Kirjoittaja Aihe: 405 - Venttiilikoneiston voiteluputki (XU7JP/XU10J2)  (Luettu 6187 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kmk

  • Vieras
Auto: 1993 405 2,0 SRi (XU10J2).

Kuinka päin se nokka-akselin suuntainen tanko -jossa öljy kulkee- kuuluu asentaa.Se sopii kumpi pää tahansa jakopäähän päin. Mielestäni ei ole merkitystä -öljy kulkenee molemmin suuntaisesti?

vhanhisuanto

  • Vieras
Vs: 405 - Venttiilikoneiston voiteluputki (XU7JP/XU10J2)
« Vastaus #1 : 21.03.2007, 18:43:41 »
Katsot vain  että kummassakin päässä on reikä, mistä öljy pääsee sisälle. Mites voitelureikien suuntaus, osuuko nokan ja kupin väliin jos suunta vaihtuu?

Irrota jompikumpi viimeisistä liitoksista ja katso onko putken päätä lovettu. Jos sattu lovettu pää, laita se jakopuolta kohti. Jos on suora putken pää niin se pää vauhtipyörää kohti. Muuten jää nokka voitelematta.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 405 - Venttiilikoneiston voiteluputki (XU7JP/XU10J2)
« Vastaus #2 : 22.03.2007, 00:49:36 »
309:n XU5-koneen käytetyllä voiteluputkella ja äsken tutkimallani uudella samanlaisella alkuperäisosalla (varaosanumero 1168.04) ei näyttäisi olevan asennussuunnalla merkitystä ainakaan öljyn kulkureitin suhteen. Jakopään puoleisessa päässä putkessa on kyllä lovi, joka sopii muovikappaleen sisäosan muotoiluun (alhaalla kohouma, joka sopii putken loveen) ja joka periaatteessa takaa sen, että öljy pääsee kulkemaan öljyreiäistä putkeen, kun putki on kokonaan työnnetty muoviosan sisään (tuon puolen itsekin laitoin jakopään puolelle). Mutta myös putken toisessa päässä on täysin samanlainen muovikappale, jonka alaosan kohouma estää työntämästä ilman loveakin olevaa putken päätä niin pitkälle muoviosan sisään, että öljyreikä menisi tukkoon. Mielestäni tuota putken loveamatonta päätä ei pysty edes väkivalloin työntämään ohi sisäosan kohouman. Myöskään putkessa tai muovikappaleissa olevien reikien koossa ei näkynyt mitään eroja. Öljy siis virtaa putken läpi joka tapauksessa, hoitaahan se myös nokka-akselin laakeripintojen voitelun myös vauhtipyörän puoleisessa päässä.

Öljyreikien jako menee väkisinkin kohdalleen, joten siinäkin mielessä tuo vaikuttaisi olevan niin idioottivarma ratkaisu, ettei sitä putkea voi asentaa väärin, jos vain se lovettu pää on asennettu oikein muovikappaleen sisään. Itse asiassa, jos lovi ja kohouma eivät kohtaa, niin putki jää niin pitkäksi, ettei se sovi paikoilleen. Putken lovetun pään ja päätykappaleen sovitus varmistaa sen, että päätykappale ja putki ovat aina oikeassa asennossa toisiinsa nähden, jolloin kaikki putken ja muovikappaleiden öljyreiät osuvat oikeille paikoilleen; se on mielestäni ko. loven suunniteltu tarkoitus. Myöskään välissä olevia muovipaloja ei voi asentaa väärin, vaan ne pakostakin ovat aina oikeassa asennossa sekä putken reikien että laakeripukkien voitelureikien suhteen.

Näin siis ainakin tuossa niissä mallien 106, 205, 309 ja 405 XU5- ja XU9-koneissa, joihin ko. putki näyttää sopivan varaosanumeron perusteella. Joissakin koneissa on ainakin varaosanumeron perusteella erilainen putki (1168.10), joten niistä en osaa varmaksi sanoa, mutta luulisin rakenteen olevan vastaava niissäkin (esim. 8-venttiilisistä XU7, XU10 ja tietyt uudemmat XU5-mallit).

