Kirjoittaja Aihe: Käyttökokemukset - 3008 (2009-2016)  (Luettu 60820 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 111
  • Kuolema kuittaa univelat...
Käyttökokemukset - 3008 (2009-2016)
« : 23.05.2009, 17:27:40 »
Käyttökokemuksia 3008-malleista (2009-2016).

Lue ensin kirjoitusohje, jossa kerrotaan alueen tarkoituksesta ja annetaan ohjeita kirjoittamiseen.

Käytä perustietojen ilmoittamisessa apuna alla olevaa mallipohjaa ja täytä se niin hyvin kuin osaat. Jollet tiedä jotain teknistä tietoa, niin voit jättää sen pois tai kysyä apua muilta. Ylläpito täydentää puuttuvia tietoja tarvittaessa mahdollisuuksien mukaan.

Automalli: (esim. 3008)
Korimalli: (esim. sedan, farmari, viistoperä tai coupe)
Vuosimalli: (jollet tiedä autosi vuosimallia, voit ilmoittaa vaikka käyttöönottopäivän)
Varustelutaso: (esim. Trendy, Premium, Sport, GT)
Polttoaine: (bensiini vai diesel)
Vaihteisto: (automaatti vai manuaali)
Moottori: (esim. moottorin iskutilavuus, teho ja moottorikoodi, jos sen tiedät)
Mihin kokemukset perustuvat: (esim. koeajo, omalla tai laina-autolla ajaminen)
Ajomäärä: (mittarilukema ja kuinka paljon olet itse ajanut, esim. 10 km, 30 000 km tai säännöllinen ajo tms.)

Mallikohtaisia linkkejä:

Peugeotit Euro NCAP-testeissä sekä tutkimustietoa

Autokanta: Peugeot 3008 Sport HDi 110 FAP 2TRONIC
Helsingin Sanomat: Moneen käyttöön syntynyt
Iltalehti: Pisara katumaasturia (Iltalehti)
Ilta-Sanomat: Peugeotin 3008 iskee lujaa
Ilta-Sanomat: Peugeot 3008 on vankka kulkija
Ilta-Sanomat: Peugeot 3008 tarjoaa pian uskomatonta suorituskykyä
Keskisuomalainen: Peugeot 3008 on monikäyttöauto
Moottori: Uusi moniosaaja! - Peugeot 3008 2.0 I HDi
Moottori: Peugeot 3008 HYbrid4
Taloustaito: Peugeot 3008 - Sopii kaikille
Taloustaito: Peugeot 3008 Sport Hdi 110 FAP - Merkin paras

Videot:

Ilta-Sanomat: Peugeot 3008
Youtube: 3008 vs. Skoda Yeti

Ilmoitathan toimimattomasta linkistä ylläpidolle esim. yksityisviestillä tai tähän viestiketjuun vastaamalla, kiitos. Myös lisäykset ovat tervetulleita.
« Viimeksi muokattu: 16.02.2017, 20:15:26, kirjoittanut ToniL »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 111
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2009-2016)
« Vastaus #1 : 24.05.2009, 09:00:22 »
Automalli: 3008
Korimalli: crossover
Vuosimalli: 2009
Varustelutaso: Sport
Polttoaine: diesel
Vaihteisto: 2-tronic
Moottori: 1560 cm2 HDi 110 FAP
Mihin kokemukset perustuvat: koeajo
Ajomäärä: 10 km

Ajoasento löytyi helposti, vaikka alkuun kytkin polkimen puuttuminen oudoksutti. Kuljettajan paikka säädetty 194 cm pitkälle mutta silti kuljettajan taakse jäi vielä tilaa aikuisen miehen verran. Pään ja katon väliin jäi sormen mentävä rako. Vaihteisto toimi todella sujuvasti, vaihdot tapahtuivat pehmeästi riippumatta kaasun asennosta. Vaikka kyseessä oli robotti niin silti se salli kaasupohjassa kiihdytykset kuten täysverinen automaatti. Ääni maailma oli normaali Peugeot tasoa, ei mitään ihmeellistä äänettömyyttä tai melua. Head Up Display oli kätevä, mittaristoon vilkuilun kykeni unohtamaan kun kaikki olennainen tieto oli tarjolla läpinäkyvällä näytöllä.

