Kirjoittaja Aihe: 307 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää (HDi)  (Luettu 6743 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 338
Auto: 2002 307 SW 2,0 HDi 90.

Eli avaimesta käännettäessä startti pyörähtää hetken, mutta kone ei ehdi käynnistyä. Yrityksen jälkeen kuuluu kuin startti pyörisi tyhjää.

Olisko ideoita mistä lähtisi vikaa hakemaan? Pääsisi kotia ihmisten aikoihin huomenna.

Tuo "startti pyörähtää tyhjää", eli "vinkaiseeko" lopussa siis? Meillä oli isällä 505 jota piti aina vaihde päällä vähän nytkäyttää, työntämällä kun teki niin että starttasi ja vinkaisi tyhjää nikuin ratas olisi tipahtanut hammaskehältä. Lähti aina sitten käyntiin parin yrityksen jälkeen. Sama vinkaisu oli omassa Mi16:ssa, siihen vaihdatin startin ja ongelma poistui. Eli joku paremmin solenoidien yms. toimintaa ymmärtävä voisi kommentoida tätä.

Saataisiin Peurasaari takaisin sivistyksen pariin mökiltänsä. :-\
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

Peurasaari

  • Vieras
Kävin nyt päivänvalon aikaa uudestaan kokeilemassa, joska vaikka lähtisi käyntiin. Eipä lähtenyt. Nyt kun verenpaineet ovat laskeneet sitten eilisen niin uusi kuvaus mitä tapahtuu startatessa.

Startti pyörähtää ja pysähtyy itsestään, jää ääntämään jos avaimesta ei päästä irti. Äänestä tulee mielikuva kuin rattaat eivät vastaisi kuin hetken toisiinsa. Tähän kokeilin ratkaisuksi koputellaan starttia sen minkä pystyi kun on niin hankalassa paikassa. Sama ongelma jatkuu. Mökillä onneksi sattui löytymään akkulaturi, nyt pösö latauksessa. Vaikka en usko että vika olisi heikossa latauksessa. Kauhea tonkiminen menossa joka paikassa jos löytyisi edes sen verran työkaluja että saisi kurkattua jakopäänhihnan. Eiköhän täältä pois pääse. Ei oikein kukaan halua tulla hakemaan, kun matkaankin on kolmatta sataa kilsaa. Lähin naapuri harmillisesti tämän tilanteen kannalta 10km päässä, eikä prkl löydy tiedustelusta numeroa. Täytyy ilmoittaa töihin, että järjestäjästä riippumattomista syistä olen täällä enkä pääse pois. :)

Peurasaari

  • Vieras
isäukko lähti ajelemaan tänne päin. eiköhän täältä pois päästä. Jälleenkerran huomaamme että aina ei voi näemmä luottaa huoltokirjoihin vaikka on kuinka liikkeen leimat. Tarkistin jakopäänhihnan kunnon, tältä näytti. Huoltokirjan mukaan vaihdettu alle 50tkm sitten:



pitää mennä käymään huoltoliikkeessä kysymässä asiasta, toi ei kyllä varmasti noilla kilsoilla tuohon kuntoon mene. Täytyy laittaa osat tilaukseen ja vaihtaa hihna. Eihän tuo varmaan kestä enää kauan. Latailen juuri videota käynnistyksestä, on vaan hitaat yhteydet niin menee aikansa. Laitan sitten tänne, kun valmista.

Peurasaari

  • Vieras
tässä video käynnistys yrityksestä

View My Video

taitaa olla startti rikki?

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 686
    • http://peugeot505.info
Ei tuo jakohihna ainakaan alle 50 000 km sitten vaihdetulta näytä - en ole koskaan nähnyt hihnaa, joka olisi selkäpuolelta tuolla tavalla halkeillut. Tiedä sitten, vaikuttaako tuohon enemmän aika vai ajokilometrit. Jos hihnaa ei olekaan vaihdettu viimeksi, niin milloin oli sitä edeltänyt vaihto?
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Peurasaari

  • Vieras
Piti ihan huoltokirjasta katsoa huollot. Eka vaihto melkein aikataulussa 121tkm ja viisi vuotta. Seuraava vaihto tehty 215tkm kolme vuotta, tämän jälkeen 312tkm ja kolme vuotta. Nyt ajettu 354tkm ja hihna tuossa kunnossa. Selailin papereita niin auto on myyty hihnan vaihdosta seuraavana päivänä edelliselle omistajalle. Taitaa olla kusetusta edellinen vaihto. Onneksi on liikkeen leima, täytyy lähettää niille kuva hihnasta ja kysely vaihdosta. No hihnasarja laitettu tilaukseen. Jospa toi kotia vielä kestäisi.

Peurasaari

  • Vieras
Päivitystä: pösö mökillä. Ei saatu vedettyä autoa pihasta ylös, niin päässyt vetämään käyntiin. Jospa viikonloppuna pääsisi hakemaan pösön pois. Ehjä startti hakusessa.

Peurasaari

  • Vieras
Sen verran kiirettä pitänyt, että pösö vielä mökkeilemässä yksikseen. Viikonloppuna tarkoitus mennä vaihtamaan startti ja jakopää tarpeineen. Lumet vain tuli maahan (tuskin pysyvät), mutta onpa sitä aikanaan vaihdettu -20 asteen pakkasessa civiciin moottori. :)

everton

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 160
Startti helpompi sitten vaihtaa alakautta - juuri vaihdoin omaani.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 686
    • http://peugeot505.info
Expertissä joku oli vaihtanut yläkautta: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=72114.0
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Peurasaari

  • Vieras
Alakautta on helpompi irroittaa, joutuu pohjapanssarin tietenkin ottaa pois edestä. Yläkautta on niin ahdasta, että en viitsi edes alkaa yrittämään.

everton

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 160
Niin, varmaan se onnistuu myös yläkautta, mutta kuten sanoin se on _helpompi_ vaihtaa alakautta :)

Peurasaari

  • Vieras
Sen verran liikautin projektia eteenpäin, että tutkin viimeinkin tarkemmin mikä pösöä vaivaa. Muutamia voimasanoja voisin käyttää alkuun, mutta pidetään palsta siistinä. Oli nimittäin startista kaksi pulttia oli kadonnut maata kiertävälle radalle. Ens viikolla hakemaan uudet pultit, startti itse oli ehjä. Ei vaa saanut tarpeeksi kosketusta niin eihän se sutokaan käynnisty.

VilleH

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 10
Auto: 2006 307 2,0 (EW10).

Ei ollut käynnistynyt, vaikka startti pyöritti normaalisti, käskin laittaa laturiin ja nyt seuraavana päivänä aloin itse koittamaan, niin sama vika. Startti pyörittää, muttei käynnisty.

Sain auton käyntiin, kun starttasin kaasupohjassa, jolloin auto alkoi pikkuhiljaa yrittämään käynnistymistä lopulta käynnistyen.

Kartaani

  • Vieras
VilleH:lla on hydrauliset nostajat jumissa. Tarkasta että öljyä on riittävästi ja käytä kone normaalilämpöön. Sitten 20 km vähintään 5000 rpm ajoa. Öljy ja suodatin vaihtoon ja sama ajolenkki. Tämä riittää usein, jos ei niin Forte engine flush tai vastaava käsittely.