Kirjoittaja Aihe: Käyttökokemukset - 406  (Luettu 78553 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TVH

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 406
« Vastaus #15 : 05.04.2008, 10:23:54 »
Automalli: 406
Korimalli: Break
Vuosimalli: -99 (ph1)
Varustelutaso: ST
Polttoaine: Diesel
Vaihteisto: Manuaali
Moottori: HDi 2,0 (80 kW)
Mihin kokemukset perustuvat: Oma auto
Ajomäärä: 423 tkm/itse ajettu viimeiset 1500km.

+++ hiljaisuus, vakaus, mukavuus, laatu yleensä, räminät ja kolinat puuttuu kokonaan
++ valot (Valeo umpiot, kerrankin pösössä on myös hyvät lähivalot)
Korjaus, umpioiden valmistaja onkin Bosch.
+ tilat, takakontin sivujen säilytyslokerot kuminauhoineen todella hyvät, pesunestepurkit ym. ei lentele ympäri konttia ajaessa
- etupenkeissä ei ristiselän säätöjä (penkit muuten hyvät, joskaan ei 605 SV 24 tasoa)
-- keskuslukon IR kaukosäädin huono
--- turbolagi liian pitkä

Kaizu

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 406
« Vastaus #16 : 08.04.2008, 09:55:09 »
Automalli: 406 SW
Korimalli: Farmari
Vuosimalli: 2000
Varustelutaso: ST
Polttoaine: diesel
Vaihteisto: manuaali
Moottori: 2.0 Hdi 110hp
Mihin kokemukset perustuvat: oma
Ajomäärä: 310tkm josta itse reilut 40tkm

+Kulutus isoksi autoksi
+Ajettavuus
+Hiljainen
+Hinta ostettessa
+Laadukkaan oloinen, ei kitise eikä natise
+Tilava
+Varaosien hinta (vrt Volvo V70 2.5tdi)

-Hihnapyörä (jo toinen menossa minulla, ensimmäinen motonet versio kesti melkein 20tkm)
-Hinta myytäessä, jää itselle kakkosautoksi. Enemmän käyttöarvoa kuin myyntiarvoa.
-Konepellin ruosteet (meni tosin takuuseen 1kk ennen koritakuun loppumista joten siltä osin kunnossa)
-Ei alkuperäisen soittimen toiminta.

Vikoja ollut hihnapyörä, apulaitehihna meni poikki, polttoaineen esilämmitin, jarrut laitoin uusiksi ihan pakko ei olisi vielä ollut mutta tulipa tehtyä (levyt ja palat).

Paljon luotettavampi kuin 100tkm vähemmän ajettu Volvo V70, ostin tämän ensin kakkosautoksi joka sitten kuitenkin siirtyi ykkösautoksi ja Volvo lähti. Pakko on allekirjoittaa että Volvo on rahamiesten auto, ei sillä ole köyhän varaa ajella.

Ei herätä suuria tunteita (toisaalta äärettömän hyvä käyttöauto).

Päivitystä:

Ajomäärä: 350tkm josta itse reilut 80tkm

Vikoja ollut hihnapyörä, apulaitehihna meni poikki, polttoaineen esilämmitin, jarrut laitoin uusiksi ihan pakko ei olisi vielä ollut mutta tulipa tehtyä (levyt ja palat).

Lisäremonttia: Iskarin yläpään laakerit.

Korjauksiin ja huoltohin (öljyn vaihto + suodatin 15tkm välein) tällä hetkellä mennyt vajaat 800e. Nyt nousee kun pitäisi vaihdattaa jakopään himmelit. Sitä en itse alkaa tekemään.

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 394
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Vs: Käyttökokemukset - 406
« Vastaus #17 : 08.04.2008, 10:03:23 »
Automalli: 406
Korimalli: Grand Wagon
Vuosimalli: 2003
Varustelutaso: ST Executive
Polttoaine: Diesel
Vaihteisto: Manuaali
Moottori: HDi 2,0 (80 kW)
Mihin kokemukset perustuvat: Oma auto
Ajomäärä: 186 tkm/itse ajettu viimeiset n.35 tkm.

