Kirjoittaja Aihe: 206 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 29843 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Muumuupapa

  • Vieras
Vs: 206 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #30 : 22.07.2015, 08:31:34 »
Osaako kukaan sanoa suunilleen paljon hihnan vaihto maksaa?

Viime huhtikuussa maksoi muistaakseni 265 euroa Tampereen käyttöautossa. Moottori 1,4 8 venttiilinen ilman ilmastointia.

206peukutti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: 206 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #31 : 10.04.2016, 16:46:34 »
Tuli tossa vähän aika sitten ostettua 206 pökötti ja uskoakseni taka-akseli on todellakin heikko kohta koko autossa. Autollani on ajettu noin 160 000 nii onko järkevää laitatuttaa taka-akseliin ne rasvanipat vai ei välillä tuntuu että takapäästä kuuluisi kolinaa joten sen puoleen pelottaa taka-akselin puolesta kun on sen verran kallis laittaa että auto menee kyllä sen jälkeen kaatikselle jos jotain ongelmaa sen puoleen tulee. Ja olisiko vinkkejä missä pääkaupunki seudulla ne kannattaisi laitattuttaa?

SimpleMan

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 76
Vs: 206 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #32 : 27.04.2016, 21:47:37 »
Jos menopelisi on kolmiovinen, ei ongelman pitäisi olla niin polttavan. Itse laitatin rasvanipat, kun ostin pari vuotta sitten kolmiovisen. Aina renkaanvaihdon yhteydessä olen tuupannut muutaman vedon. Narinat muuten loppuivat eli jotain sinne oikeaan paikkaan myös rasvasta päätyi...

akorhonen

  • Vieras
Vs: 206 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #33 : 14.05.2016, 15:45:06 »
Auto: 1999 206 1,4 (5-ovinen, VF32AKFXE40140741, 170 000 km).

Ostettiin emännälle 5 vuoden Nissanilla ajon jälkeen Pösö. Autoa huollettu säännölisesti huolto-ohjelman mukaisesti. Kysynpä siis onko mahdollisia tyyppivikoja? Kannattaako tehdä mitään ennakoivaa huoltoa? Muuta huomioitavaa auton säännöllisessä (reilu 20tkm vuodessa) käytössä? Löysin foorumilta maininnan "vesivuoto tuulilasinpesurin suuttimesta konetilaan". Autossamme ei ole konepellin äänieristettä. Siispä tiivistin suuttimen liitoskohdat kosteutta kestävällä liimamassalla. Kiitos vastauksista jo etukäteen..

ilpo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 266
  • Suzuki Intruder M1500
Vs: 206 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #34 : 19.07.2017, 06:55:07 »
Harkitsen 2005 Peugeot 206 2tronicia kakkos autoksi Kugan kaveriksi. Löysin yhden jolla ajettu 140tkm ja kaikin puolin kuvissa siisti. Kysynkin, onko 206:sta 2tronicina millaisia kokemuksia?
eksät
3008 Sport 110 HDi FAP 2Tronic  20102010
+7 edellistä myös Peugeotteja
+9    muuta erimerkkistä Eka auto Fiat 600 vm. 1969

Jukeli78

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 18
Vs: 206 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #35 : 03.09.2017, 15:19:30 »
Onko tuo taka-akseli ongelma läpi 206:n tuotantokauden? Vai onko se esim. muutettu tai vahvistettu jostain vuosimallista alkaen?
206 -05 1.4

Ranskis

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: 206 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #36 : 17.10.2017, 18:23:47 »
Mulla 206+ vm 2010 ajettu 115000km.

- Vaihdettu taka-akseli
- Kannentiiviste vaihdettu kerran.
- Syylarin flektin virtajohdot hapettuneet poikki.
- Kuskin penkin lämmitin ei toiminut kun johto poikki.
- Takaluukun ala reuna ruosteessa.
- Virtalukko reistailee. Avainta vaikea kääntää.Sopivassa asennossa kääntyy.
- Ilmastointi ei toiminut.

