Kirjoittaja Aihe: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 82383 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 039
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #45 : 14.06.2011, 14:31:20 »
Onko mennyt 15 vai 20 tkm huoltovälillä? Jos autolla on ajettu vain 20 tkm/vuodessa, lyhyttä ajoa ja vielä pikkasen pitkäksi huoltovälit niin ahdin ei pitkään kestä. Katsastus on vanha, pitäisi varmaan olla 2010?
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011, 14:34:21, kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

kaisaj

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #46 : 14.06.2011, 14:33:28 »
Kyllä minun silmääni hinta-kilometri suhde näyttää aika tavalliselta, ja ottaen huomioon että tuossa on jopa pysäköintitutka ja vakionopeudensäädin.
Meidän 2 viikkoa vanha auto (allekirjoituksessa) maksoi 11500 alunperin josta sit vaihtoauton hinnat yms pois. Ja siinä ei noita ^kahta lisäominaisuutta edes ole.
Huoltojen ja muiden osalta en osaa sanoa mitään.

HooPee

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #47 : 14.06.2011, 14:45:17 »
Onko mennyt 15 vai 20 tkm huoltovälillä? Jos autolla on ajettu vain 20 tkm/vuodessa, lyhyttä ajoa ja vielä pikkasen pitkäksi huoltovälit niin ahdin ei pitkään kestä. Katsastus on vanha, pitäisi varmaan olla 2010?

Huoltovälistä en vielä tiedä. Se nähtäneen huoltokirjasta sitten. Eikös tuo ole ihan oikein katsastettu, -09 ollut kolme vuotta ja -10 vuos vapaa. Nyt syksyllä -11 seuraavan kerran eli viidentenä vuonna.

Myöhemmin nähdään sitten miltä auto kuulostaa ajettaessa. Kuulin myös että noiden lasikattojen vuodot olisivat yleisiäkin, onko totta vai muutaman yksilön tapauksia?

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 039
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #48 : 14.06.2011, 15:09:51 »
Niin onkin joo, periaatteessa tuo on hyvin varusteltu, ainoa mikä itseäni huolettaisi olisi tuo moottori jos sillä autolla on ajettu paljon lyhyttä ajoa eikä ole huollettu riittävän usein.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

3279

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 662
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #49 : 14.06.2011, 16:02:34 »
Olen ymmärtänyt, että 90hv versio ilman FAPpia huolletaan 20.000 km välein edelleen. Kireämpi 110hv FAP:lla 15.000 km välein.
Minulle ei ole ehdotettu lyhyempää huoltoväliä.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011, 16:09:40, kirjoittanut 3279 »

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 039
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #50 : 14.06.2011, 16:13:07 »
Olen ymmärtänyt, että 90hv versio ilman FAPpia huolletaan 20.000 km välein edelleen. Kireämpi 110hv FAP:lla 15.000 km välein.

Väärä vastaus ja ahdin hajoaa todennäköisemmin 90 hv versiosta kuin 110 hv. Kaikki DV6 moottorin on 15 tkm huoltovälillä 1.1.2009 alkaen. Sopivalla lyhyellä ajolla ja yli pitkällä öljynvaihto välillä tuo moottori sotkeen öljynsä ja lopulta ahtimen laakerit sanoo poks. Ainoa toimiva ja varma tapa pidentää moottorin käyttöikää on lyhentää öljynvaihtoväli sellaiseksi että se vastaa ajojen tuomaa rasitusta.

http://www.peugeot.fi/myynti_ja_palvelut/huolto
http://www.peugeot.fi/myynti_ja_palvelut/huolto/huolto-ohjelmat
http://www.peugeot.fi/files/peugeotfi/Huolto/Maaraaikaishuolto-ohjelma_Diesel_kayttoiset_autot.pdf
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

3279

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 662
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #51 : 14.06.2011, 16:32:07 »
1.1.2009 JÄLKEEN KÄYTTÖÖNOTETUILLA huoltoväli on 15.000 km.
Mitä muutoksia silloin on tehty moottoreille?
Makelän Kone ei ole ehdottanut 2007 käyttöönotetulle lyhennystä huoltoväliin.

