Kirjoittaja Aihe: 307 - Vikakoodi P0170 (EW10A)  (Luettu 5813 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
307 - Vikakoodi P0170 (EW10A)
« : 28.02.2010, 21:36:24 »
Auto: 2005 307 SW 2,0 SE (2. mallisarja).

Eli luin vikakoodit ja taas löytyi ylläri, vikakoodi P0170, liittynee seoksen säätelyyn. Autossa ei ole muuten havaittavissa mitään ihmeellistä, se käynnistyy hyvin, käy tasaisesti, ym. Moottorin vikavalokaan ei ole syttynyt. Aikaisemmin tuo sama vikakoodi on joskus nollattu mutta se on pysynyt poissa jonkin aikaa, nyt tuo vikakoodi tuli uudelleen käynnistyksen jälkeen.

407-osiosta löysin seuraavaa:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=33106.msg184134#msg184134

Huollon antama lappu:

Laji vika
Mallit: 307can ja t6, 407, 807 can
Moottori: trfjew10a
Oireet: Vikavalo palaa, joutokäynti saattaa olla epämääräinen
P-koodi: P0170 Polttonestemäärän annostelu
Aiheuttaja: Ohjainyksikön ohjelma liipaisee liian herkästi, kun seoksen säätö lähellä äärilaitaa. Toinen aiheuttaja voi olla viallinen lambda-anturi.
Jälkimarkkinoinnin toimenpide: Kaukopäivitä moottorin ECU, uusi ohjelma saatavilla. Jos kaukopäivitys ei auta, vaihda etummainen lambda-anturi vo:nro 1618 Z6 (korvaa aiemman 1816 E6:n).

Omassa autossa siis juuri tuo konetyyppi. Mutta vikavalo ei siis pala eikä joutokäynnissä ole epätasaisuutta. Nyt siis viisaammille muutama kysymys:

Miten saa selvitettyä helposti onko vika lambda-anturissa? Millä onnistuu tutkia lambdan arvoja? Mitä nuo lamdba-anturin arvot pitäisi olla?

Uutta softaa varmaan kannattaa käydä kyselemässä merkkiliikkeestä. Onko kukaan törmännyt samaan ongelmaan?

tmex

  • Vieras
Vs: 307 - Vikakoodi P0170 (EW10A)
« Vastaus #1 : 01.04.2010, 17:45:35 »
Auto: 2003 307 1,6 (TU5JP4).

Mulla on P0301. Inhottava herja siksi että ei sytytä moottorin vika valoa, mutta katsastussetä sen pongaa ja tulee kuluja kun sitä aletaan resetoimaan. Ostan oman OBD resetoija laitteen ja jatkan menoa. Autoni kun on iäkäs, en ala leikkimään vian kanssa jota merkkiliikekkään ei heti paikanna. Kysyppä miksi sulle ei olisi ilmainen tuo softa ja työ vain maksaisi. Minua ihmetyttää pösön asenne, mulla oli Opeli jota päiviteltiin takuuajan jälkeenkin. Sitä päiviteltiin, päiviteltiin, päiviteltiin ja minä päivittelin asiaa kahffee paussilla työporukalle. Eipä vaan Vectran vak nop säädin vika ja moottorin satunnaiset häiriöt oikein asettuneet. Auto sammuili milloin minnekin ja vak nop säädinpomppi pois päältä. Lopulta loppui työsuhde auto soppari ja vahinko lähti eteenpäin. Mutta tuli 307 vahinko tilalle. Opelin päivitykset oli ilmaisia, kunnes takuu loppui, silloinkin oli softa ilmainen mutta työ maksoi silloiselle työnantajalle jonkun kympin. Pösön moottorisoftasta veloitettiin 110 eur töineen, vähän harmittaa. Toisaalta onpahan nyt uusi softa,mutta kas sama vanha satunnainen käynnitiinlähtö ongelma jatkuu. Mielenkiinnosta haluaisin tietää mitä sun pökötille maksaa softa?

Lambda arvo näkyy ainakin pakokaasumittauksessa, jotkut pienpajat tekee pelkkää pakokaasumittausta. Ylöjärvellä tiedän paikan jossa saa parillakympillä pakokaasumittauksen ja siinä näkyy suoraan tuo Lambda arvo. Sallittu Lambda arvo on 0,97-1,03. Veikkaanpa ettei Lambda arvoa saa OBD liittimestä ulos? Jos saa niin kai se sillä lukijallasi tulee, tai sitten pitää olla viisaampi lukulaite mitä OBD pistokkeeseen työntää?