Putki kannattaa puhdistaa huolellisesti ja muovikappaleiden o-renkaat tulee uusia, jos ne ovat huonossa kunnossa (kovettuneet). Esim. vuosimallin 1988 309:n XU5-koneessa ne olivat niin kovettuneet, ettei niitä saanut ehjinä irti. Tiivistyskin varmasti kärsi, joten voitelu saattoi jäädä puutteelliseksi. Uusia o-renkaita saa alkuperäisvaraosana varaosanumerolla 1166.21 (sisähalkaisijaksi ilmoitettu 5,10 mm), vaikkakin merkkiliikkeestä saattaa helpommin löytyä sopivia o-renkaita irtotavarana mallin mukaan haettuna. Itse ostin uudet o-renkaat tavallisesta alan liikkeestä, mallina putki tiivisteineen; hinta 2,50 e/5 kpl. Kuitin mukaan saamieni tiivisteiden mitat ovat 4,76x1,78 mm. Eivät siis ehkä täsmälleen alkuperäiskokoa, mutta vaikuttaisivat toimivilta. Tiivisteet kannattaa voidella ennen asennusta, koska sovitus laakeripukkien reikiin on melko tiukka.

Voitelun toimivuuden putken asennuksen jälkeen voi testata esim. konetta startilla pyörittämällä. Tietenkin siten, että koneen käynnistyminen on estetty, sillä muuten öljyä ruiskuu varmasti venttiilikoneistosta ympäristöön. Startilla pyöritettäessä öljy pysyy suunnilleen venttiilikoneiston öljytilan sisäpuolella.

Näin olen asian itse käsittänyt, mutta jos joku on havainnut jotain muuta, niin kertokaa toki.

Kuvia laitan esille myöhemmin.

Edit: lisätty tiivisteiden tiedot.
Edit: kuvia.
« Viimeksi muokattu: 22.03.2007, 20:57:58 kirjoittanut Tonilind »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Benkku

  • Vieras
Vs: 405 - Venttiilikoneiston voiteluputki (XU7JP/XU10J2)
« Vastaus #3 : 22.03.2007, 01:01:02 »
Jakopään puoleisessa päässä putkessa on kyllä lovi, joka sopii muovikappaleen sisäosan muotoiluun (alhaalla kohouma, joka sopii putken loveen) ja joka periaatteessa takaa sen, että öljy pääsee kulkemaan öljyreiäistä putkeen, kun putki on kokonaan työnnetty muoviosan sisään (tuon puolen itsekin laitoin jakopään puolelle).

Putken lovetun pään ja päätykappaleen sovitus varmistaa sen, että päätykappale ja putki ovat aina oikeassa asennossa toisiinsa nähden, jolloin kaikki putken ja muovikappaleiden öljyreiät osuvat oikeille paikoilleen; se on mielestäni ko. loven suunniteltu tarkoitus.

Putken ympärille tulevissa muovimuhveissa on (ainakin XU10 moottoreissa) sisäpuolinen kevennys -> öljy pääsee esteettä putkeen riippumatta putken kulma-asemasta, mutta...

loveuksen funktio/tehtävä on (oikean asennuksen ohella) varmistaa, ettei putki pääse värinästä pyörimään -> öljysuihku (putken nokka-akselin kahdeksasta reiästä) suuntautuisi muualle kuin nokka-akselin pinnalle, jolloin nokka-akseli ja paininkupit voivat puutteellisen voitelun vuoksi vaurioitua.
« Viimeksi muokattu: 22.03.2007, 01:04:24 kirjoittanut Benkku »

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 405 - Venttiilikoneiston voiteluputki (XU7JP/XU10J2)
« Vastaus #4 : 22.03.2007, 20:28:05 »
Putken ympärille tulevissa muovimuhveissa on (ainakin XU10 moottoreissa) sisäpuolinen kevennys -> öljy pääsee esteettä putkeen riippumatta putken kulma-asemasta, mutta...

loveuksen funktio/tehtävä on (oikean asennuksen ohella) varmistaa, ettei putki pääse värinästä pyörimään -> öljysuihku (putken nokka-akselin kahdeksasta reiästä) suuntautuisi muualle kuin nokka-akselin pinnalle, jolloin nokka-akseli ja paininkupit voivat puutteellisen voitelun vuoksi vaurioitua.

