Kirjoittaja Aihe: 407 - Moottorin käyntihäiriö (V6) (sytytyspuola)  (Luettu 10596 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

samitala

  • Vieras
Ongelma:

Auto: 2005 407 SW 3,0 V6 (ES9A).

Sattuipa semmoinen, että kauppareisulla kun oli. Niin ajattelin liikennevaloissa, että kun vihreät syttyy niin otetaan hiukan reippaampi kiihdytys ja katotaan onko tosta kutoskoneesta mihinkään vai onko se pelkkä tuhnu. No 300 m ja näytössä lukee ANTIPOLLUTION SYSTEM FAULTY ja kone käy ihan niinkuin vajailla pytyillä. Siellä se makaa nyt Automaan pihassa ja katotaan kui käy.

Ratkaisu:

Puolahan siellä rikki oli.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 407 - Moottorin käyntihäiriö (V6) (sytytyspuola)
« Vastaus #1 : 19.05.2009, 15:45:53 »
Onko sellainen vaihtotyö iso, ajatellen jatkoa kun takuu menee umpeen? Saako puolia tarvikkeena?

Voi vaihtaa itse. Alkup. osalla on 2 vuoden takuu. Samaa konetta on muissakin Peugeot- ja Citroen-malleissa (lisätietoa osien tilaamisesta). Esim. 406 V6. Kirjoita hakusanaksi puola.
« Viimeksi muokattu: 18.04.2010, 16:47:31 kirjoittanut Tonilind »
Peugeot 3008 hybrid

samitala

  • Vieras
Vs: 407 - Moottorin käyntihäiriö (V6) (sytytyspuola)
« Vastaus #2 : 08.03.2010, 19:32:24 »
Ongelma:

Auto: 2005 407 SW V6 3,0.

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=34620.0

Täällä taas kerran sama ongelma. Vikavalo palaa ja kone käy vajailla pytyillä. Kerran vaihdettu 6. sylinterin puola takuuna ja itse vaihtanut 4. ja 5. sylinterin puolat. Autolla ajettu nyt 69 000 km, puolia menee vaihtoon kuin sieniä sateella.

Ratkaisu:

2. sylinterin puola oli viallinen. Vaihto maksoi 139 e. Työ 27 e, osa 54 e ja diagnosointi 58 e. Nyt on sitten enää 1. ja 3. sylinterin puolat vaihtamatta. Ne on helppo vaihtaa, kun ne sijaitsevat etupuolella eli ei tarvitse imusarjaa enää irrotella. Olisivat voineet liikkeessäkin vaihtaa, mutta eivätpä mitään ilmoitelleet.