Kirjoittaja Aihe: 306 - Keskuslukitus  (Luettu 30263 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pzza

  • Vieras
Vs: 306 - Keskuslukitus
« Vastaus #45 : 14.10.2010, 12:26:32 »
Auto: 1997 306 1,6 (viistoperä).

Onko neuvoja, kun autosta löytyy keskuslukitus ja kaukosäätöinen, mutta kun avaimen napista painaa niin ovet menevät lukkoon ja aukeavat samantien uudestaan silmänräpäyksessä. Sitten jos apukuskin ovi on auki ja koittaa laittaa keskuslukituksen kiinni avaimella kääntämällä tai/ja nappia painamalla avaimesta niin ovet automaattisesti menevät lukkoon ja aukeavat niin kauan kunnes apukuskin ovi laitetaan kiinni.

Muuten keskuslukitus toimii normaalisti, kun kaikki ovet ovat kiinni ja kääntää avaimella kuskin ovesta lukkoon. Autossa kaukosäätöisen keskuslukituksen "musta kohta" (mihin pitää avain kohdistaa) löytyy sisätilan valojen katkaisijan vierestä katosta.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 585
Vs: 306 - Keskuslukitus
« Vastaus #46 : 28.11.2010, 19:03:24 »
Oisko lukkomekanismit voitelun tarpeessa? Emännän 306:ssa talvella ovet ei meinaa mennä lukkoon kirveelläkään, kesällä toimii moitteetta.

Kesällä muistin, että talvella tulee taas kuitenkin ongelmia lukkojen kanssa. Irroitin jokaisen lukkolaitteen, uitin brake cleanerissa, annoin kuivua ja ruiskuttelin rasvaa sisälle, mutta eipä auttanu sitten yhtään mitään. Edelleen lukot temppuilee pakkasella, ei meinaa mennä lukkoon sitten millään. Ehjänä noita ei saanut avattua, joten kunnolla ei päässyt putsaamaan ja rasvaamaan.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 123
Vs: 306 - Keskuslukitus
« Vastaus #47 : 28.11.2010, 19:16:38 »
Ainut rasva mitä niihin lukkomekanismeihin voi laittaa on aseöljy. Vaimon auton kuljettajan puoleinen ovi ei tahtonut toimia pakkasella mekanismien tahmean toiminnan takia, eli ovi ei sulkeutunut. Otin mekanismin irti ja pesin koko helahoidon bensalla ja Brake Cleanerilla. Tämän jälkeen lukko on toiminut moitteettomasti koko viime talven ja toimii edelleen. Ohjeen sain joskus eräältä korjaamolta ja tuntuu tepsivän.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010, vaimolla Peugeot 206 SW X LINE 1,4 vm.2003

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

Lazze^

  • Vieras
Vs: 306 - Keskuslukitus
« Vastaus #48 : 28.11.2010, 21:04:28 »
Ainut rasva mitä niihin lukkomekanismeihin voi laittaa on aseöljy.

Aseöljy on kyllä toiminut kovillakin pakkasilla monissa rasvausta kaipaavissa kohteissa!

mykisstys

  • Vieras
Vs: 306 - Keskuslukitus
« Vastaus #49 : 01.12.2010, 09:30:50 »
Joskus ooli myynnisä (15vuotta sitten) semmoinen avaimenperä josta vetämällä tuli esiin metallinen ohut lukkoon menevä lätyskä joka lämpeni todella kuumaksi. Se toimi nappi paristolla. Niin kuumaksi ettei siitä metalliosasta pitänyt paljain sormin enää kiinni. Tämmöiselle olisi käyttöä talvisin. Plus lukkosulat ja öljyt tietenkin. Mutta kulkisi kokoajan auton avainten mukana.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 687
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Keskuslukitus
« Vastaus #50 : 29.01.2011, 07:57:07 »
Ohjeet keskuslukituksen huijaamiseen vikatilanteessa, jossa se luulee jonkin oven olevan auki ja sen vuoksi avaa ovien lukot heti lukitsemisen jälkeen:

http://www.nickhill.co.uk/peugeot_306_central_locking_popping_up.html
http://www.306gti6.com/forum/showthread.php?id=50366
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Suunnittelija

