Kirjoittaja Aihe: 207 - BMW/PSA EP6-moottoreissa voiteluongelmia käynnistettäessä?  (Luettu 32420 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Kylmällä koneella kuuluu ihmeellistä rallatusta sisään kaasua painaessa. Onko normaalia vai ei?
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Legge

  • Vieras
Mistäköhän autosta? Jos THP, niin kuulostaa juurikin em. ongelmalta. Ei muuta kuin ketju ja kiristin vaihtoon.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Auto: 2007 207 1,6 THP175 RC (60 000 km).

Kattoo nyt mitä ne keksii, perjantaina menee pajalle.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Legge

  • Vieras
Aika hyvin tuo vika on tiedossa ainakin merkkiliikkeissä. Selkeä valmistusvirhe, joten itse ainakin ehdottelisin vähintäänkin kulujen jakamista.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Minkä takia myös ketju vaihtoon?
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Jykke

  • Vieras
Ketju venyy kun se lätkyttää löysänä. Uusi vs. vanhaketju

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Auto kävi pajalla ja ketjun kiristin on kuulemma _rikki_ heidän mukaan ei ole yleinen vika.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Legge

  • Vieras
Milläköhän tavalla se on "rikki". Jotenkin muuten kuin liian löysä/löystynyt ajan myötä? Suorastaan härskiä väittää, ettei ole yleinen vika. Tulivatko vastaan kuluissa?

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Menee vasta seuraavalla viikolla korjaukseen. Tutkivat viimeksi vain missä vika.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Onhan se alkuperäinen kiristin "rikki", kun tehdaskin on sen myöntänyt. Missään tapauksessa tuon vaihtamisesta ei pidä mitään maksaa oli autossa takuu tai ei, kun tehdas korvaa noiden vaihtamisen "ehjään", kunhan autossa vaan on todettavissa olevat oireet "viallisesta" kiristimestä. Rahastaminen tuolla vialla on todella härskiä, mikäli joku kauppias/huolto sitä harrastaa.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Huomenna menee vihdoin jakopääremppaan. Autoliikkeen mielipide oli että maahantuoja ei mitään korvaa, koska en ole ensimmäinen omistaja.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Ei sillä ole mitään merkitystä montako omistajaa sillä autolla on ollut. Tyyppivika ja tehdas sen myöntää, eikä tuon korvaamisessa pitäisi olla mitään kiistanalaista. Maahantuoja on vain välikäsi, kun tehdas tuon korvaa. Ettei vaan autoliike yritä saada korvausta itselleen sekä maahantuojan kautta tehtaalta, että sinulta.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Nyt on kiristin vaihdettu ja ketju jne. Kiristin oli ilmeisesti kuitenkin uudempaa mallia... ainakin prikka oli. Mitään en vielä joutunut maksamaan, kun jäi vielä lasinnostin korjaamatta.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Omasta 308 THP:stä on kiristin vaihdettu kaksi kertaa, joista jälkimmäisellä kerralla hajosi uudempi malli.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Osallistuiko pösö kulujen maksamiseen jälkimmäisessä?
« Viimeksi muokattu: 28.06.2011, 20:40:44 kirjoittanut Pouseri »
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99