Kirjoittaja Aihe: 405 - Ajonestolaite  (Luettu 16045 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

drivebyvaijeri

  • Vieras
Vs: 405 - Ajonestolaite
« Vastaus #30 : 03.08.2009, 15:42:48 »
Minulle pitäisi olla ensi viikolla tulossa Peugeotin koulutusmateriaalia koskien näppäiltäviä ajonestolaitteita, ehkä siitä selviää jotain (Coded Anti-start - Principles of operation, 11/1996)...

Joko sinulle selvisi näppäiltävän ajoneston sielunmaailma? Kokeilin juuri oman autoni ECUa toiseen autoon ja siinäkin se sanoi ei. Oma autoni käynnistyi kyllä sillä lainaECUlla. Joten ihan päivänselvästi ECU on hajonnut!!! Uusi maksaa mansikoita, joten käytetty pitäisi löytää.

drivebyvaijeri

  • Vieras
Vs: 405 - Ajonestolaite
« Vastaus #31 : 03.08.2009, 18:25:55 »
Eliskä. Tällaisilla numeroilla varustettu ECU on etsintäkuulutettu: Valmistaja SAGEM modele 21615420-7 ja vielä numerokirjainsarja: 4GJ01 TAI 4GJOI. Uusi maksaa enemmän kuin tiptop muuten kunnossa oleva autoni.

drivebyvaijeri

  • Vieras
Vs: 405 - Ajonestolaite
« Vastaus #32 : 04.08.2009, 17:05:40 »
Käyttääkö muuten esim Citikka samaa ECUa jossain omassa mallissaan?

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 686
    • http://peugeot505.info
Vs: 405 - Ajonestolaite
« Vastaus #33 : 04.08.2009, 18:32:51 »
Minulle pitäisi olla ensi viikolla tulossa Peugeotin koulutusmateriaalia koskien näppäiltäviä ajonestolaitteita, ehkä siitä selviää jotain (Coded Anti-start - Principles of operation, 11/1996)...

Jotain tietoa tuosta löytyi, mutta ei valitettavasti mitään mullistavaa:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=38465.0

Kannattaa huomata, että järjestelmästä on siis useampia kehitysversioita (tunnistaminen näppäimistön perusteella; viisi erilaista jo 11/1996 mennessä ja sen jälkeen tapahtuneista muutoksista ei tietoa). Kaikissa versioissa keskuslukituksen ohjausyksikkö osallistuu ajonestolaitteen toimintaan ja useimmissa versioissa (B, C, D ja E) toimintaan vaikuttavat myös etuovien ovikytkimet (ovi auki/kiinni).

Mikä näppäimistö viidestä vaihtoehdosta autossasi on?

Jos turvakoodi on kadonnut, on moottorinohjausyksikkö vaihdettava (mekaanisella polttoaineensyötöllä varustetuissa dieselmoottoreissa on vaihdettava ruiskutuspumpun yhteydessä oleva ajonestomoduuli). Toisaalta, missään ei sanota, etteikö tehtaalla pystyttäisi ohjelmoimaan yksiköitä uudelleen (ei kuitenkaan jälleenmyyjän Peugeot-huollossa).
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

drivebyvaijeri

  • Vieras
Vs: 405 - Ajonestolaite
« Vastaus #34 : 04.08.2009, 20:44:48 »
Mikä näppäimistö viidestä vaihtoehdosta autossasi on?

Tässä on E näppäimistö. Koodi ei ole unohtunut. Ja kuten aikaisemmin kerroin auto käynnityi lainaECUlla, mutta minun ECU ei toiminut laina autossa, eli onko keinoa herättää ECUn muistia? Erikoista on se että jouduin aina kääntämään virta avaimesta kahdesti ennenkuin syttyi pelkkä punainen valo ja samalla kuului bensapumpun ääni takaa. Sitten viimeisellä kerralla toisella avaimen käännöllä syttyi suoraan vihreä ja seuvaavan kerran auto ei sitten enää tunnistanutkaan koodia, eikä sytyttänyt suoraan vihreää valoa näppikseen.

