Kirjoittaja Aihe: Peugeot 308 - Mallihistoria  (Luettu 23603 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 526
Peugeot 308 - Mallihistoria
« : 18.12.2007, 23:18:56 »
Tänne lisätään kun keritään...

Peugeot 308 mallisto 1.1.2008 hinnat:
Lähde: www.peugeot.fi

Valmistuspaikka: Sochaux ja Mulhouse, Ranska.

TRENDY:
308 Trendy VTi 95 3-ov. 19490, 308 Trendy VTi 95 5-ov. 19990, 308 Trendy VTi 120 3-ov. 19990, 308 Trendy VTi 120 5-ov. 20490, 308 Trendy VTi 120 Aut. 5-ov. 22258, 308 Trendy HDi 90 5-ov. 20990, 308 Trendy HDi 110 FAP 5-ov. 21990 EUR

Varustelua: • Peilien sähkösäätö ja -lämmitys, korin väriset peilikotelot (ei korinvärisiä kylkilistoja) • 15" koristekapselit Pacaya • Korin väriset peilikotelot, ovenkahvat ja ulkotaustapeilien jalat. • Käsisäätöinen man. ilmastointilaite • 7 turvatyynyä: etuturvatyynyt, sivuturvatyynyt, yläturvaverhot ja kuljettajan polviturvatyyny • Sähköiset ikkunannostimet etuovissa,
kertapainallustoiminto ja likistyksenesto • Ajotietokone • Musta vaihdetangon koristekehys ja hopeanväriset (Warm Silver ovenkahvalistat) • Kuljettajan istuimen korkeussäätö • Ohjauspyörän korkeus- ja etäisyyssäätö • Radio/CD-soitin RD4 • ESP-ajonhallinta ja vetoluistonesto • Classic maski.

PREMIUM:
308 Premium VTi 120 3-ov. 20490, 308 Premium VTi 120 5-ov. 20990, 308 Premium VTi 120 Aut. 5-ov. 23490, 308 Premium THP 150 5-ov. 23490, 308 Premium THP 140 Aut. 5-ov.    25990, 308 Premium HDi 90 5-ov. 21490, 308 Premium HDi 110 FAP 5-ov. 22490, 308 Premium HDi 136 FAP 5-ov. 24990, 308 Premium HDi 136 FAP Aut. 5-ov. 27802 EUR

Trendy varusteiden lisäksi: • Sähköiset ikkunannostimet myös takaovissa, kertapainallustoiminto ja likistyksenesto • Sähköinen lapsilukitus takaovissa • Turvavöiden merkkivalo kaikille istuinpaikoille • Etumatkustajan istuimen korkeussäätö (tätä ei Trendyssä), • Tavaralokerolla varustettu etuistuinten
keskikyynärnoja, tavaraverkko tavaratilassa • Automaattiset tuulilasinpyyhkimet • Ohjauspyörän ja vaihdetangon nupin nahkaverhoilu, vaihdetangon suojapussi nahkaa, parempi äänieristys kuin trendy mallissa. • Sport maski, • etusumuvalot, • korinväriset kylkilistat, kahvat, peilikotelot.

SPORT:
308 Sport VTi 120 5-ov. 22990, 308 Sport VTi 120 Aut. 5-ov. 25490, 308 Sport THP 150 5-ov. 25490, 308 Sport THP 140 Aut. 5-ov. 27990, 308 Sport HDi 110 FAP 5-ov. 24490, 308 Sport HDi 136 FAP 5-ov. 26990, 308 Sport HDi 136 FAP Aut. 5-ov. 29790 EUR

Trendy ja Premium mallien lisäksi: Premium -varustuksen lisäksi • Panoraamakatto • Urheilullinen takapuskuri • 16" kevytmetallivanteet Santiaguito • 17" kevytmetallivanteet Rinjani (valinnaisvaruste)
• Radio/CD soitin RD4, MP3 yhteensopiva CD-soitin, lisäliitäntä • Valkopohjaiset mittarit matriisinäytöllä • Kynnysvalot sekä etu- että takaovissa, etujalkatilan valaistus, ehostuspeilien
valaistus, LED-tunnelmavalo, lukuvalot takana, kiinteä ilmanraikastin • Itsetummeneva
sisätaustapeili, sähköisesti sisääntaitettavat ulkopeilit • Ristiseläntuen säätö
molemmissa etuistuimissa, vetolaatikot etuistuinten alla, keskikyynärnoja ja sen yhteydessä suksiluukku takaistuimella, hattuhyllyyn yhdistetty säilytyslokero, kaksi pidikehihnaa tavaratilassa
• Automaattisäätöinen kaksialueinen ilmastointi (suulakkeet myös takamatkustajille)

GT:
308 GT THP 150 3-ov. 25490, 308 GT THP 150 5-ov. 25990, 308 GT THP 140 Aut. 5-ov. 28490 EUR.

