Kirjoittaja Aihe: 406 - Käynnistyy huonosti  (Luettu 3406 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jvaisanen

  • Vieras
406 - Käynnistyy huonosti
« : 15.12.2008, 15:47:57 »
Auto: 2000 406 2,0 ST.

Voisiko joku listata ystävällisesti mahdolliset vikapaikat mistä etsiä syytä sille että 406 käynnistyy huonosti. Käynnistyvyys vaihtelee mutta ei ole lämpötilasta riippuvainen, on testattu pakkasessa ja parkkihallissa. Vikakoodeja ei ollut rekisteröitynyt. En viitsisi 66e/h taksalla viedä autoa vianetsintään (vielä).

jvaisanen

  • Vieras
Vs: 406 - Käynnistyy huonosti
« Vastaus #1 : 16.12.2008, 07:49:01 »
Kokeile seuraavalla kertaa seuraavasti: laita virta päälle, mutta älä vielä käynnistä autoa, virrat pois ja uud. virrat päälle ja käynnistys.

Kokeiltu, ei apua.

Tuo on ilmeisesti EW10J4-koneella, joka on aika kranttu tulppien ja puolien suhteen, eli kannattaisi tarkastaa tulpat ja niiden kärkiväli.

Tätä epäilin minäkin mutta nyt tulpat vaihdettu eikä auttanut.

Nuudeli

  • Vieras
Vs: 406 - Käynnistyy huonosti
« Vastaus #2 : 16.12.2008, 10:13:33 »
Kannattaa tarkistaa maadoituspisteiden / akunkenkien kunto. Starttaako autosi normaalisti? Jos starttaa, nin kannattaa tarkistaa se moottorin ohjausyksikölle menevä lämpöanturin liitin, koska on voinut hapettua ja toimii katkonaisesti. Jos ei starttaa, niin vikahan menee startin puolelle.

Puolukkajussi

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 104
Vs: 406 - Käynnistyy huonosti
« Vastaus #3 : 30.12.2008, 00:06:54 »
Anoppini 406:ssa oli myös käynnistysongelmia. Syy oli akunkengissä. Oli kai päässyt hapettumaan tai jotain, että ei saanut kunnolla kontaktia akkuun. Kellosta hävisi aika..ym... Vähän hiemopaperilla hyöläillen kenkiä ja napoja auttoi.
"mitähitaammintippuusenparempaatulee"
406V6, 205XS projektit: 405Mi16, 205 XR Ex:205Gti

jhavukainen

  • Vieras
Vs: 406 - Käynnistyy huonosti
« Vastaus #4 : 20.07.2009, 08:39:54 »
Kokeile seuraavalla kertaa seuraavasti: laita virta päälle, mutta älä vielä käynnistä autoa, virrat pois ja uud. virrat päälle ja käynnistys.

Auto: 2000 406 ST 2,0.

Itselläni myös jellonassa käynnistysongelmia, huono käynnistyvyys. Ja tuo virta päälle, virta pois, virrat uudestaan ja käynnistys auttaa, niin mistä silloin vikaa kannattaa lähteä etsimään? Tuolla virrat päälle pois kikalla auto hörähtää heti käymään ilman sen kummempaa startin sahaamista.

Ja olen muuten huomannut että helteillä käynnistyy vielä huonommin?

anssi406

  • Vieras
Vs: 406 - Käynnistyy huonosti
« Vastaus #5 : 21.07.2009, 19:40:08 »
Bensanpaineet, eli painaako pumppu tarpeeksi tavaraa tulemaan. Bensalinjan tyhjentyminen voi tehdä myös ko.ongelmaa.

jhavukainen

  • Vieras
Vs: 406 - Käynnistyy huonosti
« Vastaus #6 : 22.07.2009, 09:21:07 »
Bensanpaineet, eli painaako pumppu tarpeeksi tavaraa tulemaan. Bensalinjan tyhjentyminen voi tehdä myös ko.ongelmaa.

Eli pitäisikö vaan vaihtaa bensapumppu ja kattella auttaako sillä..

tomu

  • Vieras
Vs: 406 - Käynnistyy huonosti
« Vastaus #7 : 27.07.2009, 12:51:19 »
Itse kirjoittelin tänne muutama kuukausi sitten aiheeseen liittyen. Eli jos auto seisoo ylämäessä pari päivää niin bensa ilmeisesti valuu takaisin tankkiin ja käynnistys tämän jälkeen hyvinkin vaikeata (käynnistymisen jälkeen kone vielä yskii puolisen minuuttia). Tuo virrat päälle -temppu ilmeisesti käynnistää bensapumpun joka hakee sitä kallista nestettä koneeseen ennen varsinaista käynnistämistä. Lääkkeenä ongelmaan minulla on auton seisottaminen alamäkeen (tai vaakasuoraan).

jhavukainen

  • Vieras
Vs: 406 - Käynnistyy huonosti
« Vastaus #8 : 27.07.2009, 18:53:47 »
Itse kirjoittelin tänne muutama kuukausi sitten aiheeseen liittyen. Eli jos auto seisoo ylämäessä pari päivää niin bensa ilmeisesti valuu takaisin tankkiin ja käynnistys tämän jälkeen hyvinkin vaikeata (käynnistymisen jälkeen kone vielä yskii puolisen minuuttia). Tuo virrat päälle -temppu ilmeisesti käynnistää bensapumpun joka hakee sitä kallista nestettä koneeseen ennen varsinaista käynnistämistä. Lääkkeenä ongelmaan minulla on auton seisottaminen alamäkeen (tai vaakasuoraan).

Täällä taas sama onko mäessä vai tasasella, aina tekee tuota..  :-\

Mokkis

  • Vieras
Vs: 406 - Käynnistyy huonosti
« Vastaus #9 : 27.07.2009, 23:38:48 »
Auto: 1999 406 GW 2,0 (2. mallisarja).

Kuinka nopeasti sen sitten pitäisi käynnistyä? Mulla menee sellainen 1,5 sekuntia ennenkuin käynnistyy eli kohtuu pitkään ehtii sahata. Sitten kuuluu aina semmonen napsaus tai kolaus kun lopulta hörähtää.

Tulpat vaihdoin juuri mutta ei mitään vaikutusta. Aikaisemmat oli alkuperäiset missä luki Peugeot ja uudet on Boschin FR8ME vakiokärkivälillä.

Puolaa olen hieman epäillyt koska on muutamia omituisuuksia kuten koneen nykiminen 5-vaihteella 70km/h nopeudessa, moottorin vatkaaminen varsinkin kylmällä koneella sekä vilkkujen äänimerkin puuttuminen. Joskus se ääni kuuluu ja joskus taas ei. Kylmänä käynistettäessä myös bensa tai vahva pakokaasu haisee. Tehoja kyllä löytyy kunhan päästää sinne 3000 kieppeille, alavääntö kohtuu huono (ajoitukset?).

Puolaa yritettiin mitata yleismittarilla mutta ei antanut mitään tuloksia. Miten sitä tulisi mitata? Toinen pää oli siellä vieterissä ja toinen maassa, ei antanut mitään.

jhavukainen

  • Vieras
Vs: 406 - Käynnistyy huonosti
« Vastaus #10 : 28.07.2009, 18:18:02 »
Luet suoraa vikakuvaa myös minun jellonastani. Eli samoja oireita. Tosin vilkun äänen puuttuminen johtuu mittariston tinauksista. Ja täällä käynnistys kestää jopa 3sek.