Kirjoittaja Aihe: 407 - Sytytyspuolien vaihto (V6)  (Luettu 10215 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

samitala

  • Vieras
407 - Sytytyspuolien vaihto (V6)
« : 12.06.2009, 20:39:12 »
Ongelma:

Auto: 2005 407 SW V6 (automaatti).

Autosta vaihdettiin 6. sylinterin sytytyspuola takuuna 3 viikkoa sitten. Asentaja kertoi, että 4. ja 5. sylinterien puolat on myös huonossa hapessa. Ajattelin vaihtaa ne itse, mutta pitääkö imusarjan tiiviste myös jälleen uusia, vaikka se uusittiin 3 viikkoa sitten? Minkä merkkisiä puolia pösö mahtaa käyttää. Tarvikkeena saa ainakin valeon puolia. Onkohan näiden puolien kestosta mitään tietoa? Niin ja missä järjestyksessä sylinterien numerointi menee, kun katsotaan edestä päin?

Ratkaisu:

Työhön meni aikaa 40 min. Ensin imusarjan irroitus ja muiden härpäkkeiden, että sain imusarjan siirrettyä sivuun. Harmikseni huomasin, että takuuna vaihdettu puolan rakenne oli muuttunut. Ilmeisesti paremmin kuumuutta kestävämmäksi. Tämän kun olisin tiennyt, niin en olisi tarvikepuolia ostanut. Uusi tiiviste (24 e Automaasta) imusarjaan kiinni ja muiden härpäkkeiden kiinnitys ja se oli siinä.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 407 - Sytytyspuolien vaihto (V6)
« Vastaus #1 : 18.04.2010, 16:51:40 »
5970 94, IGNITION COIL, 54,00 e (Citroen Service 70,00 e, varmista oikea hinta Veholta)

Motonet:

http://www.motonet.fi/motonet/varaosat/PEUGEOT_407

Lainaus
Sytytyspuolahattu PSA-3,0-24V, 10-1187, 3.0-24V-152kW "puolahattu" (erilliset 6 kpl), 38,00 e

Samoja sytytyspuolia (6 kpl) käytetään myös 406:n ES9J4S-moottorissa.
« Viimeksi muokattu: 03.08.2010, 01:15:45 kirjoittanut Tonilind »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info