Sport varusteiden lisäksi: valinnaisvarusteena 18" kevytmetallivanteet Lincancabur • 17" kevytmetallivanteet Rinjani • Valinnaisvarusteena 18" kevytmetallivanteet Lincancabur • Pysäköintitutka takana • Rengaspainetunnistimet • Osittain nahalla verhoillut sport-istuimet • Nahkaverhoiltu keskikyynärnoja edessä • Nahkaverhoiltu käsijarrukahva • Lisämatot
« Viimeksi muokattu: 16.01.2008, 20:51:57, kirjoittanut SamiL »
Peugeot 508 & Peugeot 607

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 526
Vs: Peugeot 308 - Mallihistoria
« Vastaus #1 : 04.01.2008, 16:13:02 »
Peugeot 308 palkittiin Saksassa Kultaisella Ohjauspyörällä (13.11.2007)
      
Saksalainen viikkolehti Bild am Sonntag on jakanut vuodesta 1976 lähtien ”Kultainen ohjauspyörä” –tunnustuspalkintonsa. Uusi 308 on jo kuudes Peugeot, joka voitti tämän varsin arvostetun palkinnon.

Kultaisesta ohjauspyörästä kilpailevat kaikki autouutuudet, joiden myynti on alkanut Saksassa viimeisen kahdentoista kuukauden aikana. Kilpailusarjoja on neljä: pienet, keskikokoiset, suuret ja edustusautot sekä maasturit.

Bild am Sonntag –lehden lukijat suorittavat ensimmäisen valinnan ja viisi eniten ääniä saanutta pääsee kussakin sarjassa jatkoon. Lopullisen valinnan tekee kilpa-ajajista, autoalan ammattilaisista sekä median edustajista koostuva tuomaristo, joka koeajaa ja vertailee uutuusmalleja ja niiden ominaisuuksia toisiinsa. Tyylin ja muotoilun lisäksi arvostellaan autojen mukavuutta, ajo-ominaisuuksia, turvallisuutta, ympäristöystävällisyyttä ja laatua.

Uusi Peugeot 308 voitti selvästi perheautoluokan. Se sai parhaan arvosanan peräti yhdeksässä 15 arvostelukohteesta. Taakse jäivät niin Toyota Auris kuin Hyundai i30. Palkintojenjaossa 23-jäseninen Goldene Lenkrad -raati kiitti erityisesti 308-projektiin osallistuneita työntekijöitä uuden Peugeotin erinomaisesta laadusta.

Ensimmäisenä uuden 8-sukupolven edustajana 308 on valmis ottamaan huomattavan osuuden erittäin kilpailluista perheautomarkkinoista. Kauniit muodot, joissa kissamaisuus yhdistyy dynamiikkaan, korkea ja suuret, valoisat sisätilat tarjoava kori, korkeatasoiset ajo-ominaisuudet ja turvallisuus ovat 308:n vahvuuksia. Uusi 308 on myös erittäin ympäristöystävällinen, mitä alhainen kulutus ja vähäiset CO2-päästöt korostavat. Kaiken tämän lisäksi Peugeotin uutuus erottuu kilpailijoistaan raadinkin kiittämän korkean laatunsa ansiosta.

Automobiles Peugeot lisää uuden Kultaisen ohjauspyörän palkintokaappiinsa, jonne sellaisen ovat aiemmin tuoneet Peugeot 505 vuonna 1979, Peugeot 205 vuonna 1983 sekä 405 vuonna 1987. Kultaisen ohjauspyörän ovat voittaneet myös sekä 306 vuonna 1993 että 206 vuonna 1998.

