Kirjoittaja Aihe: 607 - Antipollution system defective (HDi)  (Luettu 7553 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

DaKyy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 139
  • Peugeot 508 SW GT 2012
607 - Antipollution system defective (HDi)
« : 09.07.2009, 11:21:58 »
Ongelma:

Auto: 2000 607 2,2 HDi FAP.

Aiheuttaako tuo FAPin tukkeutuminen tehojen katoamista? Moottorin vikavalo palaa ja tuo ASD-teksti tulee infonäyttöön. Minun omistusaikana tuolle hiukkassuodattimelle ei ole tehty mitään, joten ilmeisesti lisäainetta pitäisi lisätä tai koko suodatin uusia. Olisiko ensiavuksi mahdollista puhdistaa tuo käsin? Missä se mahtaisi sijaita?

Ratkaisu:

Kävin luetuttamassa vikakoodit ja lisäaineen vähyyttähän sieltä muiden satunnaisten koodien seasta löytyi.
Nykyiset: Peugeot 508 SW GT vm. 12, Citroën C5 Break 2.0A vm. 06
Vanhat: 106 1.1i vm.99, 406 2.0A vm. 96, 607 2.2 HDI vm. 2000, 307 1.6 Wagon vm. 02, 307 2.0 HDI SW vm. 02 Citroën Xantia Break 1.8i vm. 99, Citroën Xantia Activa V6 vm. 98

DaKyy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 139
  • Peugeot 508 SW GT 2012
Vs: 607 - Antipollution system defective (HDi)
« Vastaus #1 : 09.07.2009, 11:52:29 »
Voi mennä vikatilaan = tehot rajoitettu. Paljonko autolla on ajettu. Olikos tässä 80tkm huoltoväli loukulle.

Autolla on nyt ajettu muistaakseni ~270tkm. Siitä ei ole muistikuvaa koska on viimeksi tuon FAPin suhteen tehty mitään, periaatteessa 240tkm:n kohdalla sille olisi jotain pitänyt tehdä tuon 80tkm vaihtovälin kanssa laskien.
Nykyiset: Peugeot 508 SW GT vm. 12, Citroën C5 Break 2.0A vm. 06
Vanhat: 106 1.1i vm.99, 406 2.0A vm. 96, 607 2.2 HDI vm. 2000, 307 1.6 Wagon vm. 02, 307 2.0 HDI SW vm. 02 Citroën Xantia Break 1.8i vm. 99, Citroën Xantia Activa V6 vm. 98

DaKyy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 139
  • Peugeot 508 SW GT 2012
Vs: 607 - Antipollution system defective (HDi)
« Vastaus #2 : 09.07.2009, 14:46:42 »
Kävin koeajolla kun auto oli tuon tehot kadottaneen ajon jälkeen seissyt kuutisen tuntia. Vikavaloa ei enää syttynyt ja tehot oli tallessa. Pitää käydä luettamassa vikakoodit. Tarkistin huoltokuitit ja viimeksi FAPin kanssa on touhuttu 200tkm kohdalla, jolloin oli vaihdettu FAPin lisäaineensyötön ohjainyksikkö, mutta ei ollut tietoa onko ainetta tuolloin lisätty. Eli ainakaan viimeisen 60tkm aikana FAPille ei siis ole tehty mitään.

Voisi siihen tuota ainetta ainakin lisätä nyt samalla kun auto menee piakkoin öljynvaihtoon.
Nykyiset: Peugeot 508 SW GT vm. 12, Citroën C5 Break 2.0A vm. 06
Vanhat: 106 1.1i vm.99, 406 2.0A vm. 96, 607 2.2 HDI vm. 2000, 307 1.6 Wagon vm. 02, 307 2.0 HDI SW vm. 02 Citroën Xantia Break 1.8i vm. 99, Citroën Xantia Activa V6 vm. 98