Kirjoittaja Aihe: 308 - Rengaspainetunnistin  (Luettu 14405 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hpl

  • Vieras
308 - Rengaspainetunnistin
« : 20.10.2008, 12:22:22 »
Auto: 2008 308 SW Sport HDi 1,6 110 FAP.

Vaihdoin Vaimon 308 SW:n renkaat nastoihin. Vanteet vaihtui tarvike vanteisiin, rupesipa sitten herjaamaan rengaspainetunnistimesta? Meillä sport varustetasolla ja esitteen mukaan gt tasossa tulisi moinen varuste? Haittaahan tuosta ei ole, herjaa vaan käynnistäessä ettei saa yhteyttä.

Onko tuo nyt oikeasti vakiovaruste ja missä varustetasossa? Miten tuo toimii Peugeotilla? Omassa Skodassa varusteena, käyttää pyörimisnopeutta tietona ja saa itse nollattua renkaan vaihdon yhteydessä.

samilang

  • Vieras
Vs: 308 - Rengaspainetunnistin
« Vastaus #1 : 20.10.2008, 15:57:34 »
Ei sen pitäisi olla vakiovarusteena vielä Sport-varustetasossa, mutta ilmeisesti useimmissa maahantuoduissa tuo varuste löytyy. Itse sitä ei pysty kuittaamaan, vaan pitää käyttää testerissä.

KaleP

  • Vieras
Vs: 308 - Rengaspainetunnistin
« Vastaus #2 : 10.11.2008, 18:05:43 »
Auto: 2008 308 GT
GT:ssä on rengaspainetunnistimet vakiona kesärenkaissa ja talvipyörissä myös, mikäli on hankkinut sellaiset auton oston yhteydessä. Kun vaihdoin talvirenkaat, tuli ilmoitus, ettei tunnistimia löydy. Tänään ohjelmoitiin talvipyörien tunnistimet toimimaan, mutta valitettavasti yksi anturi oli viallinen, joten se on vielä vaihdettava uuteen; tulee kyllä takuuseen. Viallinen tunnistin aiheutti myös ilmoituksen, ettei ole yhteyttä rengaspaineantureihin. Tunnistimet ovat venttiileissä ja puuttuvat tarvikerenkaista.

jmatti

  • Vieras
Vs: 308 - Rengaspainetunnistin
« Vastaus #3 : 10.11.2008, 21:35:48 »
Viikon vanha 308 Sport alla ja sama juttu, autossa on paineen tunnistimet!! Tarvikealut talvipyörissä ilman tunnistimia ja niihin tunnistimet maksaisivat 130,- kappale !!! Parasta jutussa on, että suosituksen mukaan tunnistimet pitää vaihtaa aina kun renkaat uusitaan. Siinä rengaskustannukset saavat ihan uuden näkökulman. Vaihtaminen tulee muutenkin vastaan, kun rengasliikkeen kausityöntekijä ottaa hohtimilla kiinni venttiilistä renkaiden uusinnan yhteydessä eikä huomaa tunnistimia...

Itse en ymmärrä koko järjestelmän järkeä Suomen oloissa. Automaan pikahuolto on jumissa renkaiden vaihtojen takia eikä pystynyt asentamaan lumisuojaa tai vaihtamaan yhtä palanutta polttimoa odottaessa (viikon vanha auto.. kele). Nyt listalle tulisi kaikkien renkaiden kausivaihtojen teettäminen valtuutetussa huollossa, jotta tunnistimet voidaan ohjelmoida uudestaan - ei myöskään liene maksuton toimenpide?

Taidan poistaa seuraavassa huoltokäynnissä koko järjestelmän käytöstä...

jmatti

  • Vieras
Vs: 308 - Rengaspainetunnistin
« Vastaus #4 : 12.11.2008, 16:47:10 »
No mitä hiton väliä tolla on? Talvirenkailla kärry herjaa kerran käynnistyksessä, että paineita ei valvota...ei se kai niin kamalaa ole.

Järjestelmä kyllä herjaa satunnaisesti ja useamman kerran päivässä... ei pelkästään liikkeelle lähdettäessä.
Ongelma jatkukuisi varmasti keväällä, koska en tiedä mikä kesärengas oli milläkin paikalla ...

Mode: korjattu lainaus.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 308 - Rengaspainetunnistin
« Vastaus #5 : 12.11.2008, 16:55:44 »
Renkaan paikalla ei ole merkitystä. Itse vaihdan 407:ssa aina edestä taakse ja päinvastoin ja järjestelmä tyytyväinen, mikäli painetta riittävästi.