Peugeot 308 esiteltiin Keski-Euroopassa syys-lokakuussa 2007. Suomen ensiesittely tapahtuu Helsinki Motorshow’ssa marras-joulukuun vaihteessa 2007.
Peugeot 508 & Peugeot 607

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 526
Vs: Peugeot 308 - Mallihistoria
« Vastaus #2 : 28.03.2008, 12:57:52 »
308 HDi 110 manuaali ja Tronic ovat uudella 6-vaihteisella vaihteistolla. Hinta entinen. 2Tronic lisähinta 1500eur.
6-vaihteiset, manuaali ja 2Tronic tulivat myyntiin 1.3.2008.

Klikkaa kuvaa nähdäksesi suurennoksen.

« Viimeksi muokattu: 08.01.2010, 01:01:59, kirjoittanut Tonilind »
Peugeot 508 & Peugeot 607

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 526
Vs: Peugeot 308 - Mallihistoria
« Vastaus #3 : 30.05.2008, 21:47:11 »
Peugeot 308 Sport HDi 110 FAP:ssa ja 308 HDi 110 FAP 2Tronicissa on huhtikuun tuotannosta alkaen Michelin Energy Saver – renkaat. Tarkoittaa siis sitä, että CO2 – päästöt ovat alhaisemmat,

Peugeot Sport HDi 110 FAP                         129 g/km
Peugeot Sport HDi 110 FAP 2Tronic             123 g/km
Peugeot 508 & Peugeot 607

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 526
Vs: Peugeot 308 - Mallihistoria
« Vastaus #4 : 26.06.2008, 19:32:50 »
14.4.2008:
- 308 HB hinnat nouseet +200€, automaattilisä noussut +500 €, metalliväri noussut +50€. 308 Wagon ja SW mallit lisätty hinnastoon. Katso hinnastosta tarkemmat mallit.

Kevät 2008: Peugeot esittelee Geneven autonäyttelyssä uuden 308 SW:n. Auto korvaa vuonna 2002 esitellyn 307 SW:n. Uutta mallia on kehitelty edeltäjänsä pohjalta ja Peugeot lupaa merkittäviä parannuksia. Auton kerrotaan olevan suurempi, turvallisempi ja tiloiltaan muunneltavampi.

Autoa voi kutsua tila-autoksi. Jos kolmas penkkirivi on käytössä, autoon mahtuu seitsemän henkilöä. Peugeot on erityisesti keskittynyt toisen penkkirivin muunneltavuuteen, jossa istuimet ovat yksilöllisiä ja helppoja liikuttaa. 308 SW:n perusrakenne perustuu PSA-yhtymän yhteiselle pohjalevylle. Hatchback malleihin verrattuna auton akseliväliä on kuitenkin kasvatettu 100 mm ja takaylitystä 124 mm. Peugeot on panostanut auton passiiviseen turvallisuuteen uusilla rakenteellisillä ratkaisuilla, jotka kolaritilanteessa absorboivat energiaa. Autoon on saatavissa jopa seitsemän turvatyynyä. Auton erikoisuutena on lasinen panoraamakatto, jonka kerrotaan suurentuneen. Muotoilun osalta 308 SW:tä on hieman päivitetty. Peugeotille ominainen keulan yleisilme on saanut uusia yksityiskohtia ja auton perän muotoihin on tullut pyöreyttä.

Peugeot 308 SW:n moottorivalikoima on laaja. Bensavaihtoehdot alkavat 1.4-litraisesta jatkuen ahdettuun 1.6-litraiseen. Dieselmoottorivalikoima alkaa 1.4-litraisesta ja huipulla on 2.0-litrainen tehoversio. Pienimpiä  moottoriversioita ei ole Suomessa ollut saatavilla. Ottaen huomioon auton kokoluokan ja mahdolliset kuljetustarpeet, niin ahdetut bensa- tai dieselmoottorit vaikuttavat parhaimmilta vaihtoehdoilta. Painonvähennyksen, parantuneen aerodynamiikan ja viimeisimmän moottoriteknologian ansiosta Peugeot kertoo kulutuksen vähentyneen jopa 10 prosentilla.

Hinnasto:

http://faq.peugeot505.info/files/20597_308_hinnasto_16062008.pdf
« Viimeksi muokattu: 08.01.2010, 01:11:20, kirjoittanut Tonilind »
Peugeot 508 & Peugeot 607

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 526
Vs: Peugeot 308 - Mallihistoria
« Vastaus #5 : 11.08.2008, 14:51:40 »
Peugeot 308-mallisto laajenee (05.08.2008)

Ensiesittelyssä uusi 308 CC, joka sään cabriolet. Peugeot, maailman johtava coupé-cabrioletien valmistaja, tuo keväällä 2009 markkinoille uuden 308-malliston Coupé Cabriolet -version. Ensiesittelyssä tämä kaunotar on Pariisin autonäyttelyssä lokakuussa 2008.
     
