkaat sekä kiinnitetty repsahtanut koiraverkko paikalleen. Moottorin merkkivalo palaa, termostaattikotelo vaihdettu?
15.10.2007 4 polttimon vaihto
2.11.2007 Renkaiden vaihto, talvipyörät alle
5.12.2007 Takalasin lämmitin ei toimi, jokin irronnut johto kiinnitetty paikalleen
28.12.2007 Vaihdelaatikkocase osa 1: automaattiloota paukahtaa, menee hätäkäyttötilaan. Vikamuistin purku.

26.2.2008 Vaihdelaatikkocase osa 2: vaihdettu jakajakammio, momentinmuunnin ja hydrauliyksikkö. Kampanja YGE?
13.3.2008 Vuosihuolto (36000km)
26.3.2008 Vilkku ylipalauttaa, vaihdettu monitoimikatkaisin. Takalasin pyyhkijä pyyhkii yli, vaihdettu.
22.4.2008 Vaihdelaatikkocase osa 3: edelleen vikakoodeja, diagnostointi, purettu muisti, uusittu kuluneet sytytystulpat
13.6.2008 Vaihdelaatikkocase osa 4: uusittu vaihdelaatikko (AL4), vaihtaessa havaittu vuotanut vesipumppu joka myös vaihdettu

Ylläpitoedit: lisätty autoon liittyvät kokemukset myöhemmästä viestistä.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 052
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Käyttökokemukset - 407
« Vastaus #11 : 17.08.2008, 15:46:38 »
Automalli: 407
Korimalli: Sedan
Vuosimalli: 2005
Varustelutaso: Confort
Polttoaine: Diesel
Vaihteisto: Manuaali
Moottori: 1,6 HDi
Mihin kokemukset perustuvat: Ensin hämmästelty 26 tkm sivusta ja sitten ajettu itse 15 tkm.

+ Ajettavuus, vakaa ajettava
+ Tilat edessä
+ Ilmastointi toimii hyvin
+ Webasto, Lämpenee nopeasti
+ Tavaratila, selkeä muoto ja yllättävän käyttökelpoinen kokoisekseen.
+ Hiljainen
+ Riittävä varustelu
+ Kohtuullinen kulutus, joskaan ei ihan sitä mitä odotin.

- Takatilat on ilmeisesti tarkoitettu vajaa mittaisten logistiikka palveluihin.
- Tuulilasin pesurin viuhkan leveys ei riitä kastelemaan tuulilasia kun nopeus kasvaa yli 80 km/h. Jättää helposti kiusallisen likaisen rannun juuri pitkän kuljettajan näkökenttään.
- Kalliit renkaat, harvinaisempi koko ja sen huomaa hinnassa.

On loistava auto ajaa niin isolla tiellä kuin mutkapätkällä. Kaupungissa koko ja mittojen hahmottamisen vaikeus alkaa teettää työtä. Selvästi suunniteltu pitkän matkan taittamiseen. Pienenä kauneusvirheenä pitkälle ihmiselle tekee kiusaa selkänojan yläosa, se painaa hiukan lapaluihin. ESP:tä oli haukuttu paljon, ei se kuitenkaan vainoa ihan sairaalloisesti jos nopeudet käännöksissä pysyy kohtuullisina. Ilmastointi ja lämmityslaite toimivat pääosin kuin ajatus, webaston avustamana sisätilat lämpenee todella nopeasti. Kulutus puoli oli kohtuullista mutta tuolla saa todella hieroa suoritusta että pääsee alle 5 l/100 lukemiin.Paljon haukutut takatilat eivät ole ihan niin surkeat mitä luulla voisi, mutta ei takapenkille voi laittaa yli 180 cm pitkää ihmistä kovin pitkälle matkalle.

Takuu korjaukset:
- ahtopaineen anturi, o-rengas katkennut
- kuljettajan oven lukko vaihdettu uudempaan malliin joka ei jäädy
- hiukkasloukku vaihdettu, alkoi toistaiseksi tuntemattomasta syystä laskea nokea läpi
« Viimeksi muokattu: 19.08.2008, 07:43:59, kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

KariH

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 407
« Vastaus #12 : 25.08.2008, 15:07:54 »
Automalli: 407
Korimalli: SW
Vuosimalli: 2005
Varustelutaso: esplanande
Polttoaine: bensiini
Vaihteisto: manuaali
Moottori: 1.8
Mihin kokemukset perustuvat: oma
Ajomäärä: n. 15 000 km


Plussat:
- ajettavuus, varsinkin pitkillä matkoilla
- pehmeys
- ilmastointi
- lämmittää sisätilan nopeasti
- istuinlämmittimien säätö
- tilat edessä
- ulkonäkö ja sisätilojen tyylikkyys
- hiljainen
- ensimmäinen Pösö mikä ei nitise, eikä natise
- varustelu


Miinukset:
- kulutus
- arvon aleneminen
- takatilat
- yllättävän paljon syö tehoja ilmastoinnin ollessa päällä. A/C OFF-tilassa ripeys ok.