+ moottorin ominaisuudet (suorituskyvyn ja kulutuksen suhde)
+ suuri polttoainesäiliön tilavuus
+ helppo huoltaa, kaikki melko hyvin käsillä vrt. esim. ajovalopolttimot, öljynsuodatin jne.
+ mainio ajettavuus kokonaisuudessaan. Ei kova, ei pehmeä..
+ mainio matkustusmukavuus (hiljainen kaikin puolin)
+ paljon tilaa takapenkit käännettynä
+ ajaton muotoilu
+ tähän asti pienin tankillisen kulutus 4,3 l/100 km

- kääntölaakeri oikealla puolella alkanut narisemaan, pitänee ottaa auki ja tsekata mitä on tehtävissä..
- peruurusvalon kytkin ei toimi, uusi jo hommattuna, pitää vaihtaa sopivan tilaisuuden tullen.
- sadetunnistimesta ei mitään hyötyö naarmuuntuneen tuulilasin johdosta. Tuulilasi vaihtokunnossa.

Päivitystä:

Ostettaessa mittarissa oli 151 tkm ja myytäessä 198 tkm (=47 tkm itse ajettu)

+ Pienin tankillisen kulutus 4,26 l/100 km
+ Suurin korjaus n. 600 € (aurauksensäätötangot taakse, ohjauslaakerit, raidetangon nuppi ja nelipyöräsuuntaus), muuten öljyjen ja suodattimien vaihtoa.

Auto olisi jäänyt itselle kakkosautoksi jos 605 -mallia ei olisi harrasteautona.
« Viimeksi muokattu: 03.06.2008, 17:43:39, kirjoittanut mixu_71 »
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi

zeskis

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 406
« Vastaus #18 : 20.04.2008, 23:29:33 »

Automalli: 406
Korimalli: sedan
Vuosimalli:1998
Varustelutaso: ???
Polttoaine: benziini
Vaihteisto:manu
Moottori: 3,0 v6 es9j4 tai joku
Mihin kokemukset perustuvat: oma-auto
Ajomäärä: 233tkm joista itse 51tk

+tilava
+vääntö
+kulutus (iso kone, pieni kulutus)
+ei ruostetta
+ei näytä pahalta vaikka 10v vanha
+varmatoiminen
+jaksaa ajaa pitkiä matkoja
+varustelu


-kontin pieni lastausaukko
-teho-painosuhde (auto painaa julmetusti eikä liiku moottorin edellyttämällä tavalla)
-jakopään remppa luvattoman kallis maahantuojalla
-tulpanvaihto
-kateelliset ihmiset


ihan kelpo pirssi hintaansa nähden ja kulutuskin kohallaan (työmatkat n.8.2-8.9 l/100km) kulkee ihan ok... ootin kyl enemmän mut vääntö on hieno asia joka toimii kun jaksaa mennä aina vaan, vähän ku duracel ei hyydy...isompia korjauksia ei ole  tarvinnut tehdä ;)

tolari

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 47
Vs: Käyttökokemukset - 406
« Vastaus #19 : 03.06.2008, 16:04:35 »
Automalli: 406
Korimalli: farmari
Vuosimalli:2003
Varustelutaso:
Polttoaine: diesel
Vaihteisto:manual
Moottori: 2.0 Hdi 80kw (RHZ)
Mihin kokemukset perustuvat: oma-auto
Ajomäärä: 270tkm joista itse 32tkm

+tilava
+toimintavarma
+ei ruostetta
+ajettavuus
+varustelu
+vaihteiston liikeradat

-kulutus 6.5-7l/100km

Ollut minulla vajaan vuoden ja muuten tosi tyytyväinen mutta kulutus rassaa, en pääse 5 alkaviin keskikulutus lukemiin sama miten ajan.
edelliset:205 1.9D -81, 405 1.6 -92, 306 1.9TD -97, 406 2.1TD -98, 406 2.0HDI -03, 807 2.0HDI -05,
nykyinen: Volkswagen transporter 2,5 TDI -06(matkailuauto) , citroen berlingo 1.9D -00

SEL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 120
Vs: Käyttökokemukset - 406
« Vastaus #20 : 08.07.2008, 15:36:29 »
Toinen kulkine on:

Automalli: 406 SW
Korimalli: Farmari
Vuosimalli: 2004
Varustelutaso: ST
Polttoaine: diesel
Vaihteisto: AL4 Automaatti
Moottori: 2.0 Hdi 110hp
Mihin kokemukset perustuvat: oma
Ajomäärä: 243 tkm josta itse 11 tkm