Peugeot tarjosi jo 1930-luvulla autoilijoille vapauden ajaa tyylikkäällä umpinaisella coupélla tai hienolla avoautolla. Mallisarjojen 401, 601 ja 402 Eclipse-versiot hätkähdyttivät upeilla muodoillaan ja edistyksellisellä tekniikallaan,jonka avulla teräskatto siirrettiin sähkömoottorien avulla takaluukun alle.

Kymmenen vuotta sitten Peugeot herätti coupé-cabriolet -mallin henkiin esittelemällä Geneven autonäyttelyssä 200-sarjan konseptiauton.
Uuden 206:n tulosta kertova auto enteili suuren ostajakunnan ulottuvilla olevien coupé-cabrioletien tuloa. Peugeot on valmistanut toukokuun 2008 loppuun mennessä yli 600 000 coupé-cabriolet –mallia ja noussut Euroopan suosituimmaksi avoautoksi.

Peugeot esitteli vuonna 2003 neljälle hengelle tarkoitetun 307 CC:n, joka mullisti avoautomarkkinat. Sen jälkeen moni kilpailija on esitellyt vastaavanlaisen auton. Peugeot 307 CC on suurimmalle osalle ostajista perheen ainoa auto, joka sopii Suomessakin kaikkiin vuodenaikoihin. 308 CC:n myötä siirrytään uuteen aikakauteen.

Peugeotin 308-sarja, joka on jo myynnissä kolme- ja viisiovisina malleina ja moneksi muuntuvana tilafarmari SW:nä sekä Wagon-farmarina, on ylittänyt sille asetetut odotukset. Mallisarjan myynti on ollut niin ripeää, että suosituimmista versioista on ollut jopa pulaa. Uuden 308 CC:n myötä mallisarjaan tulee tarjolle aiempaakin ylellisempi vaihtoehto.

Peugeotin aikaisempien coupé-cabrioletien tapaan uusi 308 CC on erittäin tyylikäs aina kissamaisista etuvaloistaan LEDeillä toimiviin takavaloihin, jotka tuovat mieleen punaisen verhon. Peugeot 308 on saanut kiitosta korkeatasoisesta sisustuksestaan, johon on uudessa 308 CC:ssä saatu ylellisten matkailuautojen tunnelma. Veistoksellisissa etuistuimissa on kiinteä integroitu pääntuki ja niihin on rakennettu myös ilmaventtiilit, joiden kautta puhalletaan tarvittaessa katto alhaalla ajettaessa lämmintä ilmaa edessä istuvien niskaan. Takaistuimet ovat upean näköiset ja tarjoavat hämmästyttävän väljät tilat.

Peugeot 308 CC:n katto toimii täysin automaattisesti, ja sen saa ylös tai alas 20 sekunnissa. Peugeotin tapaan turvallisuus on tärkeä osa uutuuden suunnittelua. 308 CC:ssä on sivuturvatyynyjen lisäksi myös maailman ensimmäiset etuistuimiin sijoitetut päätä suojaavat turvatyynyt. Mahdollisen ympäriajon sattuessa takaistuimien takaa nousevat millisekunneissa suojaa antavat turvakaaret. Myös koria on vahvistettu täysin umpinaisiin malleihin verrattuna niin turvallisuuden kuin mainioiden ajo-ominaisuuksien varmistamiseksi. Mukavuutta lisää muiden 308-mallien tapaan alhainen melutaso, joka erottaa 308 CC:n kilpailijoistaan.

Uutuus tulee tarjolle kahdella erinomaisella moottorivaihtoehdolla. Bensiinimoottorina on taloudellinen ja suorituskykyinen BMW:n kanssa yhteistyössä suunniteltu 1,6-litrainen THP-moottori, joka kehittää 110 kW (150 hv). Dieselvaihtoehto on uusi Euro5-päästönormit täyttävä 2,0-litrainen HDi-moottori, jossa on voimaa 103 kW (140 hv). Kummankin moottorin kanssa on vakiovarusteena kuusivaihteinen vaihteisto ja lisävarusteena saatavissa automaattivaihteisto.

