Kirjoittaja Aihe: 605 - Pakokaasupäästöt (korkea HC-arvo)  (Luettu 5386 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 185
  • Peugeot - ja maisemat muuttuu..
605 - Pakokaasupäästöt (korkea HC-arvo)
« : 01.07.2008, 17:45:05 »
Auto (605 SV 3.0) meni nipin napin läpi. Käsijarru otti tasaisesti, mutta olisi kuulemma saanut olla vähän tehokkaampi. Peruutusvalot eivät toimineet. Niiden toimintaa en ollut edes tarkastanut ennen katsastusta.

Päästöt oli kohillaan muuten paitsi, että HC (n.300 kierroksilla ja ilman) oli liian korkea, mutta koska rekisteriotteessa ei jostakin syystä ollut mainintaa vähäpäästöisyydestä, niin asia oli sillä selvä (maininta aktiivihiilisuodattimesta ja kolmitoimikatalysaattorista kuitenkin löytyi). Epäili ilmanputsarin kosteutta/likaisuutta.

Kerroin, että etupäästä kuuluu ajoittain lievä kolahdus. Ei löytänyt mitään mainittavaa, mutta lopuksi ajoi kuitenkin siihen 'vemputtimeen'. Silloin oli havaittavissa pienen pieni välys vasemmassa alapallonivelessä. Ei kuulemma haitannut kun ei ollut ilman 'vemputtamista' löytynyt. Leima tuli, mutta kehotti seuraavaan vuosikatsastukseen kuitenkin korjaamaan nyt löytyneet epäkohdat.

Ilmanpuhdistimen vaihdoin äsken. Oli koivunsiemeniä, kuusen neulasia, hienoa hiekkaa ja vähän karkeampaakin hiekkaa, kuivuneita koivun lehtiä. Hiiren pesää ei ollut.. Imurilla putsasin kotelon pohjan ja asensin uuden ilmanputsarin. Pitänee varmuuden vuoksi käydä mittaamassa päästöt uudestaan. Voisihan nuo sytytyksen kuluvat osat vaihtaa jossakin vaiheessa..
« Viimeksi muokattu: 01.07.2008, 18:07:19 kirjoittanut Tonilind »
* 605 x8, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 106 x2, 405 x2, 404 x2, 205 x2, Expert, Valmet 455
* 15 kaksipyöräistä

Benkku

  • Vieras
Vs: 605 - Pakokaasupäästöt (korkea HC-arvo)
« Vastaus #1 : 02.07.2008, 05:09:15 »
Voisihan nuo sytytyksen kuluvat osat vaihtaa jossakin vaiheessa..

Jaa, melkeinpä kannattaa vaihtaa ensitilassa, niin HC päästökin kenties putoaa.

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 185
  • Peugeot - ja maisemat muuttuu..
Vs: 605 - Pakokaasupäästöt (korkea HC-arvo)
« Vastaus #2 : 26.07.2008, 00:28:09 »
Virranjakajan kansi, pyörijä ja 6 kpl nelikärkitulppia. Kaikki aitoja Bosch -osia. Alennuksen jälkeenkin hintaa jäi 228 €. Pitää vielä vaihtaa nuo osat ennen kuin niistä on hyötyä.
* 605 x8, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 106 x2, 405 x2, 404 x2, 205 x2, Expert, Valmet 455
* 15 kaksipyöräistä

Benkku

  • Vieras
Vs: 605 - Pakokaasupäästöt (korkea HC-arvo)
« Vastaus #3 : 28.07.2008, 14:52:00 »
Virranjakajan kansi, pyörijä ja 6 kpl nelikärkitulppia. Kaikki aitoja Bosch -osia. Alennuksen jälkeenkin hintaa jäi 228 €. Pitää vielä vaihtaa nuo osat ennen kuin niistä on hyötyä.

