Kirjoittaja Aihe: 406 - Moottorinlämmitin (EW10J4)  (Luettu 5630 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
406 - Moottorinlämmitin (EW10J4)
« : 17.11.2008, 22:17:01 »
Auto: 2003 406 2,0 ST Executive.

Onkohan 2,0 bensaan saatavana oikeaa lohkolämmitintä tai letkulämmitintä? Öljypohjassa on säteilylämmitin jonka teho ei vakuuta ollenkaan, tosin sekin on rikki enkä ole vielä edes käyttänytkään sitä. Edellisissä autoissa on ollut jompi kumpi ensin mainituista.

Joku mainitsi lisäksi lohkoon tai letkuun asennettavan lämmittimen sekoittavan auton jotenkin? Liekö kyse moottorin ohjauksesta vai mistä? Peugeotin tiskillä ei tunnistettu kuin yksi lämmitinvaihtoehto eikä siitäkään tietoa mitä tyyppiä se on.
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 406 - Moottorinlämmitin (EW10J4)
« Vastaus #1 : 17.11.2008, 22:43:17 »
Laita Eberi ja et kadu hankintaasi (säteilylämmitin on out), vaikka kirpasee lompakkoa... jo 15 vuotta käyttäneenä selviö, että sen avulla talviautoilu on helpointa.

Ei sovi Eberi eikä Webasto budjettiin millään olkoonkin kuinka hyvä tahansa.
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

Jallupoika

  • Vieras
Vs: 406 - Moottorinlämmitin (EW10J4)
« Vastaus #2 : 18.11.2008, 10:32:26 »
Moottorin takana kulkee suht pitkä putki lohkolta vesipumpulle, sen voisi varmaan katkasta ja kytkeä väliin letkulämppärin. En oo sellasesta asennuksesta vielä kuullut, mutta paikka näytti houkuttelevalta, jos vaan vesi suostuu lämmetessään kiertämään lohkossa. Muutenhan vaarana on kiehuminen ja lämmityselementin palaminen.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 406 - Moottorinlämmitin (EW10J4)
« Vastaus #3 : 18.11.2008, 14:14:05 »
Defalla tai Calixilla ei oo muita kuin säteilijä. Jos muita laittaa niin pitää soveltaa. Kuinka on sitten sen auton toimivuden kanssa, jos laittaa muita virityksiä kuten letkulämmittimen? Sekoaako auto? Webasto luokkaa 1000 euroa.
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

samup

  • Vieras
Vs: 406 - Moottorinlämmitin (EW10J4)
« Vastaus #4 : 19.11.2008, 08:22:19 »


Tuollaisia löytyy varaosaliikkeistä. Mistä se auto voisi tietää mikä siellä vettä lämmittää. Itsellä on 406:ssa säteilylämmitin ja kyllä on öljypohja selkeästi lämpimänä kun olen kokeillut.

Englishman

  • Vieras
Vs: 406 - Moottorinlämmitin (EW10J4)
« Vastaus #5 : 16.02.2010, 17:15:31 »
Auto: 2000 406 2,0 (EW10J4, automaatti, VF38BRFRR81094619, DAM 8569).

Ostin toisen 406:n eilen. On ollut vain yksi omistaja ja hänellä on lämmin autotalli, joten ei ole moottorilämmitintä. Eber maksaisi asennettuna 1900 e + 85 e releestä, jos on automaattinen ilmastointi.

paukka

  • Vieras
Vs: 406 - Moottorinlämmitin (EW10J4)
« Vastaus #6 : 15.12.2016, 13:40:38 »
Auto: 1999 406 GW 2,0 (16-ventt., 99 kW, RFR, 8ERFRE/270, käyttöönotto 11/1999, VF38ERFRE80946791).

Onkos kukaan asentanut TT Thermo kiertopumpulla olevaa letkulämmitintä EW10J4 moottoriin onnistuneesti?

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 185
  • Peugeot - ja maisemat muuttuu..
Vs: 406 - Moottorinlämmitin (EW10J4)
« Vastaus #7 : 15.12.2016, 14:14:52 »
-30 asteen pakkasessa 3 tuntia ja venttiilikoppa on noin nolla asteinen. Kyllä se säteilylämmitin jonkun verran lämmittää. Sen tehohan on vain noin kolmanneksen 'lohkolämmittimen' tehosta. Käyttötunteja tuon pitäisi kestää monin verroin..
* 605 x8, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 106 x2, 405 x2, 404 x2, 205 x2, Expert, Valmet 455
* 15 kaksipyöräistä

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 406 - Moottorinlämmitin (EW10J4)
« Vastaus #8 : 15.12.2016, 14:54:39 »
Joskus oli yli kolmenkympin pakkasia jopa täällä etelässä. Lätkä-lämmitin C5:ssa (EW10J4) ja lämmitystä n. 4 tuntia ennen ajoon lähtöä, eikä mitään ongelmia käyntiinlähdön suhteen...turhaa puhetta, kyllä se lätkä siellä öljypohjassa toimii. Kävi nätisti heti.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 347
  • Jotenkuten
Vs: 406 - Moottorinlämmitin (EW10J4)
« Vastaus #9 : 15.12.2016, 17:21:48 »
Samaa kokemusta megamiehen kaa hyvin toimii ei ihan kiukaanlailla lämpiä mutta hyvin silti.
Fiat Scudo 1,6 multijet -08,    
Pösö expert 1.9TD -00,                
C5 break 1,8 -03,  
Honda GL1800 Airback/Navi,  
Mantis Tiller, 2CV4 -72, 2CV6 -82

paukka

  • Vieras
Vs: 406 - Moottorinlämmitin (EW10J4)
« Vastaus #10 : 15.12.2016, 17:43:35 »
Alkuperäinen ajatus oli, että säteilylämmitin jäisi rinnalle ja lämmittäisi öljypohjan öljyjä. Jäähdytysneste lämmitettäisiin 1000 wattisella TT Thermolla. Tarkoitus saada lämmitysaika lyhemmäksi ja nopeammin lämpöä ohjaamoon. :)

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 347
  • Jotenkuten
Vs: 406 - Moottorinlämmitin (EW10J4)
« Vastaus #11 : 16.12.2016, 07:39:24 »
Sinne lämmityslaitteen letkuihin noita ovat asentaneet, jossainfoorumilla oli kuviakin oliko täällä vai citroen foorumilla?
Fiat Scudo 1,6 multijet -08,    
Pösö expert 1.9TD -00,                
C5 break 1,8 -03,  
Honda GL1800 Airback/Navi,  
Mantis Tiller, 2CV4 -72, 2CV6 -82

ramirez

  • Vieras
Vs: 406 - Moottorinlämmitin (EW10J4)
« Vastaus #12 : 05.01.2017, 07:25:33 »
Auto: 2000 406 GW 2,0 (16-ventt., EW10J4).

Nostetaan ajankohtaista aihetta. Öljypohjan vaihdon yhteydessä ajattelin etä tohon alavesiletkuun mahtuis mukavasti letkulämmitin. Jos sen asentaisi niin alas kun  onnistuuu niiin eikös veden pitäs lähtee kiertämään lohkossa?