Lähde: http://www.peugeot.fi/main.cfm?p=29579&a=29596&documentid=4884
Peugeot 508 & Peugeot 607

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 526
Vs: Peugeot 308 - Mallihistoria
« Vastaus #6 : 11.10.2008, 12:28:20 »
308 1.6 litre HDi FAP BMP6 112hv star stop yhdistetty kulutus 4,1 litraa/100km. Päästöt 109, vääntö: 270
Nm (285 Nm overboost).

Esite:

http://faq.peugeot505.info/files/20597_308_stop&start_0810_infopresse_en.pdf
« Viimeksi muokattu: 08.01.2010, 01:12:20, kirjoittanut Tonilind »
Peugeot 508 & Peugeot 607

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 526
Vs: Peugeot 308 - Mallihistoria
« Vastaus #7 : 17.11.2008, 16:43:45 »
Peugeot 308:n v.2009 mallivuoden yhteydessä tapahtuu pieniä muutoksia varusteissa. Uuden mallivuoden tuotanto alkaa joulukuussa 2008.

Muutokset:

- Etumatkustajan istuimen Isofix -kiinnike jää pois kaikista 308 -versioista.

- Tupakansytytin korvataan 12 V:n pistorasialla, sen lisäksi12 V pistorasia jää pois 3/5 -ovisten versioiden tavaratilasta.

- Ilmanraikastimen yhteydessä tulee yksi tuoksu, ”Exotic vanilla”, aikaisemman kolmen sijaan.

- Tavaratilan verkko putoaa Premium -tason varusteista.

- Mukavuusvarustepaketin ristiseläntuensäätö jää pois (GT - versiot ja nahkaverhoillut autot poikkeuksena). Mukavuusvarustepaketin elementeistä jää pois myös vetolaatikko kuljettajan istuimen alta.

- Automaattisäätöisen ilmastoinnin ilmastointikanavat taakse jäävät pois kaikista autoista, joissa ei ole panoraamakattoa, ja kaikista 3 -ovisista versioista.

- Lämpösäteilyä heijastava tuulilasi ja sadetunnistin löytyvät ainoastaan autoista joissa on sekä automaattisäätöinen ilmastointi, että panoraamakatto.

- Renkaiden paikkaussarja korvaa 3/5 -ovisten tilaa säästävän vararenkaan.

- Tunnelmavarustepaketin kynnysvalot eivät jää takaovien kynnysten yhteyteen.
Peugeot 508 & Peugeot 607

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 526
Vs: Peugeot 308 - Mallihistoria
« Vastaus #8 : 02.02.2009, 08:40:18 »
Peugeot 308 CC (Coupe Cabriolet) saapuu Suomeen toukokuussa. Alussa moottorivalikoimaan kuuluvat THP 150-bensiinimoottori ja HDi 140 -diesel sekä niistä johdetut automaattivaihteiset THP 140 ja HDi 136.

Heinäkuussa mallisto täydentyy VTi 120 -bensiinimoottorilla ja HDi 110 -dieselillä. Kaikissa dieseleissä on hiukkassuodatin.

Peugeot 308 CC:ssä on myös kaksi eri varustetasoa Premium ja Sport. Uutuuden hinnat alkavat Premium-varusteisen 308 CC VTi 120:n 33 990 eurosta.
Peugeot 508 & Peugeot 607

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 526
Vs: Peugeot 308 - Mallihistoria
« Vastaus #9 : 05.02.2009, 12:59:03 »
308-mallisto laajenee
Peugeot 308 Coupé Cabriolet, joka sään cabriolet markkinoille keväällä 2009

Peugeot, maailman johtava coupé-cabrioletien valmistaja, tuo keväällä 2009 markkinoille 308-mallistoon uuden Coupé Cabriolet -version. Suomeen Peugeot 308 CC:n odotetaan rantautuvan loppukeväästä 2009.


