Kirjoittaja Aihe: 406 - Dieselmäinen käyntiääni (V6)  (Luettu 21188 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Benkku

  • Vieras
Vs: 406 - Dieselmäinen käyntiääni (V6)
« Vastaus #45 : 30.07.2013, 19:39:36 »
Uudempaan V6-moottoriin ES9A ei suositella enää Purflux LS880A:ta...

Totta - uusi tyyppi on LS 880, ilman A:ta.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 406 - Dieselmäinen käyntiääni (V6)
« Vastaus #46 : 30.07.2013, 22:09:37 »
Millä varaosanumerolla tuota LS 520C:ta saa?
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Benkku

  • Vieras
Vs: 406 - Dieselmäinen käyntiääni (V6)
« Vastaus #47 : 30.07.2013, 22:53:17 »
1109K7, mutta ei taida saada enää Peugeotilta, LS880 mallia tarjoavat, teknisesti ei mitenkään vastaa alkuperäistä.

LS 520 C mallin vastaavuudet.

Bosch    0 451 103 238
Mann    W840

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 406 - Dieselmäinen käyntiääni (V6)
« Vastaus #48 : 30.07.2013, 23:22:42 »
Kyllä noita filttereitä ja öljyjä saa vaihtaa väsymiseen asti eikä itse moottori siitä korjaannu tai ehjemmäksi muutu, äänekäs mikä äänekäs. Kaveri osti jaappanin tuontimallin Tojo CENTURYN (4,5 l V8 ilmeisesti) vuosia sitten, siitä voi kaikki (merkistä riippumatta) käydä koittamassa miltä tuntuu kun kone käy mutta sitä ei tunne tai kuule.
Tuo tojon kone käy niin huomaamattomasti että sitä on vaikea uskoa todeksi, oli sitten kaasu pohjassa tai tyhjäkäynnillä. Tuossa koneessa on kyllä jotkut asiat osuneet kohdalleen ihan nappiin.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

Benkku

  • Vieras
Vs: 406 - Dieselmäinen käyntiääni (V6)
« Vastaus #49 : 30.07.2013, 23:47:27 »
...siitä voi kaikki (merkistä riippumatta) käydä koittamassa miltä tuntuu kun kone käy mutta sitä ei tunne tai kuule.

Tuo nyt mikään ihme ole - limousine malli, joten niiden moottoritkin painotetaan käymään hiljaa ja värinättömästi. Homma on osattu jo 50-luvulla rapakon takaisissa vehkeissä ja silloin ei ollut nykytekniikkaa kuten; suihkutuslaitteistoja, damppereita, aktiivisia (esim. rheologisella nesteella täytettyjä) värinöitä vaimentavia voiminasiirtopaketin kiinnityselementtejä yms.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 877
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 406 - Dieselmäinen käyntiääni (V6)
« Vastaus #50 : 31.07.2013, 07:50:21 »
1109K7, mutta ei taida saada enää Peugeotilta, LS880 mallia tarjoavat, teknisesti ei mitenkään vastaa alkuperäistä.

LS 520 C mallin vastaavuudet.

Bosch    0 451 103 238
Mann    W840

Aiheeseen sopivin on Mann 712/8, jonka voi tilata vaikka kotiin Misteriltä :-)


https://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/index.html?ktlg_page=1&ktlg_lang=1&ktlg_01_fzart=1&ktlg_01_fzkat=0&ktlg_01_mrksl=34&ktlg_01_mdrsl=26&ktlg_01_modsl=1301&ktlg_subpage=02

http://www.mister-auto.fi/fi/laitevalmistaja/mann-filter_e004.html

Ps.
Ja tuossa suodatintyypin muutos ES9A moottorille 716/1.

https://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/index.html?ktlg_page=1&ktlg_lang=1&ktlg_01_fzart=1&ktlg_01_fzkat=0&ktlg_01_mrksl=34&ktlg_01_mdrsl=28&ktlg_01_modsl=4&ktlg_subpage=02
« Viimeksi muokattu: 31.07.2013, 07:53:48 kirjoittanut JPL »
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Benkku

  • Vieras
Vs: 406 - Dieselmäinen käyntiääni (V6)
« Vastaus #51 : 31.07.2013, 13:29:21 »
Aiheeseen sopivin...

Kumpikaan ehdottamasi ei teknisesti vastaa LS880 suodatinta, toki ne käyvät, (mutta noissa on pienempi likakapasiteetti, painehäviö suurempi, suodatinmateriaalin pinta-ala pienempi ,jolloin ohivirtauksen painerajaan joudutaan mm. kylmänä jo pienemmällä virtaamalla) yllä listaamani vaihtoehdot ovat teknisesti fiksumpi valinta.