Kori ei turhia kallistellut vaikka autossa oli koeajotilanteessa viisi matkustajaa. Moottorin suorituskyky riitti mainiosti kuljettamaan isoa koppaa, vaikkakaan raketiksi autoa ei voi kutsua. Se ei toisaalta liene sen käyttötarkotuskaan.

Näkyvyys, korkealta näkee pitkälle, se helpottaa ajamista ja tekee siitä vaivatonta. Auton ulkomittojen arviointia helpottamassa oli parkkitutkat.

Kaikenkaikkiaan positiivinen kokemus.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 396
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2009-2016)
« Vastaus #2 : 24.05.2009, 10:38:42 »
Automalli: 3008
Korimalli: crossover
Vuosimalli: 2009
Varustelutaso: Sport
Polttoaine: diesel
Vaihteisto: 2-tronic
Moottori: 1560 cm2 HDi 110 FAP
Mihin kokemukset perustuvat: koeajo
Ajomäärä: 10 km

Sama auto, mutta näkemyksiä eri kantilta..

Puolikaasulla ajettaessa vaihteen vaihdot huomaa varsin hyvin. Aluksi tuntui kuin vaihto kestäisi tarpeettoman kauan, mutta tottumiskysymys. Pintakaasulla ajettaessa vaihtoja ei huomaa kuin kierroslukumittarista ja HUD-näytöstä, jossa näkyi mikä vaihde on kytkeytyneenä. Näytössä näkyy lisäksi tasanopeussäätimen nopeusasetus ja etäisyys edelläajavaa. Keskikonsoli on näyttävän näköinen.

Moottori vie tuota 'koppaa' tosi hyvin, vähän kuin varkain. Auto ainakin pykälän verran hiljaisempi kuin 308 vastaavalla koneella ja varustelutasolla. Kulutus oman mittarin mukaan pysyin tosi alhaisena.

Ohjaus erinomainen Peugeotmaiseen tapaan. Kovaa rengastusta ei jostain syystä ajossa noteerannut ollenkaan. Varsin onnistuneet alustansäädöt. Autossa ajotapahtuman aikaan kuljettajan lisäksi kolme matkustajaa. Kuorma 'pehmentää'.
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 951
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2009-2016)
« Vastaus #3 : 24.05.2009, 11:13:31 »
Automalli: 3008
Korimalli: crossover
Vuosimalli: 2009
Varustelutaso: Sport
Polttoaine: diesel
Vaihteisto: 2-tronic
Moottori: 1560 cm2 HDi 110 FAP
Mihin kokemukset perustuvat: koeajo
Ajomäärä: 10 km

Sama auto ja samoissa olosuhteissa ajettu. Noin 20 km moottoritielenkki ja pieni pyräys kaupunkiajoa.

Auton ensivaikutelmaan ja muotoiluun liittyen metallin musta väri sopii autoon varsin hyvin, osittain peittäen keulan "suojamuovilistahässäkkää".
Nykyajan muotoilulla halutaan korostaa jotakin extraa ja tavanomaisuudesta poikkeavat ratkaisut ovat vakiintuneita markkinointikikkoja.

Moottorivaihteistopaketti toimi erinomaisesti ja taloudellisen diisselin voimavarat auton luonteeseen kohdistaen osuvat ihan nappiin.
Vaihteistotapahtumassa ilmenevä niiaus (robotista johtuen) on mieto, oikeastaan hauska  ja voittaa luistavat automaattilootat mennen tullen.

Ylileveät renkaat eivät valitettavasti sovi Suomen teille, eli kannattaisi jopa koeajoautosta riisua ne pois. Ulkonäkö ei pilaannu kapeammistakaan renkaista.