Aika paljon harmia noin uuteen autoon.

oranssi

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Vs: 206 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #37 : 30.10.2017, 22:04:32 »
Meillä kakkosautona ollut uudesta Peugeot 206 1,4 Trendy, bensiini. manuaali ja 3-ovinen. Nyt autolla on ajettu 105 300. Ei ole ollut minkäänlaisia vikoja. Öljyt vaihdettu syksyisin ( Mobil 5W-50 Rally Formula ) ja alkuperäinen suodatin. 60 000 ajettuna vaihdettiin tulpat, raitisilma- ja ilmansuodatin, jakohihna ja vesipumppu. Nämä kaikki siis vaihdettu vain tuolloin. Alkuperäistä on kaikki mm. akku, jarrupalat, -kengät, -levyt. Talvi- ja kesärenkaatkin ovat alkuperäiset. Juuri keskiviikkona vaihtelin Nokian nastat alle ja pintaa on vielä toisessa parissa 6 toisesta 7 milliä. Kesärenkaissa oli 3,5 ja 4 milliä. Pyyhkijän sulat vaihdettiin hiljan ja muutama polttimo on mennyt.

Kyllä on ollut halpa auto pitää. Nyt kun autolla on ikää 11,6 vuotta niin ollaan ajateltu vaihtaa uuteen. Vaihtoehtoina Micra, Clio, Fiesta ja 208. Kaikissa noissa näkyy olevan tuo 900 kuutioinen 90 heppainen turbokone paitsi 208 vapari 82 heppaa. Uskaltaakohan tuollaisiin seota, eväti taida olla yhtä viattomia kuin tämä.

SimpleMan

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 76
Vs: 206 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #38 : 24.11.2017, 20:45:15 »
Mulla 206+ vm 2010 ajettu 115000km.

- Vaihdettu taka-akseli
- Kannentiiviste vaihdettu kerran.
- Syylarin flektin virtajohdot hapettuneet poikki.
- Kuskin penkin lämmitin ei toiminut kun johto poikki.
- Takaluukun ala reuna ruosteessa.
- Virtalukko reistailee. Avainta vaikea kääntää.Sopivassa asennossa kääntyy.
- Ilmastointi ei toiminut.



Aika paljon harmia noin uuteen autoon.

Niin on. Mikä lie auton käyttö- ja ylläpitohistoria? Huonolla pidolla saa paljon harmia aikaan seuraavalle omistajalle.
Tietenkin, joskus voi tulla eteen se paljon puhuttu maanantaikappalekin...

SimpleMan

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 76
Vs: 206 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #39 : 19.03.2018, 18:43:07 »
Minkälaisella automaattilaatikolla nämä Pesosen 206:t ovat olleet ja  miten ne ovat toimineet? Onko kyseisessä systeemissä heikkouksia tai käyttöön liittyviä ongelmia?

Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 791
Vs: 206 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #40 : 19.03.2018, 19:50:35 »
Taitaapa olla 206:n automaatti aina AL4? Laatikosta löytyy juttua foorumilta aika laajasti.
Nykyiset: 607 2.2 HDi 04', 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
605 3.0 SV A 95' harrastus
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Pihakoneena: Valmet 803 2wd 83'

SEL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 135
Vs: 206 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #41 : 20.03.2018, 10:17:31 »
AL-4 laatikko on hyvä kun vaihtaa öljyt viimeistään 60 tkm:n välein. Muutoin loota toimii hyvin. Ajoin kyseisen tyyppisellä lootalla yli 250 tkm.
Saab 96 -65, Fiat 128 -75, Ford Escort Mexico -74, Toyota Crown dsl. -74, Opel Ascona dsl. -80, Renault 18 -84, Mazda 323 -87, Toyota Carina Farmari -89, Peugeot 605 -91, Peugeot 406 HDi ST GW -00, Peugeot 406 HDi ST GW -01, Peugeot 406 HDi GW Executive Automatic -04, Peugeot 3008 e-HDi 2Tronic 2012.

SimpleMan

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 76
Vs: 206 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #42 : 22.03.2018, 18:24:06 »
Miten tuo nelijakoinen tomaattilaatikko pyrittää konetta kierroksilla verraten viisivaihteiseen manuaaliin? Onko kierrokset korkeammat esim satasen nopeudella?

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 038
Vs: 206 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #43 : 22.03.2018, 19:02:37 »
206 ei ole tuttu, mutta 406 olisi kulkenut noin 300 km/h jos olisi jaksanut. Satasta siis mentiin vajaa 2000 kierroksella. Siis automaatti.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 283
Vs: 206 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #44 : 22.03.2018, 23:09:55 »
Joo, 406 2.0 meni AL4:lla ainakin pienemmillä kierroksilla matkavauhdissa kuin vastaava manuaali. Voisin kuvitella että sama logiikka on automaateissa yleisimminkin.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)