Kirjoittaja Aihe: 306 - Istuinlämmittimen korjaaminen  (Luettu 2675 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nisunalle

  • Vieras
306 - Istuinlämmittimen korjaaminen
« : 11.09.2007, 13:19:08 »
Auto: 306 1.8 XT.

Tiedossa on toki, että 306:n penkinlämmittimet eivät kestävyydeltään ehkä ole Euroopan parhaita. Mutta, toimiessaan kuitenkin ovat olleet sangen hyvät ja nopeatehoiset. Pösökorjaamolla aika suolainen 400-500€:n hinta-arvio korjaustyölle. Onko porukka vaihdellut/korjannut näitä kotioloissa? Kun ne istuimen verhoukset joutuu poistamaan, mikä niiden ulkonäkö on  kotona suoritetun uudelleenasennuksen jälkeen, saako enää siistiä penkkiä tulemaan? Jos tommoiseen hommaan ryhtyy, onko jotain vaaraa siitä, että esim. penkin airbagit eivät toimi enää sen jälkeen jne? Onko penkin alla pistoke, mistä voi mittaamalla todeta, onko vastus poikki istuimessa vai selkänojassa, voiko vain jompaakumpaa vastusta edes yksin vaihtaakaan, kun uusi alkuperäinenkin myydään ainoastaan parina?

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 057
Vs: 306 - Istuinlämmittimen korjaaminen
« Vastaus #1 : 11.09.2007, 16:16:01 »
Vikahan on lähes poikkeuksetta siinä istuinosan vastuksessa mutta ne on kytketty suoraan niin että johdotus täytyy katkaista ennen kuin pääsee mittaamaan ne erikseen.

Verhoillun pois ottaminen ja takaisinlaitto on suht helppo homma kun penkki on ensin irroitettu autosta. Hiukan harjoittelua vaatii ne metalli nipsut joilla verhoilu on penkin runkoon kiinnitetty mutta hyvillä pihdeillä ja karsivällisyydellä niistä selviää.

Pelkän istuinosan verhoilun irroitus on vielä huomattavasti helpompi kuin se selkänoja.

Benkku

  • Vieras
Vs: 306 - Istuinlämmittimen korjaaminen
« Vastaus #2 : 11.09.2007, 22:39:56 »
Joissakin malleissa on istuinosan ja selkänojan lämmitinelementit kytketty toisiinsa väliliittimellä. Irroittamalla kyseisen liittimen voi piirit mitata erikseen. Yleensä jos elementit ovat erilliset, niin liittimen löytää verhoilun sisältä istuinosan/selkänojan nivellinjan tietämiltä.