Muuten ei mitään ihmeellistä verrattuna 308iin, kuin korkeammasta 3008sta haetaan "maasturifiiliksiä", sen olematta kuitenkaan aito maasturi.
Se joka tykkää nippeleistä ja nappeleista, niin ostaessaan 3008n saa niitä yllin kyllin. Käytännön ajossa niiden lumoavuuden vaikutusajaksi arvelen noin 2 viikkoa. Arvostaisin nippeleitä enemmän penkkien monipuolisempia säätöjä ja apumiehelle voisi sallia myös ristiseläntuen säätönautinnon.

Kokonaisuutena auton hinta (alkaen 25000 euroa) huomioiden hyvä vaihtoehto turvallista ja massasta poikkeavaa autoa hakevalle. Kovasti kehutuista ajo-ominaisuuksista en kuitenkaan löytänyt sellaista, mikä olisi ollut hämmentävää, riippuu tietenkin referenssistä, mihin autoon on jo tottunut.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

308

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 224
  • 3008 1.2 aut
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2009-2016)
« Vastaus #4 : 11.06.2009, 18:58:07 »
Automalli: 3008
Korimalli: crossover
Vuosimalli: 2009
Varustelutaso: Sport
Polttoaine: diesel
Vaihteisto: 2-tronic
Moottori: 1560 cm2 HDi 110 FAP
Mihin kokemukset perustuvat: koeajo
Ajomäärä: 10 km


Sama auto ja samaan aikaan + samanlainen ilman robottivaihteistoa hiukan pidemmällä lenkillä.

+ Pidempi joustovara, kuin 308:sissa (ei pohjaa yhtä herkästi).
+ Kallistelee vähän verrattuna muihin saman korkuisiin.
+ Maantieajettavuus jopa parempi, kuin 308:sissa (mikä ei todellakaan ole huono).
+ Jossain mainittua tuuliherkkyyttä en ainakaan itse huomannut, päinvastoin.
+ Hiljaisempi, kuin 308.
+ Hyvä ja riittävän iso kuskin penkki.
+ Robottivaihteiston pehmeä toiminta.

-Käsivaihteiston ja kytkimen aavistuksenomainen epämääräisyys.
-Kytkinpolkimen iso liikerata.
-Vaihteiden käyttöalueet liian pienet.(molemmissa lienee samat, mutta robotilla ei tarvitse kauhoa  ;))

Miinuksia/plussia varmaan ilmenee kesän/syksyn mittaan, mutta kaiken kaikkiaan positiivinen kuva jäi kyseisistä ajoneuvoista. Raportoin lisää, kunhan saan oman kulkineeni tehtaalta. 

jleinonen

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2009-2016)
« Vastaus #5 : 13.06.2009, 06:11:53 »
Automalli: 3008
Korimalli: crossover
Vuosimalli: 2009
Varustelutaso: Sport
Polttoaine: diesel
Vaihteisto: 6-manuaali
Moottori: 1560 cm2 HDi 110 FAP
Mihin kokemukset perustuvat: koeajo
Ajomäärä: Reilu 20 km

+ Jousitus toimi hyvin
+ Hiljainen, huolimatta leveästä 18" rengastuksesta
- Kytkinpolkimella naftisti tilaa, ainakin 43 kokoinen mono otti muutamaan kertaan vasemman puolen verhoiluun.
- Pieni tavaratila (pituussuunnassa)

Ensivaikutelma sisältä oli että hieno peli, hyvät varusteet hintaan nähden. Sitten kun tsekkas tarkemmin mitkä featuret poistuu premium mallissa niin eipä jäänytkään enää paljoa käteen  :'(

Uppe

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2009-2016)
« Vastaus #6 : 30.06.2009, 19:34:39 »
Automalli: 3008
Korimalli: crossover
Vuosimalli: 2009
Varustelutaso: Sport
Polttoaine: diesel
Vaihteisto: 6-manuaali
Moottori: 1560 cm2 HDi 110 FAP
Mihin kokemukset perustuvat: koeajo
Ajomäärä: n. 30 km

