Kyseiset vikailmoitukset/oireet viittaavat FAP:n tukkeutumiseen.
Yhdessä C5:ssä oli tuo vastaava vika ja vikakoodit:
P0245 - Turboahtimen paine; mitattu paine liian korkea
P1537 - Kaasupolkimen asennon signaali; kaasupoljin juuttunut
P1435 - Lisäainejärjestelmä; vika polttoainesäiliön täyttöaukon korkin havaitsevassa anturissa
P0380 - Lisälämmityksen virtapiiri; oikosulku akun +napaan
Voi olla joku alipaineletkukin hajalla.
P0245 vikakoodi aiheutui juuri tuon imusarjan vipua käyttävän alipainerasiaan tulevan alipaineletkun kumiosan halkeaminen aivan juuresta. Vika esiintyi ajettaessa yli 100km/h yhtäjaksoisesti n. 10km. Kaasupolkimen ajoittainen nostaminen esti vian. Alussa vika esiintyi harvakseen, kunnes oli jokapäiväinen riesa. Vikakoodia ei todennäköisesti aiheuta tuon säädön toimimattomuus, vaan allipainevuoto, joka haittaa muiden kalvorasioiden toimintaa, hukkaportti, turbon muutuvat siivet ja egr.
Sähköventtiilit vaikeuttavat vuodon havaitsemista koska voivat olla testatessa kiinni. Tämän kalvorasian venttiili on imusarjan vivusta 10cm alas, pieni sähköventtiili 1628 CH (27,40 e Vehon hinta) jonka sivusta lähtevä letku menee rasialle. Jos ei ole alipainepumppua testaukseen niin letkusta imemällä pitäisi vivun liikkua, ja kieli eteen niin näkee onko vuotoa. Toki vika voi olla esim. hukkaportin sähköventtiilissä joka on vaihtokelpoinen keskenään egr venttiilin kanssa, 1628 LQ (63,00 e, Veho).