Paria säikäytystä lukuunottamatta auto on edellisen kaltainen, toimivampi kuin vanhempi, mutta 16" pyöristä johtuen huonompi ajettava.
Säikäykset oli "muka viallinen" korkeapainepumppu ja "hihnapyörän naksutus" joka osoitti autossa olevan kiinteän hihnapyörän joka aiheuttaa taaasen muuta ääntä kuumalla kelillä. Väyläsähköistä johtuen valoautomatikka huonompi ja viikset ei ole niin hyvät kuin vanhemmassa. Samoin esim. pissapojan toiminta on syvältä, ruuttaa aina sen annoksensa tarpeesta riippumatta. Koiranluut on menossa vaihtoon.
Saab 96 -65, Fiat 128 -75, Ford Escort Mexico -74, Toyota Crown dsl. -74, Opel Ascona dsl. -80, Renault 18 -84, Mazda 323 -87, Toyota Carina Farmari -89, Peugeot 605 -91, Peugeot 406 HDi ST GW -00, Peugeot 406 HDi ST GW -01, Peugeot 406 HDi GW Executive Automatic -04, Peugeot 3008 e-HDi 2Tronic 2012.

S_a_m_i

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 849
Vs: Käyttökokemukset - 406
« Vastaus #21 : 09.07.2008, 08:54:52 »
Automalli: 406
Korimalli: Coupe
Vuosimalli: 2001
Varustelutaso: 4+ Service Boxin mukaan
Polttoaine: Bensa
Vaihteisto: Manuaali
Moottori: 3.0 V6 (ES9J4S XFX)
Mihin kokemukset perustuvat:Oma
Ajomäärä: 122tkm / 1tkm

+ Korin muotoilu!
+ Todella hiljainen kovissakin nopeuksissa ikkuna-/ovirakenteen huomioiden
+ Mahtava ajaa: pehmeä mutta jämäkkä (tällainen alustan kuuluu olla!)
+ Hyvä moottori ja riittävästi tehoa arkiajoihin
+ Riittävän tilava Coupeksi
+ Varustelu vähintään loistava (liki kaikki herkut)
+ Penkkien monipuoliset säädöt
+ Äänentoisto: JBL:n (kaiuttimet) ja Blaukkarin (vahvistin) orkkis-stereot (mahtava soundi orkkikseksi)

- Bensan kulutus kaupunkiajossa
- Moottorin huollettavuus (ahtaus)
- Pieni tavaratilan lastausaukko (ei ole mulle mikään Hiace)
- Jälkiasenteinen häly kaukosäädöllä (onneton kantama)
- Vakionopeudensäätimen viiksen sijainti
- Keskikonsolin näytön puuttuvat pikselit
- Kyynärnoja puuttuu ;D
Nykyiset: P406 Coupe 3.0 V6 -01, P406 Gw Executive Hdi -04,  P405 Mi16 "projektointia" -90, P405 Mi16 -91, P205 Gti 1,9 -90, P205 Cti 1,6 -87, P205 Gti 1.9 Dimma -88

Exät: P306 Hdi farkku -00, P406 Hdi -99, P306 Gti -00, P405 Mi16 -88, P405 Sri -93

mannma

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 406
« Vastaus #22 : 24.07.2008, 23:57:49 »
Automalli: 406
Korimalli: Grand Wagon
Vuosimalli: 2003
Varustelutaso: ST Executive
Polttoaine: Diesel
Vaihteisto: Automaatti
Moottori: HDi 2,0 (80 kW)
Mihin kokemukset perustuvat: Oma auto
Ajomäärä: 460 tkm/itse ajettu viimeiset n.160 tkm.

+ ajamisen ilo melkein kuin ennenvanhaan E30-korimallin bemuilla (vrt. toinen auto V70 D5 -05)
+ hiljainen
+ helppo huoltaa, kaikki melko hyvin käsillä vrt. esim. ajovalopolttimot, öljynsuodatin jne.
+ vähän muita vikoja kuin normaalia kulumista, huom. ajomäärä.
+ varustelu

- etujalkatila kylmä talvella

Huoltohistoriaa normaalien öljynvaihtojen ym. lisäksi viimeisen 160tkm/2,5v aikana:

- Turbo huollettu 350 tkm, laakeroitu, tasapainoitettu, samalla 1 imuventtiili vaihdettu koska nostin jumissa, nostin putsattu. Imusarja pesty, välijäähdytin vaihdettu, oli täynnä skeidaa.. pakokaasujen takaisinkierrätys tukittu.
- Kääntölaakerit vaihdettu n. 380 tkm, toisen kerran vasemmalle 450 tkm.
- Takaiskarit vaihdettu n. 350 tkm, etuiskarit tod. näk. alkuperäiset, alkaa olla finaalissa.
- Taakse vaihdettu oik. aurauksen säätötanko 455 tkm. Edellisessä 406:ssa vaihdettiin säännöllisesti 50tkm välein, tässä ei ole mennyt niin usein.
- Etujarrulevyt ja palat uusittu 370 tkm, toisen kerran 455 tkm. Automaatissa kuluu...
- Takajarrulevyt ja palat uusittu 370 tkm, palat vaihdettu toisen kerran 455 tkm ja samalla käsijarrukengät.
- Pakoputken väli- ja takapönttö uusittu 455 tkm.
- Eteen vaihdettu molemmat alapallonivelet sekä ulommat raidepäät ja toinen sisempi pää n. 380 tkm.
- Se toinen sisempi raidepää vaihdettu 455 tkm.
- Alipainepumppu uusittu 350 tkm.
- Laturi uusittu 455 tkm. Oli vapaakytkin jumissa ja tyhjäkäynnillä valojen kirkkaus vaihteli.
- Automaattivaihteisto toimii hyvin, öljyt olen vaihtanut 330, 390, 450 tkm.
- Esim. webastolle ja ilmastoinnille ei ole tarvinnut tehdä mitään.
- Hihnapyörää ei ole tarvinnut tähän uusia vaikka on kumivaimennettu.

Alf

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: Käyttökokemukset - 406
« Vastaus #23 : 14.08.2008, 09:14:51 »
Automalli: 406
Korimalli: Grand Wagon
Vuosimalli: 12/2003
Varustelutaso: ST Executive
Polttoaine: bensiini
Vaihteisto: manuaali
Moottori: 2.0 EW
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto
Ajomäärä: 113 tkm, itse ajettu 10 tkm

+ varusteita riittävästi
+ automaatti-ilmastointi
+ jousitus, ottaa tien epätasaisuudet todella mahtavasti, hidastetöyssihinkään ei paljon tarvi jarrutella, ei merellä olon tunnetta päivänkään ajon jälkeen
+ pysyy suunnassaan eikä vaella
+ menee vähällä bensalla, http://www.tankkaus.com/cardata.php?nr=22343
+ tavaratila
+ vakioradion äänikin on hyvä
+ hankintahinta käytettynä
+ suorituskyky
+ korvat eivät tinnitä pitkänkään ajon jälkeen
+ ovien sulkeutumisääni
+ kaikenkaikkiaan jämäkänoloinen paketti

- vaihteiston tuntuma, tuntuu kuin se olisi Valmetista
- itse kaipaisin ohjauspyörään hieman enemmän vastetta
- talvella kylmästä lähtiessä automaatti-ilmastointia joutuu avittamaan lisäämällä puhallin nopeutta, muuten ikkunat huurtuvat kun kyydissä on > 1 henkeä
- näkyvyys taakse
- outo polkimien ja ratin keskinäinen sijoittelu: Vaikka ratissakin on etäisyyssäätö on se kauimmaisessakin asennossa  liian lähellä tälläiselle töppöjalalle
- kabiinissa vähän säilytystiloja
- alkuperäisissä kumimatoissa ei ole reunoja -> vesi valuu lattialle
- Pösömiestä ymmärtää vain toinen PSA tai Renault -mies

Huoltoja:

-Oston jälkeen vaihdettu kaikki öljyt ja nesteet
-Nokkaremmi 4 v kohdalla
-Sadetunnistin vaihdettu
-Tyhjä ilmastointi täytetty (ei vuotoja havaittu)
-Kahdet koiranluut eteen
-Raitisilmasuodatin
-Ruostesuojaus
« Viimeksi muokattu: 14.08.2008, 09:48:13, kirjoittanut Alf »
Köyhän miehen aristokatti 406 2.0 ST Executive GW 12/2003

larvanen

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 406
« Vastaus #24 : 18.08.2008, 00:51:10 »
Automalli: 406
Korimalli: Sedan
Vuosimalli:1999
Varustelutaso:SR
Polttoaine: Benssaa
Vaihteisto:Manuaali
Moottori: 2,0
Mihin kokemukset perustuvat: Oma-auto
Ajomäärä: 229tkm, joista 27tk omaa ajoa