Legge

  • Vieras
Vs: 308 - Rengaspainetunnistin
« Vastaus #6 : 13.11.2008, 20:19:32 »
Jännää, iskän GT ilmoittaa kerran käynnistyksessä. 2 tuntia taitaa olla pisin reissu, eikä sen aikana ole enempää herjannut. 207 RC herjaa kerran 40 minuutin päästä käynnistyksestä.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 308 - Rengaspainetunnistin
« Vastaus #7 : 06.11.2009, 16:36:27 »
Auto: 2009 308 SW GT 1,6 THP 150.

Tuli sitten tämäkin riesa vastaan. Ostettaessa varmistin, että tässä ei niitä ole tai jos on, niin on pois käytöstä. Eilen vaihdoin talvirenkaat ja tänään auto alkoi 10 km:n ajon jälkeen itkemään antureiden puuttumista. Vielä se menisi vaikka se siitä huomauttelisi joka kerta käynnistäessä, mutta että vielä kesken ajonkin. Taidan mennä maanantaina Herttoniemen Automaahan ja pyytää poistamaan tuon toiminnon käytöstä, kun kerran myivät auton minulle ilman sitä. Jos oikein olen ymmärtänyt, niin antureiden hinta on kuitenkin sellainen, että en viitsi ostaa niitä talvipyöriinkin.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 308 - Rengaspainetunnistin
« Vastaus #8 : 06.11.2009, 18:43:02 »
Itse olen tullut siihen tulokseen, että järjestelmä vaatii anturit molempiin rengassarjoihin. Muutoin elämä menee liian monimutkaiseksi syksyisin ja keväisin. Kun toimivaa rengaspainemittaria saa nykyään etsimällä etsiä huoltoasemiltakin, niin täytyy tyytyä auton rengaspaine valvontaan.  :'(

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 308 - Rengaspainetunnistin
« Vastaus #9 : 06.11.2009, 19:56:54 »
Minulla on toimiva rengaspainemittari autossa aina mukana, samoin pieni kompressori ja autotallin nurkassa vähän isompi, jossa myös toimiva painemittari. Huoltoasemien mittarit näyttävät todellakin mitä sattuu, johtuen siitä että niitä paiskotaan katuun tahallisesti ja/tai tahattomasti, eivätkä kestä sitä. No täytyy käydä kysymässä mihin hintaan noihin talvirenkaisiin saa nuo anturit tingittyä ja saako ne asennettua noiden venttiilien tilalle.

Edit: näköjään foorumipoliisi iski ja yritti tehdä valistuneen arvauksen auton mallista, vaan onko se nyt niin tarkkaa.
« Viimeksi muokattu: 06.11.2009, 20:00:00 kirjoittanut Penguin »

Jykke

  • Vieras
Vs: 308 - Rengaspainetunnistin
« Vastaus #10 : 06.11.2009, 23:08:09 »
Omatoiminen valvonta ei ole kallista... Painemittari.

Pösön oman toiminnon poisto maksoi ~40eur huollon yhteydessä. Muistutus tuosta valvonnasta tulee kuitenkin edelleen käynnistyksen yhteydessä. Typerä ominaisuus.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 308 - Rengaspainetunnistin
« Vastaus #11 : 06.11.2009, 23:20:40 »
Muistutus tuosta valvonnasta tulee kuitenkin edelleen käynnistyksen yhteydessä. Typerä ominaisuus.

Kun järjestelmä oikein poistettu käytöstä, ei enää ilmoittele mitenkään.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 308 - Rengaspainetunnistin
« Vastaus #12 : 09.11.2009, 12:39:53 »
Automaasta tarjottiin vaihtoehtoina joko tunnistimet talvirenkaisiin 540 € koodauksineen tai otetaan toiminto pois käytöstä veloituksetta. Ainakin itsellä valinta kallistuu jälkimmäiseen.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 308 - Rengaspainetunnistin
« Vastaus #13 : 02.12.2009, 01:54:57 »
Ei taida ihan renkaan vaihdon yhteydessä lähteä tämä anturi pois. Tarvinnee käyttää rengas pois vanteelta, että tämän saa asennettua/poistettua. Kuvassa siis 308:n rengaspaineanturi, joskin samalta ne näytti muidenkin mallien anturit.




monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 308 - Rengaspainetunnistin
« Vastaus #14 : 02.12.2009, 02:17:33 »
Rengas pitää käyttää vanteelta pois ja tilalle tavallinen kuminen venttiili. Miksi paineanturit poistaisit?