Kirjoittaja Aihe: 407 - Vetokoukun toimivuus  (Luettu 2454 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

EEKI

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 58
407 - Vetokoukun toimivuus
« : 16.10.2009, 08:59:17 »
Auto: 2008 407 Coupe 2,2.

Onko kenelläkään kokemuksia coupeen asennetusta alkuperäisestä vetokoukusta? Sehän asennetaan auton "alle" näkymättömiin eikä muuta ulkonäköä millään tavalla. Koska coupen maavara on pieni ja peräylityskin taitaa olla muita 407-malleja suurempi, pelkään, että se ei pysy ehjänä esim. katukiven ylityksen jälkeen. Tällöinhän perä "niiaa" ja voi osua ylitettyyn esim. töyssyyn. Peräkärryn kanssa ajettaessa täytyy tietysti olla ylivarovainen, mutta entäs ne muut ajot?

Saakohan niitä bakeliittisia pistorasioita erillisinä? Pistorasia taitaa olla kaikkein alimpana. Tiedän kyllä, ettei vetokoukku kuulu coupen imagoon, mutta nyt vaan on sellainen tilanne, että perheen autoista coupe on ainoa, johon vetokoukku kannattaa asentaa. Muut autot ovat "käypäläisiä".
407c 2,2 -08

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 407 - Vetokoukun toimivuus
« Vastaus #1 : 16.10.2009, 11:59:57 »
Saakohan niitä bakeliittisia pistorasioita erillisinä?

Pistorasioita saa yleensä ostaa erikseen. Valmistusmateriaalina useimmiten muovi tai kevytmetalli.
« Viimeksi muokattu: 18.10.2009, 16:58:57 kirjoittanut Tonilind »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 407 - Vetokoukun toimivuus
« Vastaus #2 : 16.10.2009, 12:14:32 »
Itse kysymykseen en tiedä vastausta, mutta kuvittelisin että suunnittelussa on moiset asiat otettu huomioon.
Mutta kannattaa tarkistaa ebayn tarjonta. Sieltä löytyy yleensä aika huokeaan hintaan vetokoukkuja, esim. tämän linkin takaa yksi vaihtoehto
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Late

  • Vieras
Vs: 407 - Vetokoukun toimivuus
« Vastaus #3 : 17.10.2009, 10:20:50 »
Pistorasioita saa yleensä ostaa erikseen. Valmistusmateriaalina useimmiten muovi tai kevytmetalli.

Alumiininen on vähän huono kun tiesuola hapettaa kuoren jauhoksi.

ilpo

  • Vieras
Vs: 407 - Vetokoukun toimivuus
« Vastaus #4 : 17.10.2009, 11:34:30 »
308 hatchbackissa on pohjassa vain reikä mihin koukku laitetaan ja pistorasia käännetään alas omasta kolostaan. Kun koukku ei ole paikallaan ei ole mitään pohjalevyn alapuolella mikä kolisisi kiviin ja kantoihin. Tai siis pohjassa ei reikää vaan joku koukun asennusrauta jossa se reikä on. Ja samoin kun koukku ei ole paikallaan käännetään pistorasia omaan koloonsa ei sitä näy. Luulisi saman systeemin olevan 407:ssa.

EEKI

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 58
Vs: 407 - Vetokoukun toimivuus
« Vastaus #5 : 18.10.2009, 10:50:48 »
Bongasin kerran tällaisen coupen koukkuasennuksen.

Koukku on ilmeisesti alkuperäinen ja pistorasia näkyy kuvassa olevan alimpana. Koukku on kait irtokuula-tyyppinen ja luulen, että kuvassa sininen osa kuuluu irtokuulaan. Eli irtokuula tulee tosi alas, mutta myös pistorasia on alhaalla. Onneksi laitteet sijoittuvat lähelle taka-akselia koukun ollessa irroitettuna. Eikö keneltäkään löydy kokemuksia ehjänä pysymisestä?
407c 2,2 -08

EEKI

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 58
Vs: 407 - Vetokoukun toimivuus
« Vastaus #6 : 18.10.2009, 15:21:31 »
Rekisteröity 08, koottu ilmeisesti 07.
Onko noissa coupeissa yleensä eroja? Olleet markkinoillakin vasta vm. 06 lähtien.
407c 2,2 -08

ilpo

  • Vieras
Vs: 407 - Vetokoukun toimivuus
« Vastaus #7 : 18.10.2009, 16:21:49 »
Näyttä vähän erilaiselta kuin 308:ssa