Tällainen tapaus.

drivebyvaijeri

  • Vieras
Vs: 405 - Ajonestolaite
« Vastaus #35 : 04.08.2009, 20:56:57 »
Tuo mainitsemasi tunniste kummastuttaa:

Näppäimistö E:

- 10 numeronäppäintä (0-9) turvakoodin syöttämiseksi.
- Näppäin C turvakoodin vaihtamiseksi.
- Näppäin S, joka mahdollistaa turvakoodista eroavan huoltokoodin syöttämisen, jos autoa halutaan lainata ulkopuoliselle, eikä turvakoodia haluta paljastaa.
- Punainen ja vihreä merkkivalo ajonestolaitteen eri tilojen ilmaisemiseksi.
- Koodin 0000 käyttäminen on sallittu.
- Tunniste 96255839ZL tai 96276404ZL.

Mulla on näppiksen johtonipun oranssissa langassa kiinni paperilappu jossa on tuon kaltaisia numeroita, mutta tässä on numerokirjainsarja: 962 01195 80 OR?

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 686
    • http://peugeot505.info
Vs: 405 - Ajonestolaite
« Vastaus #36 : 04.08.2009, 21:12:40 »
Tuo mainitsemasi tunniste kummastuttaa:

Näppäimistö E:

- Tunniste 96255839ZL tai 96276404ZL.

Mulla on näppiksen johtonipun oranssissa langassa kiinni paperilappu jossa on tuon kaltaisia numeroita, mutta tässä on numerokirjainsarja: 962 01195 80 OR?

Todennäköisesti tuo mainitsemasi paperilappu kertoo vain ko. johtosarjan numeron. Näppäimistön tunniste lienee kiinni sen kuoressa tms.?

Mikä moottori autossasi on?
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

drivebyvaijeri

  • Vieras
Vs: 405 - Ajonestolaite
« Vastaus #37 : 04.08.2009, 21:56:15 »
tässä on 1.6l moottori ja valmistenumero on VF34EBFZ271558520. moottorityyppi

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 239
Vs: 405 - Ajonestolaite
« Vastaus #38 : 05.08.2009, 20:44:03 »
Milloin toi sun auto on valmistettu? mulla saattaa olla tommonen ecu mutta pitää tarkistaa kun en muista oliko Sagemi vai Magneti Marelli.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 686
    • http://peugeot505.info
Vs: 405 - Ajonestolaite
« Vastaus #39 : 05.08.2009, 21:03:37 »
tässä on 1.6l moottori ja valmistenumero on VF34EBFZ271558520. moottorityyppi

Kiitos, lisäsin tarkemmat tiedot autosta 1. viestiisi:

Auto: 1996 405 Break 1,6 GLX (näppäiltävä ajonesto, XU5JP, BFZ, Sagem 4GJ01, VF34EBFZ271558520, DAM-numero 07077 (25.03.1996)).
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

drivebyvaijeri

  • Vieras
Vs: 405 - Ajonestolaite
« Vastaus #40 : 05.08.2009, 22:06:18 »
Milloin toi sun auto on valmistettu? mulla saattaa olla tommonen ecu mutta pitää tarkistaa kun en muista oliko Sagemi vai Magneti Marelli.

Auto on valmistettu alkuvuodesta 1996, ainakin jotain näppiksen osia on valmistunut silloin.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 686
    • http://peugeot505.info
Vs: 405 - Ajonestolaite
« Vastaus #41 : 05.08.2009, 23:26:36 »
Se tarkka valmistuspäivämäärä 25.03.1996 näkyy tuossa aiemmassa viestissä. ;-)
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 239
Vs: 405 - Ajonestolaite
« Vastaus #42 : 06.08.2009, 10:50:37 »
Joo, toi mun boxi on Magneti Marelli eli ei ilmeisesti käypänen.

drivebyvaijeri

  • Vieras
Vs: 405 - Ajonestolaite
« Vastaus #43 : 06.08.2009, 16:16:54 »
Joo, toi mun boxi on Magneti Marelli eli ei ilmeisesti käypänen.

Eipä varmaankaan, harmi - noh odotellaan. Kohta tosin tulee syksy ja alkaa tarviin kattoa pään päälle kulkiessaan. Nyt on vaan kypärä yllä ja kaksi rengasta ja polkimet alla;)

drivebyvaijeri

  • Vieras
Vs: 405 - Ajonestolaite
« Vastaus #44 : 06.08.2009, 19:41:47 »
Eli kun etsin oikeaa ECUa, mikä vuosimalli tulee kyseeseen, vai pitääkö etsiä tiettyjä valmistenumeroita? Onko kenties Citikassa samanlainen ECU? Luulisi ettei kannata valmistaa tiettyä osaa vain yhteen malliin?