+Napakka ajettava, ei turhaa kitinää ja kolinaa
+Avara sisältä --> Hyvä näkyvyys ulos
+Auto näyttää ikäisekseen varsin hyvältä
+Tilaa kiitettävästi
+Ruoste pysynyt naapurin autossa (ei pösö)
+Varmatoiminen
+Ei "turhia" huoltoja, kuluvien osien ja öljyjen vaihdoilla pärjännyt
+Huollot varsin edullisia
+++ EEberi ja keskikyynärnoja <-- tarvike, mutta kullanarvoinen

-Tehoa saisi olla kaksilitraiseen snadisti enemmän
-Istuimien ja ratin säädettävyys
-Vaalean sisustan puhtaanapito (ei tarida olla tyyppivika)

Tehtyjä huoltoja välillä 202-229tkm:
- Pakoputkiston vaihto katista taaksepäin
- Eteen levyt ja palat, Vakaajan tappi eteen vasemmalle
- Jakohihnan vaihto 217tkm kohdalla
- Moottori- ja vaihteistoöljyt
- Ilmansuodattimet, Polttimot eteen.

Näistä kaikista huolloista on selvitty pitkälti alle 1000 eurolla, joten kalliiksi ei voi ylläpitoa sanoa ainakaan tämän yksilön kohdalla.

Hyttiki

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 406
« Vastaus #25 : 09.09.2008, 09:05:48 »
Automalli: 406
Korimalli: farmari
Vuosimalli: 2003
Varustelutaso: ST Executive
Polttoaine: Diesel
Vaihteisto: automaatti
Moottori: 2.0 HDi (80kw)
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto
Ajomäärä: 153000, itse ajettu 10000

+ Mukava ajaa
+ Tilava
+ Hyvät valot
+ Pellit eivät vaikuta kovin herkiltä ruostumaan
+ Hiljainen
+ Aika hyvä varustelu

- automaatin hassuhko toiminta (ei varsinaisesti vika vaan ominaisuus, 5. vaihde olisi myös poikaa)
- piensäilytystilojen puute sisätiloissa
- takaluukku saattaa antaa vesisuihkun niskaan sateen jälkeen avattaessa
- vaihteistossa ei öljytikkua (AL4)

Auto on nyt ollut mulla noin reilu 4 kuukautta ja kilometrejä tullut n. 10000. Olen tähän asti ollut varsin tyytyväinen ostokseen vaikka ranskalaisen auton ostaminen toimintavarman japsin jälkeen vähän arveluttikin.

smy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 114
  • 406 HDI GW Aut 12/02, 499tkm, 206 1.4 08/04,160tkm
Vs: Käyttökokemukset - 406
« Vastaus #26 : 14.09.2008, 00:40:34 »
Automalli: 406 GW
Vuosimalli: 2002 (joulukuu)
Polttoaine: Diesel
Vaihteisto: automaatti
Moottori: 2.0 HDi (80kw)
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto
Ajomäärä: 276000, itse ajettu 267000 (hankittu 03/2003 Automaa Herttoniemen esittelykaara 9tkm mittarissa)

Vikahistotria:
- 30tkm Lämmityslaitteen moottori uusittiin
- 60tkm Webasto  poltin yms. vaihdettiin kun auto oli vuoden ikäinen. Webasto ei toiminut enää (takuu)
- 60tkm Ajoneston antenni vaihdettiin
- 60tkm Vasen peili vaihdettiin kun lämmitys ei toiminut
- 80tkm Jäähdyttäjän flekti  vaihdettiin huoltokutsun johdosta
- 90tkm Muutamaa kuukautta myöhemmin auto keitti Mannerheimintiellä ruuhkassa, jonka jälkeen vaihdettiin palanut flektin moottori (takuu)
- 100tkm Viikset vaihdettiin, kun vilkku palautti 'yli' (takuu)
- 100tkm Peilissä oleva lämpömittarin anturi vaihdettiin uuteen. (takuu)
- 120tkm Polttoainesuuttimet hajosivat (a 500e), auto hinausautolla korjaamolle jossa kesti 2 viikkoa löytää vika. Onneksi maahantuoja maksoi suuttimet vaikka takuu oli jo ummessa.
- 220tkm Tuulilasin uusinta
- 230tkm Pakoputki uusiksi
- 250tkm Laturin uusinta, vapaakytkin ei toiminut ja auto piti tyhjäkäynnillä todella kovaa raksutusta.