Kyllä, hyvä huomio, onhan sillä tuokin tarkoitus. Näyttävätkö nämä XU52C:n osat samanlaisilta kuin XU10:n?

Tässä muutamia kuvia. Ensimmäisissä kuvissa on putki, jonka muoviosat ovat lähes 20 vuoden käytössä muuttuneet alkuperäisestä vihreästä mustaksi. Kuvissa näkyy myös uusi putki vihreine muoviosineen ja sen muoviosasta kuvia, joista käy ilmi sisäosan muoto.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 405 - Venttiilikoneiston voiteluputki (XU7JP/XU10J2)
« Vastaus #5 : 22.03.2007, 20:52:36 »
Laitoin pitken muhvien uudet O-renkaat, jotka tulivat yhdessä yläpuolisen tiivistesarjapaketin mukana.
 Putki painettuna reikiin/pukkeihin vaikutti kovasti löysältä näiden uusittujen O -renkaiden kanssa. Se heilui jopa sivuttain, kun taas en pannut merkille minkäl. se oli ennen.
Putki elementtiä ei kaiketi koppa paina, että sen pitäisi pysyä reiìssään itsepurituvasti ??

Motonetista ostetussa Glaser-merkkisessä 309:n XU5-koneen yläpuolen tiivistesarjassa ei noita o-renkaita tullut mukana.

Itselläni tuo putki kiinnittyi pelkkien tiivisteiden kanssa melko tukevasti paikoilleen. En muista, kuinka paljon heilui. Kannattaa varmistaa, että putki on painettu kunnolla pohjaan kiinnityskohdista ja että tiivisteet ovat asettuneet hyvin. Ainakin tässä 309:n tapauksessa putken muoviosien yläpinta asettuu samalle tasolle kuin ne laakerikansien pinnat, joita vastaan venttiilikopan kansi kiinnittyy. Myös muissakin 8-venttiilisissä XU-koneissa (ainakin XU10J2 ja XU7JP) asia näyttää olevan vastaavalla tavalla järjestetty, joten sen putken pitäisi kyllä pysyä tiukasti paikoillaan venttiilikopan kannen kiinnityksen jälkeen.

Uudempien autojen XU-koneissa (esim. 405:n XU10J2 ja 306:n XU7JP) tuo voiteluputki (1168.10) näytti olevan ulkoisesti hieman erilainen, ilmeisesti kokonaan muovia?
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 405 - Venttiilikoneiston voiteluputki (XU7JP/XU10J2)
« Vastaus #6 : 22.03.2007, 21:20:39 »
Ainakin tässä 309:n tapauksessa putken muoviosien yläpinta asettuu samalle tasolle kuin ne laakerikansien pinnat, joita vastaan venttiilikopan kansi kiinnittyy. Myös muissakin 8-venttiilisissä XU-koneissa (ainakin XU10J2 ja XU7JP) asia näyttää olevan vastaavalla tavalla järjestetty, joten sen putken pitäisi kyllä pysyä tiukasti paikoillaan venttiilikopan kannen kiinnityksen jälkeen

Näin on. Putki ei pääse nousemaan pois paikoiltaan.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 405 - Venttiilikoneiston voiteluputki (XU7JP/XU10J2)
« Vastaus #7 : 23.03.2007, 01:03:45 »
Kuvat ovat tosiaan asiaa auttavia! Minun kärryni(XU10J2) öljytanko on ilman noita pieniä reikiä muhvien välillä.

Enpä huomannutkaan katsoa noista 405:n XU10J2:n ja 306:n XU7JP:n koneista, oliko niissä edes noita reikiä voiteluputkissa, kunnei tullut otettua niitä irti. Ilmeisesti nokkien voitelu on sitten tuossa tapauksessa hoidettu jollain muulla tavalla kuin ruiskuttamalla suoraan öljyä niiden päälle.

