Kirjoittaja Aihe: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)  (Luettu 102153 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

cola

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 424
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #105 : 09.01.2013, 16:46:57 »
Lämpötila-anturin vikahan ei tunnetusti välttämättä aina anna vikakoodia.
« Viimeksi muokattu: 09.01.2013, 16:59:01 kirjoittanut cola »

janza

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #106 : 09.01.2013, 18:55:18 »
Vikakoodeina tuli P0271 ja 2 kertaa P0341, molemmat viittaavat nelos sylinteriin

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #107 : 09.01.2013, 19:22:36 »
Tuo P0341 viittaa nokka-akselin asentotunnistimen vikaan ja P0271 nelossylinterin liian korkeaan ruiskutusmäärään.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

janza

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #108 : 09.01.2013, 19:25:00 »
Taitaa olla aika varata korjaamoreissu :(

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #109 : 09.01.2013, 20:01:52 »
Voihan tuon asentotunnistimen yrittää ensin puhdistaa ja katsoa, mikä vaikutus operaatiolla on ja samalla varmistaa liittimen kontakti.  Jos edelleen tulee samoista vikailmoituksia, niin sitten tunnistimen vaihto. Noista itse aloittaisin.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

janza

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #110 : 09.01.2013, 20:53:09 »
Auto: 2003 307 SW 2,0.

Mistä päin konehuonetta löydän tuon anturin ?

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #111 : 10.01.2013, 17:18:33 »
Sylinterikannen vaihteiston puoleinen pääty pakopuolen venttiilikopan päässä, josta lähtee huohotinputki, sieltä se löytyy.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

janza

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #112 : 10.01.2013, 17:38:09 »
Juu löysinkin ite sen jo ennen sun vastastausta. Likainen oli, liitin puhdas. Ei auttanut putsaus, vaan auto kuullostaa edelleen traktorilta. Tarttee hommata uusi anturi.

janza

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #113 : 22.01.2013, 19:54:31 »
Anturi vaihdettu ja auto putputtaa edelleen :(

mikki

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #114 : 15.03.2013, 08:13:32 »
Auto: 2004 307 SW 2,0 (16-ventt.).

Auto temppuillut kylmänä koko talven ja tutkittu korjaamolla jo aikaisemmin ainakin kolme kertaa, silloin ei vikaa löydetty kun ei vika koodeja, eli auto ehjä mutta ei toimi...   ;D Tulppia olen vaihdellut muutaman kerran, ei apua... Nyt toissapäivänä sitten tuli vikakoodit: esp jotain, catalytic converter fault ja sitten antipollution fault

Kävin luettamassa nuo koodit ja kulma puola oli syypää...  Tilattu ja vaihdettu uusi puola (valeo) ja kun tänään aamulla koitin sitä kylmänä että hävisikö vika, niin yllätys oli suuri kun tekee yhä ihan samaa... Eli taas samat vikakoodit... Ja moottorin varoitusvalo jää palamaan.

Mikäs siinä voisi nyt olla vikana kun ei viitsisi alkaa arpomaan, ja pitäisi kuitenkin katsastaa parin viikon päästä. Soitin sinne korjaamolle ja ne veikkaisi suutin vikaa?

mikki

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #115 : 15.03.2013, 08:45:37 »
Jatketaas tuota juttua sen verran että akku on uusittu talven aikana. Nyt korjaamolla kun vaihtoivat puolan, ei akkua irrotettu ollenkaan, voiko vaikuttaa? Seisoin meinaan vieressä kun tekivät, liikkeenä Lahden bosch car center ja siellä tutkittu koko ajan vikaa...

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #116 : 15.03.2013, 17:29:49 »
Yleensä noissa vajailla sylintereillä käymisissä on oikeastaan kolme mahdollista vikaa. Sytytyspuola, polttoainesuutin tai venttiilin nostin. Joissakin tapauksissa mutta aika harvoin voi olla myös kannentiivisteen vuoto.

Puolapaketin vaihdossa akkua ei tarvitse irrottaa, vaikka joissakin korjausohjeissa niin "varmuuden vuoksi" kehotetaankin tekemään.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

mjb

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #117 : 04.04.2013, 18:19:59 »
Tuntuu, että joka toinen 307 bensa pösö käy kylmänä kolmella ja matkii traktoria.
Voiskohan tähän alle kirjata ongelmat, että mistä ne ovat varmuudella johtuneet. Eli vika bongattu ja korjattu.


micco

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #118 : 05.04.2013, 07:45:02 »
Tuossahan ne edellinen kirjoittaja jo kirjasi. Itsellä vika oli hypännyt jakohihna.

janza

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #119 : 23.04.2013, 21:23:57 »
Piti jo aiemmin vastata että auto nyt kunnossa. Vein pajalle ja tiesivät suoriltaan mikä vaivaa, mutta testasivat silti. Nelos sylinterin ruiskusuutin tms. oli rikki. Vaihtoivat sen ja auto kehrää kuin uutena. Noita suuttimia kuulemma menee pösöistä silloin tällöin.