Kirjoittaja Aihe: 607 - Vaihde lukittuna P-asentoon (automaattivaihteisto)  (Luettu 2546 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hagel

  • Vieras
Auto: 2003 607 2,2 HDi (automaatti).

Mistähän solenoidi mikä estää vaihdekepin siirron R-N-D alueille saa ohjauksen? Minkäänlaista virheilmoitusta asiasta ei tule. Ainoa virhe on vasemman etuparkkivalon toimimattomuus, mutta se ei liene aiheuttanut ongelmaa. Auto on seissyt talven yli, joten todennäköisesti jonkinlainen kontaktiongelma on kyseessä, mutta mitä tietoa se mahdollisesti odottaa? Solenoidi liikkuu mekaanisesti ihan kevyesti ruuvarilla liikuttaen. Jarrun painaminen ei auta, eikä uudelleen käynnistäminen.

msyrjas

  • Vieras
Vs: 607 - Vaihde lukittuna P-asentoon (automaattivaihteisto)
« Vastaus #1 : 05.04.2010, 14:08:07 »
Syttyykö jarruvalot jarrua painaessa? Jarruvalo katkaisijahan tuon sähköisen lukituksen avaa, tosin tuossa taitaa samassa katkaisijassa olla 2 "piiriä" eli voipi olla kumpi tahansa vikaantunut.

Hagel

  • Vieras
Vs: 607 - Vaihde lukittuna P-asentoon (automaattivaihteisto)
« Vastaus #2 : 05.04.2010, 14:25:54 »
Jep, tuli eilen illalla testattua ja valot paloivat kun poljinta painoi. Tiedätkö kytkimen sijainnin onko polkimen luon vai jossain muualla?

msyrjas

  • Vieras
Vs: 607 - Vaihde lukittuna P-asentoon (automaattivaihteisto)
« Vastaus #3 : 05.04.2010, 18:31:30 »
Polkimen luonahan tuo näyttäisi kuvan mukaan olevan, joko 1 tai 2 kappaletta katkaisijoita.

Hagel

  • Vieras
Vs: 607 - Vaihde lukittuna P-asentoon (automaattivaihteisto)
« Vastaus #4 : 05.04.2010, 19:17:19 »
Kiitos.

Mittasin yleismittarilla solenoidin liittimeltä, liitin irroitettuna 15,5 ohmia vastukseksi joka kuulostaa ihan normaalilta, alle amppeerin virta. Toiseen suuntaan mitaten jännitettä kun painoi jarrua nousi jännite vähän yli 13V, eli näyttää siltä kun kaikki toimisi, mutta kun laitoin liittimen kiinni ja painoin jarrua ei solenoidin yli ollutkaan mitään jännitettä. todennäköisesti jarruvalon kytkin tai jokin liitin ennen sitä syö kaiken jännitteen kun sitä kuormittaa.

Täytyy jatkaa mittauksia.

Hagel

  • Vieras
Vs: 607 - Vaihde lukittuna P-asentoon (automaattivaihteisto)
« Vastaus #5 : 05.04.2010, 20:09:33 »
Nyt on mitattu jarruvalokytkinkin, näyttää toimivan ok. Siellä on kaksikärkinen kytkin joista toinen kärki on normaalisti kiinni ja toine kärki on normaalisti auki, eli kun ei paina jarrua tod.näk. jarruvalo on kokoajan oikosulussa ja kun painaa jarrua yhteys katkeaa. Oletan näin koska jos johdin katkeaa tai jännite sieltä katoaa syttyvät jarruvalot varmuuden vuoksi, muuten kytkimen hajotessa myös jarruvalot katoaa.

No se meni vähän sivuun asiasta, sieltä lähtevät johdot ovat kuitenkin ihan erillaisia ja värisiä kuin solenoidille tulevat, joten ne kiertävät jonkun kautta ja kun ei ole skemoja niin en edes osaa arvata mistä hakisi seuraavaa mahdollista ongelmapaikkaa. Jostain varmaankin voisi saada kytkentäkuvia ko. autoon, tietäisikö kukaan mistä sellaiset voisi saada.

Ystävällisesti kiittäen.

msyrjas

  • Vieras
Vs: 607 - Vaihde lukittuna P-asentoon (automaattivaihteisto)
« Vastaus #6 : 05.04.2010, 20:54:22 »
Oiskos tuollainen kytkin jossa tuo sulkeutuva kosketin ohjaa jarruvaloja ja abs boxia ja tuo avautuva kosketin bsi:tä eli jos tuo jarruvalo puoli toimii niin oisko toisessa kuitenkin jotain kipua?? Tuon avautuvan koskettimen tulee avautua ennen kuin tuo jarruvalo puoli sulkeutuu...esim 1mm liikkeella aivoboksille menevä kosketin aukeaa ja 3mm liikkeellä jarruvalo puoli sulkeutuu ja jarruvalot syttyvät..näin erään toisen merkin kulkineessa..
« Viimeksi muokattu: 05.04.2010, 20:58:35 kirjoittanut msyrjas »