+ Hyväntuntuinen kuskinpenkki ja hallintalaitteet sopivalla etäisyydellä,plussaa korkella olevasta vaihdekepistä
+ Moottori,vaihteisto ja kytkin toimivat hienosti yhteen,ei minkäänlaisia totutteluvaikeuksia,puhtia perusaajoon riittävästi
+ Laadukkaan oloinen,hyvät pintamateriaalit, HUD-näyttö erinomainen
+ Hiljainen,ei ylimääräisiä ääniä

- Tuulisissa oloissa huojui jo alle satasen nopeuksisssa,piti ohjata jatkuvasti
- Luonnossa vielä rumempi keula mitä kuvissa
- Ei mikään halpa auto kuitenkaan jos katsoo varustelistaa/moottorin kokoa, neliveto puuttuu.
- Ohjaus ei ollut kovin tarkka

Loppukaneettina voisin sanoa että ei aiheuttanut ostohalua,tämä nyt koskee vain itseäni,oma 607 menee maantiellä niin paljon paremmin...

ZF

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2009-2016)
« Vastaus #7 : 14.08.2009, 22:14:56 »
Automalli: 3008
Korimalli: crossover
Vuosimalli: 2009
Varustelutaso: Sport
Polttoaine: diesel
Vaihteisto: 2-tronic
Moottori: 1560 cm2 HDi 110 FAP
Mihin kokemukset perustuvat: koeajo
Ajomäärä: 10 km

+ HUD näyttö toimii yllättävän hyvin, ei tarvitse nopeusmittaria vilkuilla
+ hyvä penkki ja istutaan leppoisasti korkealla, hyvä näkyvyys eteen ja sivuille
+ erinomainen viimeistely ja laatuvaikutelma tähän hintaluokkaan koko autossa
+ 2tronic automaatti toimi todella hienosti
+ takapenkki sopii myös aikuisille verrattuna 308 SW:n "lastenistuimiin"
+ kevyt ja tarkka ohjaus
+ pirteä moottori

- näkyvyys peruutettaessa taakse heikko
- keulan muotoilu vaatii totuttelua, tumma auton väri auttaa asiaa

Tässä taitaa olla mun seuraava auto  ;D

308

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 224
  • 3008 1.2 aut
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2009-2016)
« Vastaus #8 : 16.08.2009, 19:00:16 »
Automalli: 3008
Korimalli: crossover
Vuosimalli: 2009
Varustelutaso: Sport
Polttoaine: diesel
Vaihteisto: 2-tronic
Moottori: 1560 cm2 HDi 110 FAP
Mihin kokemukset perustuvat: Oma
Ajomäärä: 3000 km


Nonii 3000km takana uudella ajokilla ja täytyy sanoa, että on mieluisa. Ajoltaan 3008 on todella hyvä, suuntavakaa ja tunnoton urille, eikä mainostetusta sivutuuliherkkyydestä ole tietoakaan. Mielestäni tuon ns.sivutuuliherkkyyden saattaa aiheuttaa ratin puristamisesta johtuva ylikorjausliike, sillä ohjaus on herkkä. Kokeilin autoa täydellä kuormalla (saattoi olla ylikin) ja ilokseni huomasin sen olevan täysin tunnoton kuormalle. Jousia ei saanut pohjaamaan edes isommissa heilahduksissa. Kone on todella hyvä kokoisekseen, tosin polttoaineen kulutus on vielä aika kova 5.3l/100km verrokkina 308 90hv 4.5l/100km. Hiukkasten poltto tapahtuu 600km välein ja sitä ei voi olla huomaamatta. Robottivaihteisto toimii moitteettomasti ja pyrkii isommalle vaihteelle 2000r/min kohdalla. Sisätilat ovat mielestäni hyvät ja istuimet loistavat. Takapenkkiläisillekkin on enemmän tilaa, kuin edellisessä. Tavaratila on meidän käyttöön erittäin käytännöllinen ja avautuva luukun alaosa metsäreissuilla mukava saappaanvaihto ja kahvittelupaikka. Korkeamman maavaran ansiosta voi metsäautoteille ajaa huolettomammin. Väittäisin, että ajonaikainen syke on tippunut ainakin viidellä lyönnillä, sen verran leppoisa kärry tuo on ajella  ;D Suosittelen kaikille hyvää autoa haluaville  ;)