Siinä on yli satanen liikaa markkinahintoihin verrattuna.

taantoku

  • Vieras
Vs: 605 - Pakokaasupäästöt (korkea HC-arvo)
« Vastaus #4 : 18.08.2008, 22:06:15 »
Terve.. sama tauti vaivaa tosin kylmänä lisäksi nykimistä joka vähenee moottorin kuumetessa.
puola, jakajan kansi, pyörija, johdot, tulpat vaihdettu. pakoputken väli pätkää vaihtaessa huomasin katalysaattorin lohjenneen keskeltä.
huomenna käyn mittauttamassa lamda-anturin josko se olisi hidas kun on tuota ylimääräistä nykimista.

Benkku

  • Vieras
Vs: 605 - Pakokaasupäästöt (korkea HC-arvo)
« Vastaus #5 : 18.08.2008, 22:19:42 »
Pakoputken väli pätkää vaihtaessa huomasin katalysaattorin lohjenneen keskeltä.

Pakoputki ilmeisesti ei vuoda? Mikäli, niin katalysaattorin lämpösuojakilpi kenties revennyt. Koskaan kuullutkaan saati nähnyt, että itse katalysaattori olisi revennyt, lämpökilpien vaurioita (tyypillisesti pohjakosketuksesta) on tullut nähtyä. Pohjakosketus voi hyvinkin rikkoa pelkistyselementin -> korkeat päästöt.

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 057
Vs: 605 - Pakokaasupäästöt (korkea HC-arvo)
« Vastaus #6 : 19.08.2008, 08:40:53 »
Jos HC on ainoa korkea arvo niin kyllä se katalysaattoriin yleensä viittaa.

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 185
  • Peugeot - ja maisemat muuttuu..
Vs: 605 - Pakokaasupäästöt (korkea HC-arvo)
« Vastaus #7 : 19.08.2008, 12:13:34 »
Päästöt oli kohillaan muuten paitsi, että HC (n.300 kierroksilla ja ilman) oli liian..

Sytytysosat ja polttoilman suodatin on tullut jo aiemmin vaihdettua. Auton käynti on muuttunut helpottuneeksi ja 'kaasun' vaste on ihan erilainen kuin aiemmin. Pitäisi vielä jossakin käydä mittaamassa HC -arvo.
* 605 x8, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 106 x2, 405 x2, 404 x2, 205 x2, Expert, Valmet 455
* 15 kaksipyöräistä

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 185
  • Peugeot - ja maisemat muuttuu..
Vs: 605 - Pakokaasupäästöt (korkea HC-arvo)
« Vastaus #8 : 02.10.2009, 18:11:25 »
605 SV 3.0 -92. Tänään katsastettu. Mittarissa 462 tkm.

Iskunvaimentajat: etuvasen 64 %, etuoikea 65 %, takavasen 76% ja takaoikea 63 %.

Jarruvoimamittaus (käyttöjarru): etuvasen 2 kN, etuoikea 2 kN, takavasen 1,2 kN ja takaoikea 1,2 kN.
Jarruvoimamittaus (seisontajarru): vasen 1,3 kN ja oikea 0,9 kN (ero 31 %).

Viime kerralla päästömittauksessa HC n.300 ppm. Nyt:

Tyhjäkäynnillä: CO%: 0,04     CO2: 13     HC ppm: 20     O2: 2,7
Kierroksilla:  CO%: 0,09     CO2: 14,8     HC ppm: 9     O2: 0,07

Lambda 1,00

Korjauskehoitus öljyvuodoista (ohjaustehostin ainakin vuotaa ja ehkä moottoriöljyäkin jostakin) 1.11.2009 mennessä. Ei uusintanäyttöä kuitenkaan. Huippuasiallinen ja motivoitunut katsastusmies, vaikka olinkin viikon viimeinen asiakas.
* 605 x8, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 106 x2, 405 x2, 404 x2, 205 x2, Expert, Valmet 455
* 15 kaksipyöräistä