Jarrupalat on taakse jouduttu vaihtamaan jo n. 60tkm kohdalla. 245tkm kohdalla takajarruihin kaikki uutta.
Etujarrupalat 140tkm kohdalla, levyt ja palat 260tkm:ssa.
Automaattilaatikon öljyt vaihdettu 40-60tkm välein. Vesimpumppu 240tkm jakohihnan vaihdon yhteydessä.
Käsijarruvaijeri on poikki ja pitäisi uusia.

+ Hiljainen ja mukava auto
+ Auton vanhentuessa vikojen luonne muuttunut kulutusosien kulumiseksi. Uutena oli kaikkea muuta vikaa (onneksi takuu)
+ Lämmin talvella, nopea lämpenemään.
+ Kuljetuskapasiteettiä hyvin
+ Suuri tankki (80l)
+ Ruostumaton
- Huono jälleenmyyntiarvo. Ei ollut järkeä päivittää hyvää autoa noilla hinnoilla. (150tkm:n kohdalla oli lähellä).
- Automaatti-ilmastoinnin omituiset ominaisuudet.

Polttoaineenkulutus 5,3 - 7,8l/100km välillä pyörinyt. Yleisesti 6,5 - 7,0:n tienoilla.

--
Sami

Naali

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 406
« Vastaus #27 : 18.09.2008, 22:00:30 »
Automalli: 406
Korimalli: sedan
Vuosimalli: 2001 (2002 varusteilla)
Varustelutaso: ST
Polttoaine: Bensa
Vaihteisto: Automaatti
Moottori: 2,0
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto
Ajomäärä: 246tkm, joista itse 7tkm.

+ Ajettavuus
+ Tukeva auto
+ Varusteet (automaatti-ilmastointi, ajotietokone, sadetunnistin, jalopuut jne.)
+ Automaatti
+ Sisätilojen koko
+ Ulkonäkö (Varsinkin edestä katsottuna hieno. Mun mielestä.)
+ Yleinen mukavuus
+ Hinta ostettaessa äärimmäisen edullinen verrattuna muihin vastaavan varustelutason ja saman ikäluokan autoihin
+ Äänieristys
+ Lyhyt / olematon vikahistoria
+ Osissa kallistuva takapenkki
+ Kulutus yllättävän pieni (automaatiksi) n. 9l/100km, kun ajo lähes täysin kaupunkiajoa. Maantiellä n. 7,5-8l/100km.
+ Sinkitty kori

- Tavaratilan lastausaukko korkealla ja pieni -> tavaratilan potentiaalia ei voi aina täysin hyödyntää
- Jostain tiputtaa moottoriöljyä
- Voiko onni kestää? Mittarissa jo ihan miehekkäät lukemat, mutta vielä se ei juuri näy (ilmeisesti ajettu paljon matka-ajoa). Pitääkö kohta alkaa tekemään remonttia ihan urakalla?
- Hinta myydessä. Tästä pelistä ei todennäköisesti saa sen "käypää" arvoa vastaavaa hintaa myydessä. Käyvällä arvolla tarkoitan sitä, mitä tulisi maksaa vastaavasta autosta, jos merkki nokalla olisi BMW, MB, VW tai jopa Toyota

Kokemusta autosta on nyt n. 6kk ja plussat sekä miinukset annettu sen perusteella. Kokonaisuudessaan olen erittäin tyytyväinen autoon, joka ostettaessa oli jo vähän unohtunut autoliikkeen pihalle (tiedä kuinka pitkäksi aikaa). Kunnon koeajon ja historian selvityksen perusteella uskalsin auton ostaa. Hinta sekä yllä mainitut plussat ja miinukset huomioiden auto on "helmi". Toivottavasti olen tätä mieltä vielä puolen vuoden päästäkin.

Antiaani

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 406
« Vastaus #28 : 02.10.2008, 22:48:57 »
Päivää, täällä uusi pökön omistaja ja foorumilainen.
Asiantuntevaa porukkaa tuntuu olevan, hyvä niin.

