Kirjoittaja Aihe: 407 - Ohjaustehostin  (Luettu 61491 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

villev

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #15 : 23.03.2009, 14:16:18 »
Miten tuo tehostin ilmataan?, ruvennut tekemään sellaista että välillä tuntuu ettei tehostin ole pelissä lainkaan ja sitten sekunnin päästä taas toimiikin.

tompson

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #16 : 08.04.2009, 11:30:20 »
Omalla kohdalla tehostin piti häiritsevää kolinaa. Huollossa vaihdettiin tehostimen letkuklemmarit ja lisättiin öljyä, jonka myötä kolina hävisi. Nyt reilun kuukauden ajon jälkeen hieman vastaavaa ääntä alkaa taas kuulua. Ovatkohan tämän talven pakkaset viimeinkin tehneet selvää 2004 tehostimesta.

Edellä puhuttiin pumpun kavitoimisesta. Voisiko joku asiaa tunteva yrittää kuvailla miltä tämä kuulostaa tai miten sen tunnistaa?

joakim

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 475
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #17 : 08.04.2009, 12:33:33 »
Edellä puhuttiin pumpun kavitoimisesta. Voisiko joku asiaa tunteva yrittää kuvailla miltä tämä kuulostaa tai miten sen tunnistaa?

Kavitoinnilla tarkoitetaan sitä, että pumpun muodostamassa alipaineessa neste höyristyy ja tämän pienen kaasukuplan tiivistyessä takaisin nesteeksi syntyy voimakas nesteisku, joka tekee pahaa jälkeä metalliin, jos se tapahtuu sen pintaa vasten. Pinta "syöpyy" epämääräisille "kuopille". Kavitointi aiheuttaa voimakasta melua, jonka äänenlaatu ja kuuluvuus riippuu täysin tapauksesta.

Jos järjestelmässä on ilmaa, se ei aiheuta kavitointia ja ilmakupla ei saa samanlaista vahinkoa aikaan, koska se ei häviä, kuten tiivistyvä nestekupla.

Joakim
607 2.2 -05 (09-) ja 605 ST Turbo -99 (03-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09)

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #18 : 20.12.2009, 14:09:39 »
Auto: 2005 407 2,0 HDi.

Jaahas, taas teki sen että osa tehostin nesteistä katosi kun pakkasta oli yli -25. En jaksa enää laittaa noita suositeltuja nesteitä kun ne eivät tuolla pysy. Mitähän muuta liejua tuonne voisi koittaa laittaa jos pysyisi sisällä paremmalla menestyksellä.

AAA

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #19 : 09.01.2010, 12:10:30 »
Auto: 2007 407 1,8.

Siis tämähän voi olla ihan typeräkin kysymys,(mä mitään autoista ymmärrä) mutta:

Tuli pakkaset ja tässä eilen auton oltua 3 h lämpimässä tallissa poikkeuksellisesti alkoi ohjaus tuntua jäykältä ja arvelin tehostimen vikaa joka se ilmeisesti onkin, koska autotallin lattialta löytyi tänään jotain öljyä etupään puolelta. Siis onko vikaa ollut muilla ja voihan autolla ajaa vaikka ohjaus onkin jäykkä?

Huolintasopimus on joten rahaan tämä ei kaadu :o

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 543
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #20 : 09.01.2010, 12:14:04 »
Ohjaustehostin lienee työntänyt öljyt ulos, jos ei tehosta. Autolla toki voi ajaa, mutta ilman öljyä tehostimen pumppu entinen.

artsi

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #21 : 09.01.2010, 12:21:01 »
Kannattaa tarkistaa tehostimen öljymäärä.

AAA

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #22 : 09.01.2010, 15:32:03 »
Ohjaustehostin lienee työntänyt öljyt ulos, jos ei tehosta. Autolla toki voi ajaa, mutta ilman öljyä tehostimen pumppu entinen.

Siis eihän tolle pumpun menolle taida nyt mitään voida kun ei tota kotteroa saa mihinkään nyt vl ja jotain on pakko ajaa?