Peugeot tarjosi jo 1930-luvulla autoilijoille vapauden ajaa tyylikkäällä umpinaisella coupélla tai hienolla avoautolla. Mallisarjojen 401, 601 ja 402 Eclipse-versiot hätkähdyttivät upeilla muodoillaan ja edistyksellisellä tekniikallaan, jonka avulla teräskatto siirrettiin sähkömoottorien avulla takaluukun alle. Kymmenen vuotta sitten Peugeot herätti coupé-cabriolet -mallin henkiin esittelemällä Geneven autonäyttelyssä 20♥-konseptiauton. Uuden 206:n tulosta kertova auto enteili suuren ostajakunnan ulottuvilla olevien coupé-cabrioletien tuloa. Peugeot on valmistanut vuoden 2008 loppuun mennessä yli 650 000 coupé-cabriolet –mallia.

Vuonna 2003 Peugeot esitteli neljälle hengelle tarkoitetun 307 CC:n, joka mullisti avoautomarkkinat. Sen jälkeen moni kilpailija on esitellyt vastaavanlaisen auton. Peugeot 307 CC on suurimmalle osalle ostajista perheen ainoa auto, joka sopii Suomessakin kaikkiin vuodenaikoihin. 308 CC:n myötä siirrytään uuteen aikakauteen.

Peugeot 308-sarja, joka on jo myynnissä kolme- ja viisiovisina malleina ja moneksi muuntuvana tilafarmari SW:nä, on ylittänyt sille asetetut odotukset. Uuden 308 CC:n myötä mallisarjaan tulee nyt aikaisempaakin ylellisempi vaihtoehto.

Peugeotin aikaisempien coupé-cabrioletien tapaan myös uusi 308 CC on erittäin tyylikäs aina kissamaisista etuvaloistaan LEDeillä toimiviin takavaloihin, jotka tuovat mieleen punaisen verhon.

Peugeot 308 on saanut kiitosta korkeatasoisesta sisustuksestaan, johon on uudessa 308 CC:ssä saatu ylellisten matka-auton tunnelma. Veistoksellisissa etuistuimissa on kiinteä integroitu pääntuki ja niihin on rakennettu ilmaventtiilit, joiden kautta puhalletaan tarvittaessa katto alhaalla ajettaessa lämmintä ilmaa edessä istuvien niskaan.

308 CC on maailman ensimmäinen Coupé Cabriolet, joka on varustettu tällaisella Airwave-järjestelmällä. Takaistuimet ovat upean näköiset ja tarjoavat hämmästyttävän väljät tilat.

Uutta turvallisuutta
Peugeot 308 CC:n katto toimii täysin automaattisesti, ja sen saa ylös tai alas 20 sekunnissa. Peugeotin tapaan turvallisuus on tärkeä osa uutuuden suunnittelua. 308 CC:ssä on sivuturvatyynyjen lisäksi myös maailman ensimmäiset etuistuimiin sijoitetut päätä suojaavat turvatyynyt. Mahdollisen ympäriajon sattuessa takaistuimien takaa nousevat millisekunneissa suojaa antavat turvakaaret. Myös koria on vahvistettu täysin umpinaisiin malleihin verrattuna niin turvallisuuden kuin mainioiden ajoominaisuuksien varmistamiseksi. Mukavuutta lisää muiden 308-mallien tapaan alhainen melutaso, joka erottaa 308 CC:n kilpailijoistaan

Moottorivaihtoehdot
Uutuus tulee aluksi tarjolle kahdella moottorivaihtoehdolla, joista toinen on bensiini- ja toinen dieselkäyttöinen. Myöhemmin mallisto laajentuu yhdellä bensiini- ja yhdellä HDi-dieselillä. Bensiinivaihtoehtona on taloudellinen ja suorituskykyinen BMW:n kanssa yhteistyössä suunniteltu 1,6-litrainen THP-moottori, joka kehittää 110 kW (150 hv). Maksimivääntö 240 Nm 1400 r/min. 6-vaihteinen manuaalivaihteisto tai 4-portainen automaatti. Myöhemmin mallisto täydentyy 1.6 litraisella VTi 120 –bensiinimoottorilla, jonka teho on 88 kW/120 hv, vääntö 160 Nm 4250 r/min. Myös tämä moottori on BMW-yhteistyön tulosta. 5-vaihteinen manuaalivaihteisto tai 4-portainen automaatti. Dieselvaihtoehtona on aluksi tarjolla uusi Euro5-päästönormit täyttävä 2,0-litrainen HDi-moottori, jossa on tehoa 103 kW (140 hv) ja vääntöä 320 Nm 2000 r/min. 6-vaihteinen manuaalivaihteisto tai 6-portainen automaatti. Hieman myöhemmin tulee tarjolle myös toinen uusi HDi-dieselmoottori, jossa tehoa on 82
kW/112 hv ja vääntöä 270 Nm 1750 r/min. 6-vaihteinen manuaalivahteisto. Molemmat HDi-moottorit on varustettu FAP-hiukkassuodattimella.