  • Vieras
Vs: 306 - Keskuslukitus
« Vastaus #51 : 15.02.2011, 16:24:35 »
Minulla on temppuillut vuosien aikana pari kertaa keskuslukitus (306 sedan, malli 2000). Molemmilla kerroilla korjaantui, kun kiersin kuskin oven johtonipun liittimen auki (siis saranoiden välillä oleva iso pyöreä) ja suihkutin CRC 56. Ainakin yksi liitin näytti hapettuneelta. Pikainen korjaus, ja ainoa hankaluus on liittimien kohdistaminen oikein, sillä johtonippu on pakkasessa aika jäykkä.

fin6969

  • Vieras
Vs: 306 - Keskuslukitus
« Vastaus #52 : 31.05.2011, 22:20:19 »
Auto: 1999 306 2,0 HDi XT.

Hei!

Ostin 306:n kauppakassiksi.

Oireet: Keskuslukitus ei toimi avaimella taikka kakella. Sulkee ja avaa heti. Kuskin ovesta avaimella sama, apukuskin ovesta sulkee vain ko. oven, ja muut ei sano mitään. Lisäksi apukuskin sähköpeili ei sano mitään. Kuskin peili toimii normisti.

Vasemman takaoven lukko pitää kauheeta meteliä ja sen tiedän olevan rikki, mutta eihän takaovissa ole keskuslukon tunnistusta? ...Eli jos vika olisi vain siinä, niin muiden ovien pitäisi pysyä kiinni...

Sähköjen mittailusta ei oo mitään hajua/kokemusta, mutta kyllä juottaminen/liittäminen onnistuu, kunhan vian paikannan. Lähinnä kyselen oireiden perusteella, mistä lähden ensin vikaa paikantamaan.

Lisäksi kysyisin, että miten se keskuslukon liitin on kiinni itse lukossa (takaovessa)? Lähteekö irti ilman että purkaa lukkoa ja tankoa? Ajattelin että yhden manuaalisen takaoven kanssa pystyy elämään (moottori rikki), mutta muut viat ois kiva saada kuntoon... ;)

Kopi

  • Vieras
Vs: 306 - Keskuslukitus
« Vastaus #53 : 14.10.2011, 20:13:27 »
Auto: 2000 306 1,6 (farmari, 7ENFZ).

Kovasti olen tätä viestiketjua lukenut ja yrittänyt tulkita vaihtoehtoja... mutta tuloksetta. =/

Ongelmana siis keskuslukko, välillä pompauttaa ovet auki kun niitä yrittää lukita. Ei ole väliä käyttääkö kaukosäädintä vai koettaako lukita etuovista. Välillä taas vikaa ei ole. Ongelmaa olen yrittänyt selvittää seuraavasti:

Johtosarjat olen tarkastanut ja kunnossa on, muita sähkövikoja ei ole.

1. Vian ollessa "päällä" käytin ensin apukuskin johtosarjan irti, lukot pompsahtavat edelleen auki.
2. Sama homma kuskin ovelle, ja sama tulos eli lukot eivät mene lukkoon.
3. Takaovien ja takaluukun johdot myös käytetty yksi kerrallaan irti, eikä vaikutusta. (Mielestäni näiden lukkojen ei edes pitäisi aiheuttaa ko. ongelmaa)

Eli käsittääkseni tämä viittaisi ohjausyksikön vikaan, MIKÄLI tässä mallissa lukkojen pitäisi toimia normaalisti viallisen lukon ollessa irti.

Epäilen kuitenkin apukuskin lukkolaitetta, koska auton sisällä istuskellessa apukuskin lukitustapin alaspainamisella ei ole aina vaikutusta. Eli ei edes yritä lukita muita ovia. Kuskin ovesta taas lukitsee ja avaa aina kaikki ovet.

Käyttöauto kun on niin olen joutunut käyttämään ovia manuaalisesti poistamalla keskuslukituksen sulakkeen. Sulakkeen ollessa irti apukuskin jalkatilasta kuuluu nakse jos lukot painaa kiinni tai avaa. Ja pari kertaa ajaessa ovet ovat menneet lukkoon ja avautuneet kun olen lukitustappeja painanut. Ihmettelen miksi, kun sulake on irti.

Toivottavasti tästä eepoksesta saa selvää...

Kopi

  • Vieras
Vs: 306 - Keskuslukitus
« Vastaus #54 : 16.10.2011, 14:17:20 »
Onko kenelläkään tietoa vaihtoehtoisista keskuslukituksen ohjausyksikön paikoista? Olisin tehnyt tuon yksikön huijaamisen nickhill.co.uk-sivun ohjeiden mukaan, mutta ohjausyksikkö ei ole tuolla paikalla.

