Kirjoittaja Aihe: 406 - Jakohihnan vaihto (EW10J4)  (Luettu 32816 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Skodisti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: 406 - Jakohihnan vaihto (EW10J4)
« Vastaus #105 : 24.02.2018, 21:54:26 »
No niinpä näkyy olevan uudemman malliset nokkapyörät. Tiivistesilikonia en oo vesipumpulle koskaan laittanut, ainoastaan uudet tiivisteet.

Alfissimo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 344
  • TurboFiat ja V6-Alfoja. Ehkä taas joskus pösö.
Vs: 406 - Jakohihnan vaihto (EW10J4)
« Vastaus #106 : 25.02.2018, 10:54:17 »
Lukitusreikä löytyy ainoastaan moottorin takapuolen reiästä( EW10A) tai sitten kampiakselin hihnapyörältä (EW10J4S/EW10J4) riippuen moottorityypistä, ei löydy molemmista. Tuon 406:n tapauksessa kyseessä lienee EW10J4S.
No tämä selittää, miksi riitti hihnapyörien lukitus 8)
Älä tee tänään sitä, minkä voit jättää vielä huomennakin tekemättä.

Capricorn

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 126
Vs: 406 - Jakohihnan vaihto (EW10J4)
« Vastaus #107 : 25.02.2018, 15:49:31 »
Ei ole ensimmäisissä ew koneissa kampiakselille muuta lukitusta kun hihnapyörässä. Pariin vanhempaan ew koneeseen vaihtanu. Uuden hihnan kiristyksen olen tehnyt, että eka kiristänyt kiristimen maksimiin. Pyörittäny konetta ja sen jälkeen ajotustapit reikiin ja löysänny kiristimen oikeaan kireyteen.
« Viimeksi muokattu: 25.02.2018, 15:54:28, kirjoittanut Capricorn »

Tertsi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: 406 - Jakohihnan vaihto (EW10J4)
« Vastaus #108 : 04.03.2018, 23:34:41 »
Hyvinhän tuo homma päättyi, auto jälleen koossa ja liikkuukin omin voimin :)  En tiedä onko mielikuvituksen tuotetta vai paraniko käynti oikeasti remontissa? Sivuäänet ainakin väheni, vaihdoin samalla apulaitehihnan ja molemmat rullat.

Jakohihnan paikalleen laitto tahtoi olla hankalaa ilman apukäsiä kun ei ollut työkalua jolla sen saa pysymään kampiakselilla, muuten oli yllättävän helppo homma.