Mahtava auto tehdä pitkää matkaa mutta ihan asiallinen kaupungissakin.
Hyvät tilat pienelle perheelle ja lisätavaratilaa saa suksiboxilla.

Takuu korjaukset:

- viiksipaketti
- takakallistuksen vakaajat
- alapallonivelet
- kytkin
« Viimeksi muokattu: 25.08.2008, 15:12:51, kirjoittanut KariH »

Pintaliitin

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 407
« Vastaus #13 : 04.09.2008, 12:25:42 »
407 SW 3.0 V6 Executive Aut. -05

Otetaanpa härkää sarvista ja kirjoitetaan autosta juttu, kun täällä tällainen topicci kerran näyttäisi olevan. Kyseisellä autolla olen ajanut nyt kesän, eli vajaat 10tkm. Mittarissa on jonkin verran päälle 90tkm, eli kolmas huolto on juuri tehty. Autonvaihdon tärkein syy oli koiran tulo taloon, muutoin ajaisimme varmaankin vielä vuosia hyvinpalvelleella ja rakastetulla 605:llä...

Design & tilat
Jo markkinoille tullessaan 407:n ulkonäkö viehätti kovasti ja se on mielestäni edelleen upein perheauto, mitä tienpäällä näkee. Plussana vielä farkun muotoilu, joka on oikein korostetun upea ja näyttää jopa paremmalta kuin sedan. Muilla merkeillä tällaista ei ole tarjolla. Aiemmin olimme katsastaneet, että 407:n perätila ei ole riittävä suurelle koiralle, mutta illuusion oli luonut tavaratilan kate ja usein myös renkaat peräkontissa - tavaratilan kova kate tulee pitkälle ja peittää kontista suuren osan pois työnnettynäkin. Kyseisessä yksilössä katetta ei ollut ollenkaan, vaan sen tilalla oli tavara/koiraverkko ja tilaa olikin yllättäen reilusti. Koiran kanssa myös erikseen avattava takalasi on huippukätevä ja miksei muutenkin, esim. jos käyttää pyörätelinettä, eikä takaluukku avaudu kokonaan.
Takapenkillä on mukavat tilat muksuille ja ne tykkäävät eritoten panoraamakatosta. Takatiloja on parjattu ja mm. 300-sarjalaista on väitetty tilavammaksi, mutta kun käy vieretysten kokeilemassa, niin huomaa mistä se johtuu: 300-sarjan penkit ovat korkeat, kovat, pystyt ja epämukavat ja 407:ssa matkustetaan pehmeästi ja lököisästi. Makaavampi asento vie tietysti enemmän tilaa, mutta kyllä tuonne silti jalatkin mahtuu.
Edessä tilaa on juuri sopivasti ja kuskinpukilla aistii sopivasti intensiivistä tunnelmaa. Jos aikoo esim. syödä kotipizzat ajaessa niin huomaa, että tilat ovat 605:stä pienentyneet, Myös jalkatilaa on vähemmän. Ergonomiaa ei voi moittia, kaikki on käden ulottuvilla ja penkin sähkösäädöt ovat riittävät ja tarkat. Vaikka penkki onkin muuten hyvä, reisituki riittävä ja sivuttaistuki hyvä, on siinä silti ehkä auton pahin moka: penkki on kuppi-istuinmainen eikä se tue ristiselkää lainkaan. Vaikka istuimessa on ristiseläntuki erikseen, on se aivan turha, sillä se tukee lantiota ja on noin 10cm liian alhaalla! Penkki kyllä toimii, mutta jos sinulla reistaa ristiselkä, saat varautua leikkaamaan vaahtomuovista lisätuen ristiselälle!

Ajossa
V6 murahtelee ja vetää kivasti, vaikkei auto mikään tykki olekaan. Turbon jälkeen pientä totuttelua vaati oppia käyttämään hieman korkeampia kierroksia, jos haluaa rivakkaa menoa, mutta siihen tarkoitukseen on vaihdelaatikon sport-asento. Tiptronic-laatikkoa voi käyttää myös käsivalintaisesti - laatikko vaihtaa silti itse vaihdetta jos kierrokset menevät liian alas, tai ylös. Tämä saattaa olla turhauttavaa, jos esim. haluaa ajaa kakkosella jonku huonon kärrypolun, niin vaihteet vaihtuvat itsekseen ykköselle aina kun hidastaa! Toinen ärsyttävä ominaisuus vaihteistossa on, että kun pysähtyy esim. liikennevaloihin, menee vaihteisto johonkin "odota"-moodiin ja veto lähes lakkaa. Sitten kun vapauttaa jarrun, kytkeytyy ykkönen päälle, tietysti pienellä viiveellä, ja lähtö on töksähtävä ja hidas. Jos 605 automaatilla oli valoista lähtö todella rivakkaa ja manuaalit jäivät kauas taakse lähdössä, on asetelma nykyään toinen. Aika paljon tuleekin heitettyä kaupungissa manuaaliykkönen silmään, kun valoihin pysähtyy. Silloin ei veto lopu. Jos nykyiset huippumodernit automaattivaihteistot ovat tällaisia harkitsen seuraavaan autooni vakavasti manuaalivaihteistoa.

