Kirjoittaja Aihe: 206 - Taka-akselisto  (Luettu 39970 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

J-PR

  • Vieras
Vs: 206 - Taka-akselisto
« Vastaus #90 : 03.12.2015, 17:00:00 »
Kynkän molemmissa päissä on (luonnollisesti) laakerit. Onkohan tossa 1.1:ssä takakallistuksenvakain? Jos on, niin molemmissa päissä kynkkää on stefat. Jos ei, niin sitten vain sisäpäässä. Stefan välistä se rasva tulee ulos jos ei hirveän kovaa paina, näkee kun alkaa tihkumaan niin lopettaa sitten puristamisen. Jos muoviholkkia ei ole niin sitten rasva menee kynkän sisään, sillä se on ontto. Varmaan menee enemmän kuin tuubi sitten molemmin puolin. Jos holkilla - ja rasvanippa oikeaan paikkaan tehty (enemmän kuin todennäköistä että menee väärään paikkaan jos ei tiedä tarkkaan mitä on tekemässä)- niin rasvaa menee vain pari puristusta. Siksihän nuo hajoaa kun stefan välistä pääsee vesi sisään. Toki rasvakin saattaa lopulta muuttua saippuaksi.
« Viimeksi muokattu: 03.12.2015, 17:04:20, kirjoittanut J-PR »

toukka71

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 206 - Taka-akselisto
« Vastaus #91 : 13.02.2016, 19:40:36 »
Auto: 2004 206 1,4.

Akselitapin vaihto. Lähteekö irti lämmittämällä, vai tarviiko rakentaa RUVILLE 1002226 tapainen ulosvetäjä?

J-PR

  • Vieras
Vs: 206 - Taka-akselisto
« Vastaus #92 : 14.02.2016, 11:38:45 »
Veikkaan ettei lähde lämmittämällä pelkästään. Tai en tiedä jos vetää punaiseksi asti niin ehkä sitten... Olen joskus kevyesti lämmittänyt ja sisältäpäin hakkaamalla koettanut niin ei nitkahtanutkaan irti. Jotkut on noita hakkaamaalla kyllä irti saanut. Suositeltavaa olisi käyttää tollasta ruvillen tyyppistä ulosvetäjää ja samalla lämmittää vielä lisäksi :)

toukka71

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 206 - Taka-akselisto
« Vastaus #93 : 28.02.2016, 20:05:00 »
Sauva menee läpi sekä tukivarresta että akselin runko-osasta jossa toinen pää majailee. Tietysti molemmilta puolilta pitää olla pultit ja lukitukset avattu. Mielellään vielä sauvan asento merkattu molempiin päihin niin on helpompi asentaa takaisin ilman mittailuja.

Kyllä, vakio sauvat ovat aina ohuemmat kuin boorituksen sisähalkaisija. Boorituksen sisähalkaisija on n. 24mm ja niin paksuja sauvoja ei vakiona ole missään pösössä.

Se ulosveto pultti on tiuhakierteinen 12mm muistaakseni 12x1,25, missään tapauksessa ei saa käyttää tavallista 12x1,5 pulttia. Kierre vaurioituu ja sen jälkeen onkin vaikea saada lätkää millään irti.

Mulla oli 03 sw:ssä ihan normaali kierre ja vanteenpultti sopi oikein hyvin siihen.

imaS

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 623
Vs: 206 - Taka-akselisto
« Vastaus #94 : 28.02.2016, 21:13:43 »
Jos käytit pösön vanteen pulttia, niin se on normaalia M12 kierrettä tiheämpi. Juurikin tuo KTA:n mainitsema 12x1,25.
405 Mi16x4 -90, 406 Coupé V6 -01

Jonasd

  • Vieras
Vs: 206 - Taka-akselisto
« Vastaus #95 : 30.10.2016, 10:38:47 »
Vinkkejä mistä taka-akseli kannattaisi tilata? Edullisesti mielellään.
Onko kokemuksia ulkomailta tilaamisesta?

Etsin taka-akselia Peugeot 206sw, abs jarrullinen, rumpujarrut takana- malliin. Näyttäisi todella huonosti löytyvän Suomesta, jos ei halua maksaa 480 euroa peruskorjatusta.

http://m.ebay.com/itm/Refurbished-Rear-Axle-To-Fit-Peugeot-206-Drum-ABS-2-YEARS-FACTORY-WARRANTY-/121616233644?nav=SEARCH

Onko tuo oikean mallinen tuohon pösöön?

megaman

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 344
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: 206 - Taka-akselisto
« Vastaus #96 : 30.10.2016, 14:41:48 »
Tuttu osti kesällä mekonomeniltä taka-akselin 206:een ovh. alkoi nelosella, alennushinta oli 300, 00 €
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309...

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 384
  • Jotenkuten
Vs: 206 - Taka-akselisto
« Vastaus #97 : 30.10.2016, 15:05:36 »
Puolasta joku osti oisko ollu citroen foorumilla.
Fiat Scudo 1,6 multijet -08,    
Pösö expert 1.9TD -00,                
C5 break 1,8 -03,  
Honda GL1800 Airback/Navi,  
Mantis Tiller, 2CV4 -72, 2CV6 -82

fluxpur

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 193
Vs: 206 - Taka-akselisto
« Vastaus #98 : 30.10.2016, 15:28:59 »
Näyttäisi todella huonosti löytyvän Suomesta, jos ei halua maksaa 480 euroa peruskorjatusta.

Menovehje Paraisilla ja X-parts Tampereella voisi tärpätä.

mot595

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Vs: 206 - Taka-akselisto
« Vastaus #99 : 28.05.2018, 22:26:52 »
Auto: 2004 206 SW.

Moi. Huomasin, että takapää vähän pömpöttää hidasteissa. Painelin peräpäätä molemmin puolin. Toinen puoli joustaa ja toinen ei yhtään. Korjaamo antoi vikadiagnoosiin: taka-akseivika, pitää vaihtaa kokonaan. Täällä oli paljon juttuja taka-akselin laakeriviasta, jolloin rengas antaa periksi sivusuunnassa. Mikähän tämä mun Pösössä oleva vika nyt sitten tarkkaan ottaen on? Voiko sitä korjata muuta kuin vaihtamalla koko taka-akseli?

Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 795
Vs: 206 - Taka-akselisto
« Vastaus #100 : 29.05.2018, 09:58:41 »
Kyllä tuo vika kuulostaa hyvin tyypilliseltä ”taka-akseli vialta”. Sinun tapauksessasi laakerit ruostuneet jumiin toiselta puolelta. Korjaamisesta paha sanoa mitään ennen kun taka-akseli on purettu ja katsottu onnistuuko enää uudelleen laakerointi. Helpoin ja mahdollisesti halvinkin ratkaisu on hommata kunnostettu taka-akseli ja vaihtaa koko akselin.
Nykyiset: 607 2.2 HDi 04', 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
605 3.0 SV A 95' harrastus
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Pihakoneena: Valmet 803 2wd 83'

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 093
Vs: 206 - Taka-akselisto
« Vastaus #101 : 30.05.2018, 15:00:05 »
Yhdistetty aiempaan viestiketjuun.

TEMP_POISTETTAVAKSI
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).