Kirjoittaja Aihe: 206 - Ohjaustehostin  (Luettu 7420 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TeeVee

  • Vieras
206 - Ohjaustehostin
« : 01.05.2009, 06:40:56 »
Auto: 2006 206 1,4 Trendy.

Ohjaustehostimessa jännä ongelma, aina sillon tällön vetää ohjauksen jumalattoman jäykäksi. Jostain syystä ohjaustehostin ei pelitä. Auto on pari kertaa käynyt huollossakin tuon ongelman kanssa, kummallakaan kerralla, tyypilliseen tapaan, tuota ongelmaa ei saatu tuntumaan.

Voiko kyseessä olla ilma tuossa järjestelmässä vai mistähän on kysymys? Entä, jos se on sitä ilmaa, kuinkas tuollaisen ilmaus suoritetaan "oikeaoppisesti"?

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 206 - Ohjaustehostin
« Vastaus #1 : 26.05.2009, 15:38:47 »
Entä, jos se on sitä ilmaa, kuinkas tuollaisen ilmaus suoritetaan "oikeaoppisesti"?

Näitä ohjeita voinee soveltaa:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=17039.0
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=22370.0
« Viimeksi muokattu: 14.06.2009, 14:16:03 kirjoittanut Tonilind »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

sibes

  • Vieras
Vs: 206 - Ohjaustehostin
« Vastaus #2 : 04.06.2009, 20:04:32 »
Auto: 2002 206 2,0 GTI.

Vikana on se että ohjaustehostin tuntuu välillä olemattomalta. Onko totta että ranskalaiset insinöörit ovat tahalteen tehneet siitä "sporttisen" vai onko jokin vika? Todellakin kaupunkialueella se ajeleminen alkaa oikeasti välillä ottamaan päähän.

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 206 - Ohjaustehostin
« Vastaus #3 : 06.06.2009, 06:49:10 »
Samanlaista autoa ei itselläni ole, mutta aletaan siitä, että kai tehostimessa on tarpeeksi öljyä eikä vuotoja ole havaittavissa ja apulaitehihna on tarpeeksi kireällä?

Tarpeeksi on öljyä ja vuotoja ei ole. Mutta siitä kireydestä en ole niin varma..miten sen voisi katsoa?

Hihnan kireyden voi tarkistaa painamalla hihnan suoralta osalta ja se ei paljon saa antaa periksi (max. 1-2cm). Jos käynnissä ollessa ja ohjausta käännettäessä kuuluu "kitinää tai ujellusta" saattaa hihna luistaa.

Oma mielipiteeni on, ettei ranskalaisessa autossa ole koskaan ohjausta "ylikevennetty", kuten joissakin merkeissä on ollut. Esimerkkinä joskus itselläni ollut Volvo, jonka ohjaus oli todella kevyt, paikallaan ollessa tyhjäkäyntikierroksilla saattoi rattia kääntää pikkusormella.

Joo kokeilin paikollaan auto käynnissä käännellä rattia niin aina kun vedin tarpeeksi oik tai vas niin alkoi ujeltamaan elikkä hihna luistaa? mitä pitäisi tehdä?

Jos käänsit rattia molempiin suuntiin aivan ääriasentoon, niin ei välttämättä se ääni tule hihnan luistamisesta, vaan itse ohjaustehostimesta, mikä on taas aivan normaalia. Haulla esim. "206 ohjaustehostin" löytyy lisää juttua ja vinkkejä ongelmaan.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

Hese_57

  • Vieras
Vs: 206 - Ohjaustehostin
« Vastaus #4 : 06.06.2009, 18:03:27 »
Itselläni ei ainakaan omasta mielestä ole mitenkään liian raskas ohjaus. Mutta niin kuin vertasit toisen merkin tehostukseen, niin voin omalta kohdalta kertoa sellaisen, kun meidän toinen auto on Fiat Punto -05 ja sen tehostus vallan hirvee on. Sitä tosiaan paikallaan ollessa rattia pyörittelee kolmevuotiaskin miten päin vaan. Liikkeellä ollessa ei tahdo suoraan saamaan meneen kun on niin herkkä ja City toimintoa ei voi käyttää ollenkaan.

Mutta pösöllä kun ajelee niin ihan just oikeen jämäkältä tuntuu ei yhtään herkempää tarvii. Menepäs autoliikkeeseen ja koeajele vaikka 406:n ja vertaa siihen, minusta ne oli milteipä saman tuntuiset. Kuinkas leveet tassut? Mitä leveemmät, sitä raskaanpi ohjaus.