3279

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 662
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #52 : 14.06.2011, 17:02:40 »
Väärä vastaus ja ahdin hajoaa todennäköisemmin 90 hv versiosta kuin 110 hv. Kaikki DV6 moottorin on 15 tkm huoltovälillä 1.1.2009 alkaen. Sopivalla lyhyellä ajolla ja yli pitkällä öljynvaihto välillä tuo moottori sotkeen öljynsä ja lopulta ahtimen laakerit sanoo poks.

Eikös hiukkaspoltto (FAP) ole se mikä "sotkee öljyt"?
90 hv versiossa ei ole FAPpia, joten mikä sen "öljyt sotkee"?

HooPee

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #53 : 14.06.2011, 18:47:21 »
No nyt on auto käyty ajamassa. Hyvältä kuulosti ja tuntui, vähän jarrut laahasi alussa johtuen varmaan parin kk seisomisesta. Ei tosiaan liikkeeseen tulon ja huollon jälkeen ajettu juuri mitään. Nyt olisi juurikin nuo huoltovälit suurin kysymysmerkki. Ne on tehty n. 24tkm, 43tkm, 73tkm  ja viimeisin nyt 110tkm. Viimeisten välillä oli 1 v 4kk. Myyjä kyllä antoi edellisen omistajan tiedot että voi soitella ja kysellä häneltä tietoja.
Mutta onko nämä huoltojen välit nyt niin pitkät että moottori on saanut kipeää ja tämän yksilön ostoa ei kannata enää edes harkita?? Vai voisiko nuo välit olla peruste hinnan tiputukselle, jos jatkossa oikein ajettuna ja huollettuna pidetään?? Minulla ollut aiemmin vanhempi auto jota en ole merkkiliikkeissä käyttänyt ja näin en ymmärrä näiden huoltovälien ja mottoreiden suhteesta mittään.

3279

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 662
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #54 : 14.06.2011, 19:03:16 »
Jos viimeinen huoltoväli todella on 37.000 km, niin se on huolestuttavaa välinpitämättömyyttä. Kannattaa haastatella edellistä omistajaa.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 039
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #55 : 14.06.2011, 20:59:46 »
No normaalisti mitä näitä näkee niin 90 hv versiossa öljyt on ihan asvalttia jo 15 tkm kohdalla jos vertaa FAP versioon. Toki todella paljon vaikuttaa millaista ajo on. Ei tuosta nyt suoraan voi sanoa onko moottori missä hapessa. Niitä ahtimia hajosi joskus jonkun verran, eikä sitten uudemmissa enää niinkään. Enkä osaa yhtään sanoa missä vuosimallissa raja menee.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

HooPee

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #56 : 15.06.2011, 07:30:03 »
Kiitos vastauksistanne.
Luulenpa että tuo yksilö jää minulta ostamatta, sen verta moni sanonut samaa noista huolloista että en viitsi turhaa riskiä lähteä ottamaan. Luulen että myyjäkään ei ole valmis tulemaan hinnassa tarpeeksi vastaan, että kaupat syntyisivät. Etsintä jatkukoon, vaikkakin ilmastoitu auto olisi ihan mukava saada mahd pian....

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 039
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #57 : 15.06.2011, 07:46:13 »
Ehkäpä se on viisaampaa ahdettujen dieselien kohdalla, ahtimen kesto on kuitenkin suoraan verrannollinen huoltoväliin. Jos auton huoltohistoria on mitä on niin miksi sitä ottaisi väkisin itselleen riesan?
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

X-Parts

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #58 : 06.07.2011, 14:41:43 »

Pugi406

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #59 : 26.11.2011, 15:10:32 »
Raidetankojen sisäpäät kun mittarissa n. 60tkm.

65tkm oli mittarissa kun vaihdoin 2006vm autoon sisäpäät. Delphin osta laitetu, katotaan kauanko kestää.

Tuulilasin laminointi kalvo on mennyt myös harmaaksi, on sellanen pilkullinen kuin olisi kuraa hennosti. Todella ilkeä ajaa näin syksyllä kun aurinko on matalalla.