Kirjoittaja Aihe: 308 - Mittarivirhe  (Luettu 9659 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 308 - Mittarivirhe
« Vastaus #30 : 09.10.2010, 01:51:11 »
Ei minulla kyllä souda eikä huopaa nopeus vakkarin kanssa, vaan hyvi pysyy siinä asetetussa. Tai siis siinä asetettu lukema - 4 km/h nopeudessa. Toki alamäissä nopeus pääsee nousemaan yli asetetun, mutta nää pösöt ei olekaan foordeja, jotka jarruttelee itsekseen vakkari päällä alamäessä.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 308 - Mittarivirhe
« Vastaus #31 : 09.10.2010, 08:21:18 »
Nyt kun päästään ihmettelyn alkuun, niin lämpömittarin toiminta ihmetyttää myös. Käytännössä kaikissa vähänkään uudemmissa autoissa lämpömittari näyttää sen 90 C, aika isolla toleranssilla. 308 näyttää hieman vaille 90 C, kun väylä kertoo lämpötilan olevan luokkaa 78 C. Pösöistä en tiedä, mutta Volkkareissa näyttö on 90 C toleranssilla +- 4 C. Eihän tällaisesta mittarista pysty näkemään oikeastaan mitään tärkeää tietoa. Vuotava termari saa vuotaa aika paljon, ennenkuin sen voi havaita mittarissa.

No siis onhan se itsestään selvää että lämpömittari näyttää ohjelmoitua arvoa, kun autossa on 83 termari ja lämpömittari näyttää 90 kesän talven kanssa ;) ::) 307:ssa ja 407:ssa on vielä oikeaa lämpötilaa näyttävä mittari...     ...Muistaakseni myös volkkareihin olisi tullut ominaisuus että lämpömittari näyttää aina tietyn lämpötilan jälkeen 90.

407 ja 307 vakkarit eivät juuri vakkarilla souda, pois lukien tilanteen missä moottorijarrutus ei riitä alamäessä. 406:ssa oli havaittavissa se ylämäkeen se piti nopeuden ylärajaa vasten ja alamäkeen alarajaa vasten. Suurin ero 406 vs. x07 vakkareissa on se että 07:ssa vakkari toimii pehmeämmin, se ei lähde täydellä kaasulla joka tilanteessa kun nopeutta vaihtaa lennossa ylös päin.
« Viimeksi muokattu: 09.10.2010, 08:26:42 kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 308 - Mittarivirhe
« Vastaus #32 : 09.10.2010, 12:27:31 »
308:n vakkari pitää kyllä nopeuden tosi tarkasti oli ylä tai alamäki.
Peugeot 3008 hybrid

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 308 - Mittarivirhe
« Vastaus #33 : 09.10.2010, 12:48:19 »
Tosi hyvin pitää nopeuden ja lähempänä todellista nopeutta kuin ilman vakkaria.. Tämä ilmiö kaikissa omistamissani pösöissä. Esim. 407 näyttää 100km/h mittarinopeudessa gps:llä 97 km todellista. Kun vakkarin laittaa 100km/h kulkemaan, viisari näyttää 102km/h ja gps 99Km/h.

timoan

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 104
Vs: 308 - Mittarivirhe
« Vastaus #34 : 11.10.2010, 10:32:33 »
VW Passat vuosituhannen vaihteestä oli ensimmäinen auto, jossa näin kyseisen aina 90 C näyttävän lämpömittarin. Meidän -02 Caravellessa on sama ikävä ominaisuus.

Minä olen myös tyytyväinen 308:n vakionopeussäätimen toimintaan. Oikeastaan kaikkien sähköisellä kaasupolkimella varustettujen autojeni vakionopeussäätimet ovat pelanneet hienosti. Heitot ovat todella pieniä.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 308 - Mittarivirhe
« Vastaus #35 : 27.05.2011, 22:42:50 »
Katselin tuota mittarinvirheen esisäätöä omasta autostani diagboxilla ja tuolta kyllä löytyy vakionopeussäätimen virheelle säätö (oletus 4 km/h), mutta sen muuttaminen ei muuta mitenkään nopeusmittarin näyttämää, vaan ainoastaan vakionopeussäätimen asetusta. Kun sen muutti 1 km/h:ssa on oikeastaan aika hölmöä, että nopeusmittari näyttää eri lukemaa mitä säätimeen on asetettu. Ehkä en vaan vielä löytänyt nopeusmittarin asetuksia tai sitten sitä ei pysty muuttamaan.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 308 - Mittarivirhe
« Vastaus #36 : 28.05.2011, 08:24:39 »
Nopeusmittaria ei voi säätää kuin espn rengaskokoa muuttamalla. Voi sitten vaikuttaa espn toimintaan.
Peugeot 3008 hybrid

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 308 - Mittarivirhe
« Vastaus #37 : 28.05.2011, 13:35:58 »
Eli käytännössä nopeusmittarista pitäisi korjata asteikko kohdalleen. Järjetön tuollainen tarkoituksellinen kiinteän kokoinen mittarivirhe. Rengaskoon muuttaminen muuttaa "virhettä" suhteellisesti, joten se ei auta yhtään jos tuota 4 km/h virhettä haluaa pois ja todellakin kuten kirjoitit, se voi sitten vaikuttaa ESP:n toimintaan.
« Viimeksi muokattu: 28.05.2011, 13:40:11 kirjoittanut Penguin »