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 632
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2009-2016)
« Vastaus #9 : 02.10.2009, 13:48:07 »
Automalli: 3008
Korimalli: crossover
Vuosimalli: 2009
Varustelutaso: Sport
Polttoaine: diesel
Vaihteisto: 2-tronic
Moottori: 1560 cm2 HDi 110 FAP
Mihin kokemukset perustuvat: koeajo
Ajomäärä: 50 km


+Yllättävän hiljainen, odotin huomattavasti kovaäänisempää
+Asiallinen viimeistelyn taso

-Kamala vaihteisto
-Pintakova alusta
-Kova kulutus ajotietokoneen mukaan

Oletan, että vaihteiston haukkuminen kaipaa selitystä (ylläolevia kommentteja lukien) ;D
-Rivakassa kiihdytyksessä vaihdon tapahtuessa tuntuu kuin halolla lyötäisiin selkään. Yhtäkkiä häipyy veto ja hetkessä se taas onkin täysin päällä.
-Hitaammassa kiihdytyksessä vaihteen vaihtoaika on älyttömän hidas sekä konetta kierrätetään aika paljon dieseliksi.
-Kaupunkiajossa meinasi pari kertaa jäädä alle kun kaasupolkimen painalluksesta ei tapahtunutkaan mitään pariin sekunttiin. Juuri kaupunkiajoon tuota automaattia kaipaisi, mutta mieluummin työntelen keppiä kun käyttäisin tätä laatikkoa.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

fore96

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2009-2016)
« Vastaus #10 : 19.12.2009, 17:04:44 »
Automalli: 3008
Korimalli: crossover
Vuosimalli: 2009
Varustelutaso: Premium
Polttoaine: diesel
Vaihteisto: 2tronic
Moottori: 1.6 110 HDI FAP
Mihin kokemukset perustuvat: oma
Ajomäärä: 1100 km


Vaihdoin 7 vuotta vanhan ja ihanan 406 2.0 ST Automaticin nyt tähän uuteen 3008:iin.
Meni vähän totutellessa mutta nyt rupee tuntuu hyvälle. 2tronic on mielenkiintoinen vaihteisto ajaa. Jos rupeet hosumaan, niin nykii. Vaihtamiseen alkaa tottumaan ja kaasua tulee jo höllennettyä oikeaa aikaan, niin ei kyllä nyi yhtään. Kovempikin kiihdytys onnistuu mutta hosuminen ei, sillo tulee nyökkääminen.
Edellisessä automaatti oli välillä hyvä ja välillä nykäili. Pari 70- ja 80-luvun jenkkiautoa omistaneena, niin voi todeta, että ranskalainen 2000-luvun automaatti oli suorastaan alkeellinen pehmeydessään. No se siitä.

Ainoa oikeastaan, mitä kaipaan 406:sta oli sen mahtava tavaratila, muuten olen tyytyväinen. 3008:aan ei laskeuduta istumaan, vaan sinne on hyvä mennä ja tulla pois. Ajoasento on erittäin hyvä ja ajo-ominaisuudet myös talvirenkailla loistavat. Ulkomittojen arviointi on kyllä pelkkää arvausta mutta onneksi tilasin peruutustutkan, jota Premierissä ei normaalisti ole, suosittelen kaikkille!

