Kirjoittaja Aihe: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)  (Luettu 55571 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ermukermu

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #255 : 21.06.2017, 19:17:33 »
Puolan vaihdolla asia korjaantunut.
Peugeot 307 1.6 2006 tu5jp4

tohear

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #256 : 26.06.2017, 13:50:33 »
Itsellä tämä antipöllö hävisi toistaiseksi kun ensin virrat päällä pumppasi kaasupoljinta ja sitten heti startin jälkeen vaihde vapaalla talla pohjaan pariksi sekunniksi.

rujo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #257 : 20.07.2017, 16:20:01 »
Auto: 2006 307 SW 1,6.

Kävi tuossa taannoin niin, että rouva soitti ja kertoi Pösön levinneen. Pikaisen puhelindiagnoosin perusteella hain uuden puolan koska kone kävi kolmella ja ruudussa tuo surullinen anti-pollution faulty. Diagnostiikka näytti kahta koodia joista toinen viittasi juuri puolaan ja toinen oli tuo nokka-akselin asentotunnistin. Puolan ja tulppien vaihto palautti auton ajokuntoon, mutta tuo nokka-akselin koodi jäi elämään. Ajattelin siinä että olisiko ehtinyt jako pomppaaman pykälän pieleen ja että tulevassa remmiremontissahan se sitten korjaantuu.

Eipä ollut jako pielessä ja nyt on vielä uusi anturikin laitettu, mutta koodi on ja pysyy. Koodin poistamalla se saattaa pysyä yhden starttauksen verran poissa ilmestyäkseen seuraavalla uudestaan. Alkavat konstit olemaan vähissä ja leimausaika lähenee. Hyviä vinkkejä?

TEMP_ARKISTOON
307: 2006 1.6 farkku & 306: 1997 1.6xr sedan

rujo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #258 : 24.09.2017, 12:18:02 »
Vika lopulta löytyi ja kyseessä oli tarvikepuola, vaihdoin aidon valeon puolan koneeseen ja johan käy ja kukkuu taas pösönen..
307: 2006 1.6 farkku & 306: 1997 1.6xr sedan

janza

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 18
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #259 : 29.04.2018, 20:15:43 »
Auto: 2003 307 SW 2,0.

Millainen operaatio on ruiskusuuttimen vaihto ? Nelossylinteriä herjaa vikakoodeissa. Eikö suuttimet ole siinä heti moottorin etupuolella rivissä ?

am_tiainen

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 29
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #260 : 08.05.2018, 14:56:56 »
Ei ole kovin vaikea operaatio. Onnistuu helposti ilman ohjeitakin kun rauhallisesti tekee.

Suuttimet ovat kiinni paketissa/tuubissa (polttoaineen jakaja/syöttöramppi) joka lähtee irti parilla ruuvilla moottorin päältä.

Ennen irroitusta laske polttoaineen paine (venttiilistä joka on keskellä putkea) ja irroita tämän jälkeen bensaletku. Sitten irroitat pari ruuvia pakasta ja nostan sen pois paikoiltaan. Sen jälkeen voi rauhassa vaihtaa rikkinäiset suuttimet vaikka pöydällä.

Sylinterijärjestys on ranskalaisissa autoissa eri kuin muissa, joten 1 sylinteri on vauhtipyörän/vaihteiston (kuskin) puolella ja 4 sylinteri jakopään (apukuskin) puolella.

Kun olet laittanut pakan paikoilleen. Laita autoon virta päällä muutamaksi sekunniksi (pois ja päälle) ja käy vapauttamassa (putken) venttiiliä jotta ylimääräinen ilma lähtee pois putkistoista. Itse toistin tämän pari kertaa.
« Viimeksi muokattu: 08.05.2018, 15:26:21, kirjoittanut am_tiainen »

Alf

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #261 : 09.05.2018, 09:23:14 »
Lähtee käyntiin myös ilman ilmausta, ilma menee suutinten läpi. Mutta bensalinjan paineen nosto, virrat päällä, ennen starttausta on hyvä tehdä, ettei tarvitse sahata konetta.
Köyhän miehen aristokatti 406 2.0 ST Executive GW 12/2003

janza

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 18
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #262 : 11.05.2018, 12:55:31 »
Osaatteko vielä sanoa kannattaako o-renkaat vaihtaa ? Jostain luin  että kannattaisi, ei ole vaan varmuutta käykö normaalit renkaat kun nitriilikumi ei kestä kuulemma kunnolla 95e10:iä etanolin takia.

Alf

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #263 : 13.05.2018, 10:37:32 »
Tuon ikäiseen vahtaisin kaikki. Uuden suuttimen mukana tulee uusi O-rengas, joten tarvitset lisäksi 3 uutta. Mitä tahansa tiivistettä ei kannata kelpuuttaa, vaan nimenomaan tähän käyttötarkoitukseen tarkoitetut (kuumus + bensa). Noita tiivisteitähän ei useasta varaosakaupasta löydy.
Köyhän miehen aristokatti 406 2.0 ST Executive GW 12/2003