Aiheeseen liittyvää keskustelua: 205/309/306 - Taka-akseliston rasvanipatAiheeseen liittyvää keskustelua: 306 - Taka-akseliston kunnostaminenAiheeseen liittyvää keskustelua: Vääntösauvajousituksella varustetut taka-akselistotAiheeseen liittyvää keskustelua: 405 - Taka-akseliston rasvanipatArkistoitu ohje: Taka-akseliston laakereille sopiva voiteluaineArkistoitu ohje: 405 - Taka-akseliston rasvanipat
Malleissa 205, 306 ja 309 taka-akseliston rakenne on samanlainen, joten samat ohjeet rasvanippojen asennuksesta pätevät niihin kaikkiin, mutta eivät malleihin 106, 206, 405 ja Partner, jossa rakenne on erilainen (ks.
405-mallin ohje).
Akseliputkessa (yhdysputkessa) on kummallakin puolella kaksi laakeria ja vastaavasti tukivarsien päihin on prässätty akselitapit. Reikä rasvanippaa varten porataan akseliputkeen näiden kahden laakerin väliselle alueelle (paikkaa ei tarvitse miettiä millimetrin tarkkuudella), josta rasvaprässillä sisään puristettu rasva kulkeutuu kummallekin laakerille. Sama operaatio toistetaan luonnollisesti toisellekin puolelle eli akseliputkeen asennetaan yksi rasvanippa puolta kohden.
Saksankieliset ohjeet (kuvissa ilmeisesti 205):
www.peugeotforum.deOhjeet 205:n taka-akseliston kunnostamiseen englanniksi:
205GTIDrivers.com: Rear Beam Refurbishment Guide205:n taka-akseliston kunnostamista (ranskaksi, paljon kuvia):
http://www.club205gti.fr/site/index.php/mecanique/289-tuto-mecanique-10.htmlTaka-akseliston kunnostamisesta ja perän korkeuden säätämisestä (306):
http://www.club-306.com/topic/6755-rear-beam-rebuild-by-welshpug-aka-the-rear-beam-guide/http://www.306gti6.com/forum/showthread.php?id=80349http://www.306gti6.com/forum/showthread.php?id=63880http://www.pug306.net/index.php?pageid=loweringKuvia ammattitaitoisen korjaamon 306:n taka-akseliin asentamista rasvanipoista (1995 306 1,8 sedan rumpujarruilla):
Peugeot505.infoHuom! Nämä eivät ole täydelliset ohjeet, vaan tarkoitus on antaa hieman eri lähteistä koottua tietoa aiheeseen liittyen. Ylläpito ottaa mielellään vastaan kommentteja ja korjauksia.