Voiko se olla keskikonsolin sisällä, kun sieltä nakse kuuluu kun keskuslukituksen sulake on irti ja kaukosäädintä tai etuovien lukitusnappeja painaa??

Auton DAM numero on 08367

jere rantonen

  • Vieras
Vs: 306 - Keskuslukitus
« Vastaus #55 : 21.10.2011, 07:22:27 »
Kannattaa myös kattoo ne lukkolaitteet. Eli ovipahvi irti myös kosteus voi tehdä tuon mainitsemasia vian. Ja kannataa rasvata se vivusto voipi alkaa toimii normaalisti.

Kopi

  • Vieras
Vs: 306 - Keskuslukitus
« Vastaus #56 : 29.10.2011, 15:38:24 »
Auto: 2000 306 1,6 (farmari, 7ENFZ).

Kovasti olen tätä viestiketjua lukenut ja yrittänyt tulkita vaihtoehtoja... mutta tuloksetta. =/

Ongelmana siis keskuslukko, välillä pompauttaa ovet auki kun niitä yrittää lukita. Ei ole väliä käyttääkö kaukosäädintä vai koettaako lukita etuovista. Välillä taas vikaa ei ole.

No niin. Vika sijaitsee apukuskin ovessa. Otin johtosarjan liittimen taas irti ja yhdistin liittimestä johdot M472 ja 6202 (siis koriin menevästä liittimestä). Tällöin kaikki muut lukot rupesivat toimimaan normaalisti sekä kauko-ohjaimella, että kuljettajan lukosta kääntämällä. Eli oven kiinniolosignaalia ei lähde apukuskin ovesta, tulkitsinko oikein?

Onko vika nyt sitten lukkomoottorissa vai itse lukkolaitteessa? Vai ovatko ne ollenkaan erilliset?

jukkareu

  • Vieras
Vs: 306 - Keskuslukitus
« Vastaus #57 : 13.08.2012, 12:44:52 »
Auto: 2000 306 1,6 (farmari).

Saako noita etuovien moninapaliittimien johdin pinnejä mistään. Pösön varaosista merkkiliikkeestä olen kysellyt, mutta eipä ole löytäneet.

Moninapaliittimen pinni (leveys 2,8 mm):
6542 R1, HARNESS CLIP, A=2,8 B=0,35 A 1MM2, 0,70 e (Citroen 1,00 e)
6542 R2, HARNESS CLIP, A=2,8 B=1 A 3 MM2, 0,60 e (Citroen 1,00 e)

Googlekaan ei tuo apuja. Ymmärsin, että jostakin niitä on joku onnistunut hankkimaan.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 687
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Keskuslukitus
« Vastaus #58 : 09.09.2012, 14:18:45 »
Peugeot505.info: 306 - Etuoven johtosarja

Kyllä noita pitäisi saada merkkiliikkeestä em. varaosanumeroilla. Itse tilasin viimeksi vuoden 2011 helmikuussa pinnejä 6542 R1 ja 6542 R2, jolloin menivät tehdastilaukseen. Tuskin ne tehtaalta ovat vieläkään loppuneet.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

pfaq306

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 825
Vs: 306 - Keskuslukitus
« Vastaus #59 : 09.09.2012, 14:48:42 »
Lohjan pp-autosta ostin noita molempia liittimiä. 24.8. tilattu ja 27.8. 12:16 kerätty, lukee pussissa. 29.8. kävin noutamassa.
6542 R1 löytyi hyllystä.
6542 R2 piti tilata.
Yksittäin noita sai. Samalla ostin läpivientikumin 6547XJ ja korin puolen liittimen 6542T4. Varaosamyyjä ei kuulemma näe noista kuvia, mutta osanumeroilla löytyi.
Korjattiin siis kuljettajan puolen johdot. Näytti kyllä siltä että olisi jo korjattu aiemminkin, koska kun johtosarja vedettiin ulos niin siellä oli jatkoskohta. Sopiva paikka katkaista oli jatkosten korin puolella, joten johtoja ei tarvinnut ollenkaan jatkaa. Kaikki eristevauriot ja katkenneet johdot olivat aivan lähellä liitintä.