Mitä tulee aiheeseen 'aiheeseen sopivin' niin otapa ja pura nuo 'aiheeseen sopivimmat' suodattimet osiin ja vertaa vaikka siihen LS880A tai LS520C malliin.
« Viimeksi muokattu: 31.07.2013, 13:43:50 kirjoittanut Benkku »

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 406 - Dieselmäinen käyntiääni (V6)
« Vastaus #52 : 31.07.2013, 16:58:29 »
Bosch    0 451 103 238:n lähtöhinta 20e varaosaliikkeestä.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 406 - Dieselmäinen käyntiääni (V6)
« Vastaus #53 : 02.10.2013, 18:49:51 »
Ei auttanut isomman suodattimen vaihto.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 406 - Dieselmäinen käyntiääni (V6)
« Vastaus #54 : 03.10.2013, 22:03:12 »
Venttiilinajoitussolenoidit vaihtoon? Mun mielestä ääni kuulu juuri tuosta kohdasta... Kukaan pösöön vaihtanu noita?

http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,18020.0.html
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Benkku

  • Vieras
Vs: 406 - Dieselmäinen käyntiääni (V6)
« Vastaus #55 : 06.10.2013, 01:04:09 »
Ei auttanut isomman suodattimen vaihto.

Nuo edellämainitut Bosch 238 ja Mann W840 kannattaa ehkä teknisessä yhteensopivuus mielessä sivuuttaa. Päästävät suodattimen valumaan osittain tyhjäksi, josta rolahdus aiheutunee.
Sama pätee muuten Purflux LS880 suodattimeen, joka virallisesti 'korvaa' LS520C mallin. PRV foorumilla on mahdollisesti joitakin laakerivaurioita aiheutunut LS880 suodattimen käytöstä.

http://club604.free.fr/phpBB2/viewtopic.php?p=24729

2 takaisinvirtauksen estoventtiiliä löytyy seuraavista suodattimista.
Mann&Hummel   W932   (D=86, L=119 mm, P=0.7 bar)
Mann&Hummel   W719/22 (D=76, L=123 mm, P=2.2 bar)

P=ohivirtausventtiilin paine-ero raja.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 877
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 406 - Dieselmäinen käyntiääni (V6)
« Vastaus #56 : 06.10.2013, 18:31:59 »
Totta, Mannilla loppui rolahdus V6:sesta, tyypit on 712 ja 716, riippuen moottorin ikäkaaresta, eli tyypistä. Mannin valitsimella oikeaan  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Benkku

  • Vieras
Vs: 406 - Dieselmäinen käyntiääni (V6)
« Vastaus #57 : 06.10.2013, 18:55:47 »
Sillä Mannin valitsimella saat juuri (LS880 korvaavan) version, jossa on vain yksi tyhjentymisen estoventtiili ja käytännössä kumpikin liian pieniä suodatinpinta-alaltaan V6 moottoriin. Suomeksi paineraja avautuu korkeammilla kierroksilla, koska mainitsemiesi suodattimien (alle 20 l/min) virtauskapasiteetti ei riitä.

712 on XU9 moottorin suodatin ja 716 XU10 moottoriin - eivät todellakaan V6 moottoreihin.
« Viimeksi muokattu: 06.10.2013, 19:01:21 kirjoittanut Benkku »

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 406 - Dieselmäinen käyntiääni (V6)
« Vastaus #58 : 06.10.2013, 19:24:00 »
Eli olisiko V6:een sopivin tuo

Mann&Hummel   W719/22 (D=76, L=123 mm, P=2.2 bar), vai? Toisessa kun tuo paineraja on aika alhainen?

Edit: Niin, tietysti tuo suodattimen pinta-ala vaikuttaa kanssa tuohon ylipaineventtiilin avautumiseen, eli jos suurempi pinta-ala niin se läpäisee enemmin tietysti öljyä..? :-\ Sitähän Benkku tuossa yllä juuri viestitkin, olisi pitänyt lukea ajatuksella, heti.
« Viimeksi muokattu: 06.10.2013, 19:39:17 kirjoittanut Timppa71 »

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 406 - Dieselmäinen käyntiääni (V6)
« Vastaus #59 : 07.10.2013, 19:28:23 »
1109S7 on ainakin edellinen vanha poistunut malli. En tiedä onko tota ennekin ollut jotain... Tuo ainaki käy uudempaan ES9J4S:ään. (Tota löytyy vielä joltain jälleenmyyjiltä hyllystä)

Vaihdoin itse tänään suodattimen, kun piti lämmitin asentaa. Laitoin orkkiksen (1109AK)
Onhan tuo silti isompi kuin tarvike bosch mitä monet paikat laittaa oletuksena tohon... Itseasissa epäilyttävän pienet reiät tossa Boschilaisessa, alkaako jo vaikuttamaan virtaukseen?



Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97