Kirjoittaja Aihe: 407 - Öljyvuoto moottorista (ES9A)  (Luettu 14113 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

punainen elmo

  • Vieras
407 - Öljyvuoto moottorista (ES9A)
« : 12.11.2009, 12:15:55 »
Auto: 2004 407 SW 3,0 V6 (automaatti).

Alkoi yhtäkkiä vuotamaan öljyä ja näytti siltä, että öljy tulee jostain vihreän liittimen kautta? Mikähän osa tuossa mahtaa olla kyseessä? No, kuvat kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

Klikkaa kuvaa nähdäksesi suurennoksen.



TEMP_ARKISTOON

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Öljyvuoto moottorista (ES9A)
« Vastaus #1 : 12.11.2009, 12:29:49 »
Oisko sijainnista päätellen nokka-akselin asentotunnistin. varmaan tiiviste vain pettänyt tuskin maksaa montaa lanttia.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 407 - Öljyvuoto moottorista (ES9A)
« Vastaus #2 : 12.11.2009, 13:49:52 »
En tunne kyseistä konetta, mutta arvataan...

407 (1. mallisarja), INJECTION ES9A AND 5 DOOR ESTATE

Kummankin sylinterikannen päässä jakopään puolella oleva oleva osa lienee solenoidiventtiili ("camshaft dephasing solenoid valve"), jolla säädetään imuventtiilien nokka-akselin ajoitusta:

1920 HE, SOLENOID VALVE, INJECTION ES9A AND 5 DOOR ESTATE, 185,00 e (Citroen 186,00 e)

Näyttäisi olevan pultilla kiinni. Kenties kiritys auttaa tai sitten tiivisteessä on vikaa tai vuoto tulee osan kuoren läpi. Tiivistettä ei varaosaluettelo listaa erikseen, mutta jos kyseessä on o-rengastiiviste, niin sellaisen saanee ostettua jostain tiivistekaupasta. Peugeotilta tai Citroeniltakin kannattaa kuitenkin kysyä, koska myynnissä voi olla sopivia tiivisteitä, vaikkei autovalmistaja sellaisia toimittaisikaan.

Nokka-akselin asentotunnistimet (1920 AE) puolestaan ovat vauhtipyörän puoleisessa päädyssä.

Lisätietoa muuttuvasta imunokka-akselin ajoituksesta:

http://www.topspeed.fr/automobiles/peugeot/2006-peugeot-407-ar17712.html

Lainaus
3.0 litre petrol ES9A
This V6 model featuring 6 cylinders at an angle of 60° has a capacity of 2 946 cm3, thanks to a bore of 87 mm and a stroke of 82.6 mm, and develops a maximum power of 155 kW at 6 000 rpm and a maximum torque of 290 Nm at 3 750 rpm.

Derived from the ES9J4S engine that is fitted to 406 and 607 models, it has a similar technical specification but benefits from a 2% gain in power (+ 3 kW) and torque (+ 5 Nm).

These improvements in performance are due in part to the adoption of a variable timing system (VVT) on the intake camshafts, with an angular variation of between 0° and 40° with respect to the crankshaft timing.This is carried out one degree at a time, thereby allowing optimum filling of the combustion chambers regardless of engine speed.

This characteristic makes the engine both flexible and powerful. The other reason for this engine’s improved performance is a new exhaust system fitted with a dual-mode active silencer.

By controlling the feed of gases into the silencer according to driving conditions, this system improves acoustic properties in normal conditions of use and increases performance under load.

The engine block and cylinder heads with four valves per cylinder are manufactured from light alloy and form a particularly rigid assembly. Engine management is by means of a Bosch ME 7.6 unit controlling phased sequential injection and ignition composed of six “pencil” coils.
« Viimeksi muokattu: 13.08.2010, 00:31:44 kirjoittanut Tonilind »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

punainen elmo

  • Vieras
Vs: 407 - Öljyvuoto moottorista (ES9A)
« Vastaus #3 : 18.11.2009, 19:47:58 »
Tjoo, kiitti tiedosta. Tänään katsoin tarkemmin että mistä se vuoto alkaa, niin vuoto tulee tuosta osan päällä olevan vihreän kannen ja kuoren välistä. Ei siis liittimestä. Taitaapi mennä osan ostamiseksi.

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Öljyvuoto moottorista (ES9A)
« Vastaus #4 : 18.11.2009, 20:04:11 »
Ota osa irti, puhdista siitä hyvin rasvat (erityisesti kuoren/runko-osan välinen ura) rasvanpoisto-aineella. Liimaa liitosväli uretaaniliimalla, anna kuivua 6-8 tuntia jne.

Säästö kolminumeroinen summa euroja.

faro680

  • Vieras
Vs: 407 - Öljyvuoto moottorista (ES9A)
« Vastaus #5 : 30.12.2009, 17:29:37 »
Citroenin osa maksaa 172 e omaani on se samasta syystä kerran vaihdettu. Mihin menevät ko. anturin johdot (suoraan BSI:llekö?). Omassa Citikassa ei toiselle anturille tule virtaa, toiselle tulee ja vikakoodina nokan mag-venttiili. Onko kellään tietoa, mille nastoille nuo menevät?

punainen elmo

  • Vieras
Vs: 407 - Öljyvuoto moottorista (ES9A)
« Vastaus #6 : 22.01.2010, 10:38:21 »
Tiivisteen vaihtaminen ei auttanut asiaa. Nyt, kun olen osaa monelta kantilta pyöritellyt ja tiivisteiden kanssa roplaillut, tulin siihen tulokseen, että rikki se on. Ehjään verrattuna koko osa liikkuu liikaa.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 873
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Öljyvuoto moottorista (ES9A)
« Vastaus #7 : 12.08.2010, 17:55:20 »
Auto: 2005 407 Sport 3,0 V6 (automaatti).