Automalli: 406
Korimalli: Farmari (pakettiauto)
Vuosimalli: 2000
Polttoaine: Diesel
Vaihteisto: Manuaali
Moottori: 2,0 HDi
Mihin kokemukset perustuvat: Oma auto
Ajomäärä: 210 tkm, joista itse 3 tkm.

+ Hyvä ajaa
+ Tukeva ja sopivan iso
+ Ulko- ja sisänäkö
+ Edullinen
+ Takapenkit sai helposti irroitettua
+ Sisätilat ja niiden koko
+ Pieni kulutus. Oma keskikulutus 5,4l (fifty sixty maantietä ja kaupunkia).
+ Ruosteeton

--- Kilometrit pomppas yllättäen 80 tkm ylöspäin, samalla syttyi huoltomerkkivalo.
-- Sateella vettä valuu katosta läpi! Jotenki uskomaton valmistusvirhe, noh asia korjataan.
- Pitkällä matkalla kaasujalkani puutuu, ei oikein sovi mihinkään "nojaamaan".

Öljyt ja kaikki suodattimet vaihdoin. Myös paukkuneet koiranluut vaihdettu, rälläkän avustuksella. Vuotava katto pitäisi vielä tilkitä ja vaihtaa haljennut tuulilasi. Nuo kuntoon niin helmi auto alla, jolla toivottavasti vielä muutamasatatuhat kilsaa jäljellä.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 696
Vs: Käyttökokemukset - 406
« Vastaus #29 : 09.11.2008, 22:05:45 »
Automalli: 406 ST Executive
Korimalli: Sedan
Vuosimalli: 2003
Polttoaine: Bensa
Vaihteisto: Manuaali
Moottori: 2,0
Mihin kokemukset perustuvat: Oma auto
Ajomäärä: 108 000 km, itse ajettu noin 800 km
Takuu: Leijona vaihtoautotakuu yksi vuosi

+ Hyvä ajaa
+ Näyttää hyvältä kaikella tavalla
+ Kohtuullinen hinta
+ hiljainen
+ tyylikäs
+ hyvä istuin
+ sadetunnistin
+ kohtuullisen oloinen kulutus näin lyhyen kokemuksen perusteella, laskettuna 7,9 litraa kun vanhassa 1,8 16 v autossa se oli helposti 8,3 litraa
+ hyvät jarrut ja niiden tuntuma
+ moottorin ominaisuudet

- pintaruostetta alustassa taka - apurungossa ja lämpösuojapelleissä laajalla alueella, pitää puhdistaa ja massata
- ruostetta konepellin etuosassa ja maali kuplii takaovien alasaumoissa joissa ei vielä ruostetta
- etuistuinten kyynärnojat ei osu oikeaan paikkaan, ovat liian lähellä ja liian korkealla
- pakoputki uusittava
- ajovalot saisivat olla paremmat
- mittariston valot palavat päiväasennossakin
- tuulilasin sumusuuttimet, tykkään enemmän tavallisista
- lampunpesurit toimivat päivävaloasennossakin
- soitin ei toista mp 3 levyjä
- oikea etummainen yläkääntölaakeri jumittaa aavistuksen, ei tunnu ajossa vaan näkyi kun rengasta käänteli auton ollessa ilmassa

Kokemuksia muuten

* Kytkin ravistaa hyvin sievästi liikkeellelähdöissä, ei tosin ihan aina. Käytön puutettako?
* Kun ajoin auton perjantaina Helsingistä tänne pohjoiseen niin tässä kartanolla kytkin piti isoa ääntä kun poljin oli painettu pohjaan, poljin ylhäällä ääni huomattavasti pienempi. Painelaakeriko? Nyt päivällä ääntä ei kuulunut. Käytön puutettako? Hallissa auto oli seissyt noin neljä viisi kuukautta.
* Konehuoneesta kuuluu kurnuttava ääni vänkärin puolelta. Oisko vesipumppu tai jokin laakeri tai mikä lie? Kuuluu auton ollessa paikallaan tyhjäkäynnillä, kierroksilla ääni kadonnee kierrosten sekaan. Ei ole se napsutus mikä kuuluu siitä pienestä mötikästä.
* Nahkainen ratti tuntuu käteen tosi hyvältä  ;D
* Äänentoisto yllätti myönteisesti
* Kun alustan ruosteet sekä konepelti ja takaovet saadaan kuntoon niin auto on tosi mieluinen
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red