Ainoa mietinnän aiheeni on tuo muhvien tiivisterenkaan koko. Kun öljytanko on jotenkin höllänvaikutteisesti kiinni. Kuitenkin -kun tarkemmin vertasi- tiivistesarjassa olleet (jotka laitoin) ovat samankokoiset alkuperäisten kanssa, ellei alkuper.ole kutistunut.
Tonilind; in kuvasta katsoen siinä kuvassa olisi isommat O-renkaat.

Kuvien käytetyssä ovat paikoillaan ne yleismalliset o-renkaat ja uudessa alkuperäiset. Luulisi niiden tiivistesarjan mukana tulleiden kuitenkin tiivistävän tuon hyvin.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Benkku

  • Vieras
Vs: 405 - Venttiilikoneiston voiteluputki (XU7JP/XU10J2)
« Vastaus #8 : 23.03.2007, 10:06:33 »
Öljy tulee ylös jakopään puoleisesta kanavasta siihen putkeen. Onko tuossa ylöstulokanavassa joku rengas tai.m.s -kun eräskin sanoi että kanavassa on sellainen(kun muistaisi) joka "hapertuu" ja tulee oljyn mukana ja voi tukkia juuri tuon tangon öljyltä.

Ei siellä kanteen tulevassa öljykanavassa mitään hapertuvaa rengasta ole. Kannen porauksessa on suodatin, joka tietty on hyödyllinen -> estää mahdollisten partikkelien kulkeutumisen nokan voitelu-öljyputkeen / nokan voiteluhäriön, jonka tukkeutuva putki voi aiheuttaa.

Joku mainitsi ettei putkessa olisi öljyn suihkutus reikiä - oletko aivan varma? Kaikissa XU sarjan (XU5, 9, 10 jne.) 8 venttiilisissä reiät voiteluputkessa on ja niin kuuluukin olla.

_MikkoT_

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 187
Vs: 405 - Venttiilikoneiston voiteluputki (XU7JP/XU10J2)
« Vastaus #9 : 29.05.2009, 21:47:47 »
Auto: 1993 405 1,8 GLX (LFX, XU7JP).

Tuli nykäistyä tuo nokka-akselin öljyputki irti tutun 405:sta (etsittiin syytä koneen naputukselle). Öljyputkessa herätti ihmetystä se, ettei putkessa ollut reikiä joka nokan kohdalla. Ja tietenkään ei tullut tarkasteltua irroittaessa kummin päin putki tulisi paikoilleen laittaa. Löysin kyllä keskustelua aiheesta, muttei vastaan sattunut vastaavaa tilannettta, jossa nuo reijät olisivat todellakin joka toiselle nokalle. Eli kysymys kuuluukin kummin päin öljyputki tulisi laittaa, jotta se olisi oikeinpäin?

Samaan aiheeseen liittyen...koneen venttiliikoneisto on pitänyt melkoista metakkaa (erityisesti joutokäynnillä). Nyt metakka hieman pieneni öljyputken putsauksen jälkeen ja käynti oli vähän aikaa oikein sievää. Naputus alkoi kuitenkin pikkuhiljaa palautua. Öljyputki oli todella löysästi kiinni, ja tiivisteet kovettuneet. Voisiko naputus johtua siitä, että öljynpaine pääsee karkaamaan putken muoviliitoksista ja voitelu on riittämätön joutokäynnillä, sillä hieman kierroksia nostettaessa naputus loppuu?
Seat Leon X-perience 2.0 TDI 4Drive 2015, Peugeot 207 1,4 16V 2006
Ex:Fiat Scudo Weekend 2.0 JTD 2004, Seat Exeo Style 2.0 TDI 2010, Volkswagen Golf 1.4 16V 2001,  Seat Toledo 1,9 TDI 2003, Peugeot 306 1,6 SR Style -96, Peugeot 309 1,6 GR -87

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 405 - Venttiilikoneiston voiteluputki (XU7JP/XU10J2)
« Vastaus #10 : 29.05.2009, 23:50:22 »
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=11479.msg78723#msg78723

Aiempien viestien mukaan se lovettu pää tulisi jakopään puolelle ainakin osassa 1168 04 (jossa kaikki kahdeksan reikää), mutta XU7JP:n ja XU10J2:n osassa 1168 10 reikiä on kertomasi perusteella vain neljä, joten siitä en ole varma. Voisin kuvitella, että eniten voitelua/jäähdytystä kaipaavat pakoventtiilien nokat (kuumempia?), jos asialla on edes merkitystä, kun öljykylvyssä ne kaikki kuitenkin ovat?