Vaihdettu "ns. takuuna" nokka-akselien solenoidiventtiilit. Takimmainen tiputteli öljyä ja se valui moottorin kylkeä pitkin kavalasti maahan asti (öljypohja näytti vuotavan, mutta solenoidiventtiili vuoti).

Kiitokset tässä samalla Toyota Kaivokselaan, koska piti lupauksensa 6 kk aikana autoon tulleista vioista. Suosittelen liikettä tässä samalla, jos Peugeot-vaihdokki on hakusessa. :D Vantaan Automaa myös asiallisesti hommassa mukana, jossa korjaukset tehtiin sujuvasti.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

poso71

  • Vieras
Vs: 407 - Öljyvuoto moottorista (ES9A)
« Vastaus #8 : 23.05.2013, 08:48:44 »
Auto: 2004 407 3,0 V6 (automaatti).

Aloin ihmettelemmään öljyläikkiä autoni alla. Näytti ensin että öljypohjasta tai jostain ylempää vuotaisi. Syyksi paljastui lopulta minullakin tuo nokka-akselien solenoidiventtiili.  Eikun vanha osa irti ja tutkimaan. Huomasin että osassa oli väljää kuoren ja rungon välissä. Sitten vaan uutta osaa ostamaan Peugeotilta, maksoi aikalailla 200 e. Osa oli helppo itse vaihtaa.

Siihen loppui auton reviirin merkitseminen parkkipaikoille. :)

bobotus

  • Vieras
Vs: 407 - Öljyvuoto moottorista (ES9A)
« Vastaus #9 : 03.12.2013, 15:24:52 »
Auto: 2006 407 Coupe 3,0 V6 (148 000 km).

Itsellä auto juurikin pajalla samasta syystä. Säätösolenoidi pitää vaihtaa (ja tilata ensin maahantuojalta). Öljyä puskee kuin paremmastakin geysiristä.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 407 - Öljyvuoto moottorista (ES9A)
« Vastaus #10 : 03.12.2013, 17:25:16 »
N. 200eur vaihdettuna. Imusarjaa ei tarvitse poistaa etu eikä taka venttiilin vaihdossa.
Peugeot 3008 hybrid

bobotus

  • Vieras
Vs: 407 - Öljyvuoto moottorista (ES9A)
« Vastaus #11 : 20.02.2014, 17:12:53 »
Hintaa huollolle tuli osa:200€ + puolentunnin työ öljynvaihdon yhteydessä. Lisäksi moottoripesu, kun oli litratolkulla pumpannut öljyä pitkinpoikin.

mcjukeh

  • Vieras
Vs: 407 - Öljyvuoto moottorista (ES9A)
« Vastaus #12 : 28.08.2014, 17:57:06 »
Auto: 2005 407 3,0 V6 Executive.

Minulla alkoi myös merkkaamaan reviiriään pösö, vika oli juuri noissa solenoidi venttiileissä, 208 kpl+työt, yhteensä 500 euroa, kun 2 kpl noita + työt päälle. Elämä on.

TeURaS

  • Vieras
Vs: 407 - Öljyvuoto moottorista (ES9A)
« Vastaus #13 : 26.01.2016, 19:02:17 »
Auto: 2005 407 SW 3,0 V6 (ES9A).

Älkää vain, kukaan ostako noita ylihintaisina mistään merkkiliikkeen tiskiltä: http://www.ebay.com/itm/181796729429?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Itse tilasin täältä ja tuli viikossa kotiovelle toimitettuna. Sitä öljyä tosiaan on tullut reilusti ja se suttaa kyllä konehuoneen. Itse pitäisi keksiä, nyt joku putiikki joka pesisi tuon ihan nosturilla tuon koneen koska aika hankala havaita muita vuotoja, kun noitten solenoidein jäljiltä sitä öljyä on kyllä kaikkialla.

mcjukeh

  • Vieras
Vs: 407 - Öljyvuoto moottorista (ES9A)
« Vastaus #14 : 09.06.2016, 17:48:45 »
Taas tiputtaa öljyä jostakin ja merkkaa reviiriä, auto kävi Oulun Pörhöllä helmikuussa ja sanoivat, että venttiilikopan juuresta tihkuu, laittoivat silikoniliimalla kaikki kopat ja homman piti olla kunnossa, mutta tänään katastusmies ilmoitti, että jostakin edestä vuotaa öljyä ja laittoi korjauskehoituksen ja kuukauden sisällä pitäisi korjata. Hyviä arvauksia mistä voisi vuotaa? Öljyä valuu pakosarjan päälle ja se toisinaan hiukan käryää. Vuoto ei ole iso, koska yön aikana vain muutama tippa tippuu maahan. Voisiko olla kannentiiviste syyllinen? Sen vaihto uskoakseni maksaa mielettömästi, ei nyt olis rahaa moiseen, kun juuri tehtiin jarrupala/levy remppa.