MM G5/G6-moottorinohjausjärjestelmän resetointi:
Jutun kirjoitti TVH:
1. Ruisku nollaantuu kun akun miinusnavan irrottaa vartiksi
2. imuilman esilämmitinputki irti
3. kaikki mahdolliset sähkölaitteet pois päältä, etuvalot, puhallin, stereot jne
4. virrat päälle pariksi minuutiksi jotta lambda-anturin esilämmitin ehtii lämmittää lambdaa
5. startti ilman kaasua ja annetaan käydä yli 5 min koskematta MIHINKÄÄN, kaikkein vähiten kaasuun
6. esilämmitinputki kiinni ja kovaa ajoa.
Ja tämä pitää tehdä joka kerta kun akku on ollut irti. Oireet mitä ilmenee ilman kunnon kalibrointia (omia kokemuksia):
- aaltoileva tyhjäkäynti haalealla moottorilla (lisäilmaventtiilin vika/likaisuus aiheuttaa samaa), huono tyhjäkäynti ylipäätänsä (XU-koneet käy luonnostaan epätasaista tyhjäkäyntiä tosin)
- karkea, zetorimainen käynti, moottori täristää normaalia enemmän
- nykiminen, pieni nypytys tasakaasulla, kunnon nyppimistä kiihdyttäessä