Kirjoittaja Aihe: 406 - Laturin hiilien vaihto (Bosch)  (Luettu 9398 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

uijui

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 610
406 - Laturin hiilien vaihto (Bosch)
« : 04.04.2007, 21:57:12 »
Auto: 1996 406 1,9 TD.

Onko paha rasti vaihtaa hiilet Boschin laturiin?

Schippy

  • Vieras
Vs: 406 - Laturin hiilien vaihto (Bosch)
« Vastaus #1 : 16.08.2008, 13:17:28 »
Itselläni ei ole vastausta, mutta sama asia kiinnostaa. Vielä en ole päässyt niin pitkälle, että tietäisin onko kyse Boschin vai Paris-Rhonen laturista. Mutta kommentteja otetaan vastaan.

ja vielä, että mitä eroa on hiilillä ja hiilisillalla? Pitääkö ostaa molemmat, vai riittääkö toinen.

Nim. Noviisi, joka ei tiedä, meneekö tuohon projektiin 3 vai 13 h. Jälkimmäisessä tapauksessa voipi olla, että tulee uusi laturi..  ::)

(Ja auto on tuo 309 -91 1.4)
« Viimeksi muokattu: 16.08.2008, 13:36:02 kirjoittanut Schippy »

mika

  • Vieras
Vs: 406 - Laturin hiilien vaihto (Bosch)
« Vastaus #2 : 16.08.2008, 13:46:50 »
Jos on hiilisilta, vaihtotyö on hyvin yksinkertainen, laturin päässä tämä silta on kiinni yleensä parilla ruuvilla, tai sitte jonkin kotelon alla. Mut hiilet kuuluvat siihen hiilisiltaan. Itse ei ole tarvetta ollut vaihtaa vielä pösöön. Jos taas pitää pelkät hiilet yrittää saada paikalleen niin se yleensä vaatii laturin avaamista, ja siinä se kasaaminen on sitte vaikeampaa. Korjaamoillakin taitavat tässä tapauksessa ehdotella laturin vaihtoa hiilien sijaan. Toki hiiliäkin pystyy vaihtamaan.

Benkku

  • Vieras
Vs: 406 - Laturin hiilien vaihto (Bosch)
« Vastaus #3 : 16.08.2008, 14:00:49 »
Hiilisillan vaihtaa vartissa ja laturin irroittaa autosta, purkaa, kunnostaa, kasaa ja asentaa tunnissa.
Boschin latureissa lienee ulkoinen hiilisilta jännitteen säätimineen, Valeossa (ex. Paris-Rhone) ja Mitsubishissa sisäinen.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.