Nyt, kun on ollu kovat pakkaset, niin kyllä energiatehokkaan dieselin huomaa, lämpenee tosi hitaasti. Laitettiin lisää pahvia keulaan (toisiks alin ritilä ja autto jonkin verran, täytyy seurata). 406 taas oli lämpimin auto ja nopein lämpiämään, mikä mulla on ollut (huolimatta kahdesta Volvosta).

Kulutus on vielä epämääräinen, ajotietokone näytti 5,2 l/ 100 km mutta tankkaus 6,0 litraa/100 km. Kyllähän totuus selviää, kun on muutaman kerran käynyt tankilla. On se kuitenkin paljonpaljon vähemmän kuin edellisellä.
Onneks olin lukenut FAPin putsuksesta, ihmettelin ensimmäisen kerran 500 km kohdalla nykimistä ja yhtäkkiä kohonnutta polttoaineenkulutusta mutta sitten muistin lukeneeni asian täältä foorumista. On näköjään puhdistus ajotavasta kiinni. Pelkkää kaupunkiajoa ja seuraava puhdistuminen 450 km edellisestä.

Kaikenkaikkiaan toistaiseksi 4 ja puol tähteä viidestä.  :) :) :) :)

+ hyvä ajoasento
+ pienehkö kulutus
+ loistavat ajo-ominaisuudet
+ hiljainen
+ kiva vaihteisto, kun tottuu
+ vääntävä moottori

- ulkomitat vaikea arvioida
- lämpenee hitaasti
- käsijarru saisi olla normaali (jäätyminen/jumiutuminen muutaman talven käytön jäkeen??)


wyn

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 48
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2009-2016)
« Vastaus #11 : 03.04.2013, 23:14:20 »
Automalli: 3008
Vuosimalli: 2012
Varustelutaso: Limited
Polttoaine: bensiini
Vaihteisto: manuaali
Moottori: 120 VTi
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto
Ajomäärä: 4500 km

308 vaihtui 3008:n koska vaimo ei jaksanut nostella vaunuja ensinmainitun takakonttiin ::) 4500 kilometriä takana ja uuden auton tuoksu on hälventynyt joten muutamia huomioita:

Aluksi eniten karsastamani asia eli ulkonäkö vaikuttaa sitä paremmalta mitä enemmän aikaa kuluu. Ainahan sitä itselleen haluaa kalliit ostokset perustella mutta toisaalta 308:n kohdalla en ulkonäköön tottunut missään vaiheessa joten "objektiivisesti" mitattuna 3008 on onnistuneempi.

Moottori on tähän autoon selvästi alitehoinen ja kulutus huomattavasti kovempi kuin 308:n kulutus. Nämä nyt eivät varsinaisesti tulleet yllätyksinä ja toistaiseksi on tultu toimeen, seuraavan kerran autoa päivitettäessä on kyllä ehkä etsittävä hieman paremmin kiihtyvä vaihtoehto. Sisä- ja tavaratilat ovat ulkomittoihin nähden pienet mutta kyllä tuolla pieni perhe kulkee mukavasti, etenkin takakontin suhteen kannattaa tosin huomata että tila on tietyiltä mitoiltaan jopa pienempi kuin 308:ssa, nostokorkeus toki mukavampi.

Laatuvaikutelma on ollut toistaiseksi ihan ok, erityisen ilahtunut olen ollut siitä että sähköikkunat ovat toimineet talvellakin toisin kuin edellisten Peugeotien kohdalla. Keskikonsoli natisee toisinaan hieman muttei riesaksi asti, näillä kilsoilla tosin tuokin jonkin verran harmittaa. Muuten kaikki on toiminut mukavasti, jopa sähköinen käsijarru vaikka vähän hidas onkin. Sisustuksen kannalta toki tyylikäs, mutta toiminnallisuudessa ei pärjää käsikäyttöiselle. Ai niin ja edes pari tuntia johdon päässä ei tahdo riittää siihen että tuulilasin saisi sulaksi, olisiko sitten sen verran enemmän sisätilavuutta kuin 308:ssa ettei lämppärin teho tahdo oikein riittää.