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 128
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #23 : 09.01.2010, 15:38:11 »
Koita nyt ainakin ennen ajoa laittaa sinne öljyä, josko ne jotenkin pysyisivät sisällä.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010, vaimolla Peugeot 206 SW X LINE 1,4 vm.2003

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 543
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #24 : 09.01.2010, 15:38:25 »
Öljyt voi siitä korkista tarkistaa ja ainakin kurkata säiliöön, onko tyhjä. Voihan sen pumpun ajaa tohjoksikin ja vaatia takuuseen uuden. ::)

AAA

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #25 : 09.01.2010, 19:03:49 »
Joopa sitten !

Jouduin pienen pätkän ajamaan ja sitten löi ilm. öljyt enemmänkin korkista ulos ja säiliössä jonkinlaista vaahtoa löytyy,öljyäkin ainakin vähän.
Maanataina sitten soitto huoltoon ja laskunhan maksaa huolintasopimus.

johtaja76

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #26 : 09.01.2010, 21:57:13 »
407 1.8 -07 oksensi tehostinöljyt myös ulos ja nyt ootellaan vaan että saadaan maanantaina uutta speciaali öljyä jostain... ja pitäis olla kuulemma vaan täyttö ja menox ja pitää kuulemma yli täyttää.

jake1991

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #27 : 09.01.2010, 23:06:24 »
Se ohjaustehostimen öljy on jumalattoman kallista ainakin merkkiliikkeessä.. Piti hakkia sitä, kun leijona alkoi janoiseksi kesä helteillä.  Ei ole onneksi tuo minun menopeli syönyt tuota öljyä huollon jälkeen. laittoivat uuden klemmarin tehostimen paluuputkeen.

3279

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 662
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #28 : 10.01.2010, 10:52:34 »
Öljyt voi siitä korkista tarkistaa ja ainakin kurkata säiliöön, onko tyhjä. Voihan sen pumpun ajaa tohjoksikin ja vaatia takuuseen uuden. ::)

Kannattaako nyt ehdoin tahdoin pumppua ajaa tohjoksi? Eikös 407:ssa ole sähköinen pumppu, jonka voisi pysäyttää ottamalla siltä sähköt pois?

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 543
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #29 : 10.01.2010, 11:24:30 »
407:ssa on sähköhydraulinen ohjaustehostin. Ja eihän sitä välttämäti kannata tahallaan hajottaa, kun auto joutuu sitten pajalle. Laitan tuohon alle tekstin, mistä nuo ongelmat ainakin osittain johtuu.
Ohjausjärjestelmässä ilmeni talvella vika, joka todennäköisesti koskettaa kaikkia ennen kesäkuuta 2005 valmistettuja 2,0- ja 2,2-litraisia bensiini- ja 2,0-litraisia dieselmalleja. Näissä ”keskihintaisissa” malleissa on sähköinen hydraulipumppu, jonka tehostusvoimaa säädellään sekä ajonopeuden että ohjauspyörän kääntönopeuden mukaan. Suurin osa vikahavainnoista on tehty testiauton tapaisissa kaksilitraisissa bensamalleissa.
 
Vian aiheuttajaksi epäiltiin aluksi sitä, että järjestelmään oli jäänyt tehtaalla ilmaa. Testiauton vikakorjaukseen mennessä tätä ilmaamisella poistettavissa ollutta asennusvirhettä ei enää pidetty Suomessa ongelman pääsyynä. Tehdas on kuitenkin päätynyt siihen, että tehostamattomuus johtuu siitä, että pumppu hörppää ilmaa, koska imuputki on säiliössä liian korkealla. Kesästä alkaen tuotannossa on ollut ”hörppäämätön” rakenne.

Suomalaisten ratkaisu tehostamattomuusongelmaan on jo kauan sitten hyväksi havaittu notkeamman öljyn käyttö. Testiautoon vaihdettu öljy vaahtoaa alkuperäistä vähemmän, eivätkä ilmakuplat jää sen rakenteisiin samalla tavalla kuin tehtaan käyttämään öljyyn.