Ongelma:
Auto: 2003 406 GW 2,0 HDi 80 kW.
Käytettiin ilmastointi huollossa, testattiin ja ihmeteltiin, miksi paineet nousivat yli 70 kilon ja sitten napsahti kompura pois, eli liian korkea paine katkaisi toiminnan. Aluksi epäiltiin painesäädintä höysrystimen yhteydessä, mutta vika ei voi olla siinä, kun ajossa ilmastointi toimii? Sitten tuli ilmanvaihto lauhduttimelle mieleen ja ei kytke puhallinta päälle, kun ac:n toiminta testattiin paikallaan.
Ensinmäisenä tulevat mieleen sulake, rele ja kytkin. Mutta mites tuossa mallissa puhaltimen ohjaus toimii, eikös auto käytä puhallinta vain tarvittaessa eli ei pyöri ajossa, jos ei tarvitse?
Kokeilen huomenna (jos sulakkeet on ehjät) lähteekö flekti päälle edes kun koneen lämmät nousee. Eikös pitäisi 100'c lähteä? Sulakkeiden sijainti varmaan selviää ohjekirjasta?
Ratkaisu:
Puhaltimen moottorin laakeri oli leikannut kiinni, ei pyörinyt oikein käsilläkään. Mulla on tuo 1250 F4 -mallin puhallin.