+ Ajoasento
+ Ajo-ominaisuudet
+ Mukavuus
+ Mäkilähtöavustin

- Suorituskyky
- Kulutus
- Tilat varauksin
- Ulkomittojen arviointi
- Lyhyt ykkösvaihde

Peugeot 3008 VTi 120 -12
ex: Peugeot 308 VTi 120 -08, Peugeot 206 XT -03

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 518
  • Motion&Emotion
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2009-2016)
« Vastaus #12 : 14.04.2013, 00:01:18 »
Automalli: 3008
Vuosimalli: 2013
Varustelutaso: Limited
Polttoaine: Diesel hybridi
Vaihteisto: Automaatti
Moottori: 200hv Neliveto
Mihin kokemukset perustuvat: koe ajo
Ajomäärä: 20-30km


Noniin elikkä tosiaan 3008 diesel hybridi ajettu ja olihan se mahtava auto. Auto käyttäytyi pitkälti pösömäisesti eli alusta oli hyvin tyypilinen pehmeä alusta. Ohjaus oli kevyt ja pehmeä. Mutta pari seikkaa myös häiritsi. Auto käynnistyi pelkästään sähkömoottorilla eli käynnistys ääntä ei kuulunut ja luulin että se ei käy ollenkaan. Noh ei olisi kuin ollut nostaa jalka jarrulta niin olis päässyt liikkeelle. Toinen oli vaihteitten vaihdon hitaus mikä hidasti äkkinäistä kiihdytystä. Mutta normaali ajossa toimi hyvin. Auto oli kaikin puolin hyvä. Kone takasi mukavat väännöt 500nm. Kulusta oli testi lenkin aikana 5.0l siihen sisältyi kaupunkia ajot maantie ajot. Ainiin ja autosta puuttuilasi katto.
Peugeot 406 2.0 Hdi 2000 522tkm

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 214
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2009-2016)
« Vastaus #13 : 20.08.2013, 00:58:21 »
Automalli: 3008
Vuosimalli: 2013
Varustelutaso: Hybrid4 91g
Polttoaine: Diesel Hybrid
Vaihteisto: 2Tronic automaatti
Moottori: 2,0 HDi 163 hv + sähkömoottori taka-akselilla 37 hv
Mihin kokemukset perustuvat: sijaisauto
Ajomäärä: 100 km

- Hintaisekseen (40 k€) heikosti varusteltu auto. Tämä yksilö tosin on jo vanha malli ja uudet 88g -mallit (CO2-päästö / km), voivat olla vähän modernisoituja, mene ja tiedä.
- Kuljettajan penkki on hirveä istua. En löytänyt siitä kunnollista istuma-asentoa mitenkään ja ei ihan heti tule mieleen muuta pösöä, jossa näin on käynyt.
- Takaluukku on sama kuin aina ennenkin ja itse en tykkää tuosta kahdessa osassa aukeavasta luukusta.
- Tavaratila (210l) on pelkkä vitsi, kun tämän kokoisesta autosta on kuitenkin kyse.
- Rengasmelu on niin suurta, että diesel-moottoria ei kuule sen yli.
- Sähköinen käsijarru, eikä sitä voi tässä poiskaan ottaa käytöstä, kun vaihde pitää jättää vapaalle pysäköidessä.

+ Näin pitää robottivaihteiston toimia. Aivan sama paljonko kaasua runttaa, niin vaihdot sujahtavat ripeästi ja nykimättä.
+ Suorituskyky saa monet sivullisetkin haukkomaan henkeään.
+ Luistonesto toimii hienosti, eikä eturipustus ala ainakaan kovin helposti hakkaamaan vaikka etupyörä löisi tyhjää ja sehän lyö.
+ Kulutus on maltillinen, vaikka se kaukana EU-normien mukaisesta käytännössä onkin. Korimallin huomioon ottaen reipasvauhtisempi 100 km:n lenkkini meni ihan maltillisella kulutuksella 5,8 l/100 km.
+ Pelkällä sähköllä on hauska lipua hissukseen parkkipaikoilla ja kaupungilla. Yllättäen ulkopuolisista erityisesti yli 60-vuotiaat miehet ovat suunnattoman kiinnostuneita äänettömästä kulkineesta.