Ohjaus on tarkka ja nopea. Muuttuva tehostus toimii kuin tauti ja vaikka tunto tiehen on asteen heikompi kuin 605:ssä voi tätä autoa viedä lujaa. Varsinkin hiekkatiellä meno maittaa: kuopat ei tunnu missään, auto on helppo hallita ja se kulkee vakaasti, eikä huono tie aiheuta mitään ylimääräisiä ääniä. Itsestään säätyvä alustakin tuntuu toimivan, eikä tuollaisessa ajossa huomaa mitään eroa, onko se sport- vai auto-asennossa. Se, missä sen huomaa, on hidas taajama-ajo, jossa auto käyttäytyy hieman keinuvasti etenkin töyssyissä. Ts. sport-asentoa tarvitaan taajaman töyssytiellä, muttei hiekkapikiksellä. Maantiellä meno on leppoisaa ja mukavaa, tehoa riittää tiukempiinkin ohituksiin ja ajossa vaihteistokin toimii niinkuin pitää. Mutkatiellä pösöä on kiva viedä.

Varusteista
Auto on ahdettu niin täyteen varusteita, että kaikkia ei edes osaisi luetella. Tässä kuitenkin pari kommenttia joistain:
Ilmastointi on jokseenkin mystinen. kun olettaisi, että ilmanjaon, puhalluksen ja lämmönsäädön voi asettaa kaikki erikseen joko manuaalille tai automaatille, on tässä vain yksi AUTO-nappula, joka asettaa kaikki automaatti-asentoon ja sitten kun sohlaa jotain säätöä, menee se erikseen manuaaliasentoon ja AUTO-valo sammuu. Pistää ihmetyttämään, että toimiikohan tuo nyt niinkuin haluaa. Selkeämpiäkin laitteita on nähty. Toimivuudesta ei silti moitteita ainakaan kesäajalta.
Vakionopeudensäädin on helppokäyttöinen jo perinteisyytensäkin vuoksi (Minusta on hyvä, ettei pösö ole tunkenut rattia täyteen nappuloita).
Peruutustutka on hyvä ja off-nappula kätevästi kojelaudassa (mm. toyotassa se on kuulemma peräkontissa, jossain kotelossa. Eteenpäintutka olisi myös hyvä olla, kun keulaa on todella vaikea arvioida.
Sadetunnistin ja autom. pyyhkijä on liian hanakka. Liekö tuo korjaantuisi, jos käyttäisi irti ja puhdistaisi lasin sen alta. Näin ainakin 605:ssä.
Turvavyöhälytin oli viedä järjen! Mm. vaimo löysäsi aina turvavyön 300m ennen määränpäätä, eikä oppinut olemaan löysäämättä. Jos koira matkusti penkillä, rallatti summeri omiaan. Kun poika kaataa limpparit päälleen moottoritiellä, on vaimon löysättävä turvavyö ja käännyttävä takapenkille.. ja summeri rallattaa. Onneksi kiltit huoltomiehet kytkivät sen pois päältä.

Autohan on pelkkää plussaa, ja niistä tulisi pitkä lista, joten laitanpa tähän nyt vain ne epäkohdat:
- Liian hieno 6-lovinen automaattivaihteisto, joka muistuttaa Windows-käyttöjärjestelmästä. (laatikko kuuluisi tosin myös sille plus-listalle)
- Istuimen ristiseläntuki
- Muovisuus ja ohutpeltisyys, jonka huomaa kun autoa pesee käsin

Annuska

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 407
« Vastaus #14 : 02.10.2008, 21:24:18 »
Automalli: 407
Korimalli : farmari
Vuosimalli : 2005
Varustelutaso : Executive
Polttoaine : diesel
Vaihteisto: automaatti
Moottori : 2.0
Mihin kokemukset perustuvat: Työsuhdeauto
Ajomäärä : 40 000 km

+ mukava ajettava matka-ajossa ja kaupungissa
+ hiljainen
+ varusteita riittävästi
+ sopivan monipuolinen, yhden hengen taloudessa tarvittava mahtuu kyytiin
+ ripeä, hyvän näköinen ja miellyttävä

- tutka eteen olisi hyvä olla
- uusin Pösö mun käytössä ja kaksi kertaa hinausauton kyydilla menty
( akku sippas pakkasella ja etpyörän laakeri meni )

Loppuyhteenvetona sanoisin, että joka kerta sillä on mukava lähteä minne ikänä tarttee mennä. Hienoin auto, joka on ollut minun käytössä ikänä, joulukuussa tulee uusi auto, sama merkki ja malli, kori muuttuu