Yhdistin tähän aiempaan viestiketjuun, koska em. koneissa XU7JP ja XU10J2 on sama voiteluputki.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 405 - Venttiilikoneiston voiteluputki (XU7JP/XU10J2)
« Vastaus #11 : 30.05.2009, 10:55:30 »
Jos venttiilijärjestys on P I I P P I I P, niin reikien ollessa jokatoisessa, ei voitelua voi kohdistaa pelkästään esim. pakoventtiileille.

Erittäin hyvä huomio, en ajatellut tuota järjestystä... :-) Luultavasti tarkoituksena ei siis ole kohdistaa voitelelua juuri tiettyihin nokkiin, vaan ainoastaan taata öljyn riittävyys jokaisessa kahden nokan "altaassa".

Mites tuo naputus homma, voisikos johtua tuosta paineen karkaamisesta voiteluputken tiivisteiden välistä? Kun loppuu kokonaan kun hieman nostaa kierroksia.

Ei tietoa. :-( Itselläni tuli vanhemman XU5:n tapauksessa konetta pelkällä käynnistinmoottorilla pyöritettäessä kaikista voitelurei'istä ihan hyvin öljyä. Äkkiä nuo tiivisteet kuitenkin vaihtaa (joko alkuperäiset tai tarvikkeet, tiedot aiemmassa viestissä).
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

_MikkoT_

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 187
Vs: 405 - Venttiilikoneiston voiteluputki (XU7JP/XU10J2)
« Vastaus #12 : 31.05.2009, 16:16:17 »
Kyllähän tuolta voiteluputkesta öljyä tulee ja uuisen o-renkaiden kanssa koneen käynti siistiytyi huomattavasti. Ongelmaksi jäi vielä venttiilikopan tiivistys. Koppa istuu todella huonosti pinnapulteille ja sen joutuu hieman väkivaltaa käyttäen survomaan paikoilleen. Lopuksi yksi pinnapulteista korkkasi ja auto jäikin sitten odottelemaan uutta pinnapulttia. Näkyi olevan melkoinen hintaero pösöllä ja sitikalla. Pösö on vailla uudesta pinnapultti/mutteri yhdistelmästä (osnro. 025104) 17€ ja sitikka 4€ :).
Seat Leon X-perience 2.0 TDI 4Drive 2015, Peugeot 207 1,4 16V 2006
Ex:Fiat Scudo Weekend 2.0 JTD 2004, Seat Exeo Style 2.0 TDI 2010, Volkswagen Golf 1.4 16V 2001,  Seat Toledo 1,9 TDI 2003, Peugeot 306 1,6 SR Style -96, Peugeot 309 1,6 GR -87

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 405 - Venttiilikoneiston voiteluputki (XU7JP/XU10J2)
« Vastaus #13 : 29.08.2011, 09:21:49 »
Saako noita putken päässä olevia muovisia nippoja ostettua erikseen ja jos saa niin mikä niiiden varaosanumero on? Moottori on XU10J2.

Ei saa ostettua erikseen. Pitää ostaa koko putki.
« Viimeksi muokattu: 27.09.2011, 09:44:10 kirjoittanut ToniL »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

J-PR

  • Vieras
Vs: 405 - Venttiilikoneiston voiteluputki (XU7JP/XU10J2)
« Vastaus #14 : 27.09.2011, 08:18:59 »
Kuitin mukaan saamieni tiivisteiden mitat ovat 4,76x1,78 mm. Eivät siis ehkä täsmälleen alkuperäiskokoa, mutta vaikuttaisivat toimivilta.

Mulle myytiin öljyn ja kuumuutta kestävät o-renkaat kokoa 4.47 X 1.78, hyvin toimii tuokin koko.