Jos tykkää 3008:sta, haluaa "pelastaa maailman" ja on ylimääräistä rahaa, niin suosittelen ehdottomasti tätä. Jos joku 3008 olisi pakko ottaa, niin se olisi tämä. Vapaaehtoisesti ei mikään.
« Viimeksi muokattu: 20.08.2013, 01:21:03, kirjoittanut Penguin »

MikkoB

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 3008 (2009-2016)
« Vastaus #14 : 04.02.2014, 21:55:28 »
Automalli: 3008
Vuosimalli: 2009
Varustelutaso: Sport
Polttoaine: Diesel
Vaihteisto: Manuaali
Moottori: 2,0 HDi 150 FAP
Mihin kokemukset perustuvat: Oma
Ajomäärä: 192 000km

+ Erittäin pirteä kone, mutta kulutus silti pieni.
+ Vaikka kilometrejä lähes 200tkm, auton ajettavuus kuin uudessa. Ja ajettavuus kyseisessä on vertailukelponen jopa premium-luokan autoihin verrattuna.(allekirjoittanut on koeajanut uusia vastaavia)
+ Hiljainen kone ja sisätiloihin ei juurikaan kuulu minkäänlaista ääntä. Matalahkon profiilin omaavat renkaat humisevat jonkin verran moottoritienopeuksissa, mutta se ei poikkea muista autoista millään tavalla.
+ Hyvät ja innovatiiviset varusteet. Monet jopa vakiovarusteena ja lisävarusteena saatavilla vaikka ja mitä(HUD-näyttö, sisään taittuvat sivupeilit, panorama-katto, automaattinen käsijarru, jonka saa helposti manuaaliseksi, takaovissa pimennysverhot ikkunoissa, navi-näyttö, Bluetooth-puhelin jne..)
+ Säilytetty polttoaine-käsipumppu, joka on erittäin hyvä, jos autosta loppuu polttoaine tien päällä. Saa ilmattua polttoainejärjestelmästä ilmat tien päällä, ilman korjaamokäyntiä.
+ Etenkin Sport-varustelutaso on komean näköinen. Muutenkin rohkea muotoilu, joka erottuu edukseen massa-autoista(Toyota, VW).
+ Tavaratila on hyvin muokattavissa välipohjalla.
+ Valojen polttimot edelleen helposti vaihdettavissa.
+ Vaikka jo useamman vuoden vanha ja melko paljon ajettu auto, ei se näy oikeastaan missään. Laadukkaat sisämateriaalit kestävät kulutusta. Monissa Premium-luokan autoissakaan ei kokemukseni mukaan kestä näin hyvin.

- Tavaratila ei ole kovin suuri, mutta suurempana menisi jo suuremmaksi "katumaasturiksi", joka ei taas ole kompaktin mallin idea.
- Hansikaslokero on erittäin pieni, mutta vastaaviin muotoiluvalioihin(esim. Volvo XC60) verraten ihan "nykypäiväistä" kokoa. Suuri keskikonsolin lokero korvaa säilytystilan puutetta.

Kaikinpuolin erittäin loistava auto ja Peugeotin hinta-laatu suhde yllättää aina vaan positiivisesti. Huippuvarusteilla, komealla muotoilulla, pirteällä ja kestävällä koneella sekä vaihteistolla varustettu auto, jonka luotettavuutta ei tarvitse näköjään vieläkään epäillä. Useita Peugeoteja omistaneena, edelleenkin erittäin tyytyväinen Peugeotin omistaja. Suosittelen kaikille, etenkin tällä 2.0 HDi koneella!  :)