Mitat
Peugeot 308 CC on ulkomitoiltaan 12,4 cm pidempi kuin 308:n 5-ovinen versio, korkeudeltaan se on 7,2 cm tätä matalampi. Edeltäjäänsä 307 CC:n verrattuna 308 CC on kaikin tavoin suurempi. Pituutta on tullut 4,3 cm lisää, leveyttä 5,8 cm ja korkeutta 0,2 cm. Akseliväli on entinen eli 2,605 m. Peugeot 308 CC on 4,40 m pitkä, korkeutta sillä on 1,817 m ja leveyttä 1,426 m.

Tavaratilaa 308 CC:ssa on enemmän kuin edeltäjässään. Katon ollessa nostettuna coupé-asentoon tavaratilaa on peräti 465 litraa. Alas laskettuna katto vie luonnollisesti osan tavaratilasta, mutta silloinkin 206-litraiseen tavaratilaan mahtuu useita matkalaukkuja ja kasseja.

Urheilullisesta ulkomuodostaan huolimatta 308 CC tarjoaa hämmästyttävän runsaat sisätilat neljälle aikuiselle. Kaikki neljä istuinpaikkaa on muotoiltu antamaan sekä mukavuutta pitkillä matkoilla että hyvää sivutukea nopeassa kaarreajossa.

LÄHDE: Peugeot viestintä / Maan Auto Oy
Peugeot 508 & Peugeot 607

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 526
Vs: Peugeot 308 - Mallihistoria
« Vastaus #10 : 07.04.2009, 13:11:08 »
Varustelua karsittu. Etu ja takaovien välinen tiiviste poistettu.

308 Premium vm. 2008 (sininen):



308 Premium vm. 2009 (musta):

« Viimeksi muokattu: 08.01.2010, 01:05:18, kirjoittanut Tonilind »
Peugeot 508 & Peugeot 607

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 526
Vs: Peugeot 308 - Mallihistoria
« Vastaus #11 : 29.04.2009, 10:46:20 »
308CC-mallisto ja hinnat. Lähde: www.peugeot.fi.





« Viimeksi muokattu: 08.01.2010, 01:08:47, kirjoittanut Tonilind »
Peugeot 508 & Peugeot 607

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 088
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Peugeot 308 - Mallihistoria
« Vastaus #12 : 10.03.2010, 19:02:15 »
308 mallistosta poistunut 2.0 HDI moottori. Uutena moottorina 112hv 1.6 hdi diesel.

Ei se varsinaisesti ole poistunut, sitä ei vaan tuoda suomeen. Veikaisin että kysyntä on vähän niin ja näin.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 526
Vs: Peugeot 308 - Mallihistoria
« Vastaus #13 : 30.03.2010, 15:39:26 »
Peugeot 308 Millesim 200

Tarjoamme nyt juhlavuoden kunniaksi 308/308 SW Millesim 200 juhlamalleihin kattavan Millesim Packin vain 200 eurolla!

Millesim Pack sis: kevytmetallivanteet 16", tasanopeussäädin nopeudenrajoittimella, WIP Bluetooth langaton matkapuhelinyhteys + USB -portti ja Design Pack ( korinväriset sivulistat + urheilullinen etupuskuri, 5-ovisessa 308:n mallissa myös urheilullinen takapuskuri) Tämä kaikki vain 200 eurolla, etusi arvo jopa 2000 €!

 Kysy lisää Peugeot jälleenmyyjältäsi!
Peugeot 508 & Peugeot 607

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 088
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Peugeot 308 - Mallihistoria
« Vastaus #14 : 30.03.2010, 16:03:01 »
Ei se varsinaisesti ole poistunut, sitä ei vaan tuoda suomeen. Veikaisin että kysyntä on vähän niin ja näin.


2.0 HDi 140 hv ja 163 hv tulevat myöhemmin tänä vuonna mallistoon takaisin, tämän tiedon sain maahantuojan henkilöauto puolen tuotepääliköltä.

Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.