Kirjoittaja Aihe: 406 - ABS-jarrut aktivoituvat pitävällä pinnalla  (Luettu 12358 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 203
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 406 - ABS-jarrut aktivoituvat pitävällä pinnalla
« Vastaus #30 : 12.08.2013, 17:15:00 »
On sulla 48 ja 90mm. Edestä ne on tosi laskea kun kehä näkyy ilman purkutöitä.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

JTR

  • Vieras
Vs: 406 - ABS-jarrut aktivoituvat pitävällä pinnalla
« Vastaus #31 : 25.08.2013, 14:03:54 »
Kehä vaihdettu, mutta silti abs:t temppuilee. Alle 20km:n vauhdissa jarrutettaessa jarrupoljin tärisee vaikka alla on pitävä pinta. Abs vikavalo syttyy myös välillä palamaan. Mistä seuraavaksi etsisin vikaa? Ehdotuksia

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 203
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 406 - ABS-jarrut aktivoituvat pitävällä pinnalla
« Vastaus #32 : 25.08.2013, 14:56:52 »
Onko katottu että takana on käsijarruhilppeet kiinni niinkuin pitää, joskus noista kenkien kiinnitystapit irtoilee ja ne runnoo abs anturin vinoon tai hajalle. ABS valon syttyminen viittaa sököön anturiin. Tuo kehävamma ei valoa sytytä.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

JTR

  • Vieras
Vs: 406 - ABS-jarrut aktivoituvat pitävällä pinnalla
« Vastaus #33 : 28.08.2013, 08:37:12 »
En saanu takajarrurumpua eilen kiireessä irti, mutta mittailin noita antureiden vastuksia abs- boksin luota. PItääkö kaikissa antureissa olla sama vastus? kahdessa anturissa näytti vastukseksi 1.72 ja kahdessa lukema oli 1.58. Onko ero niin merkittävä, että pitäis epäillä antureita viallisiksi?

JTR

  • Vieras
Vs: 406 - ABS-jarrut aktivoituvat pitävällä pinnalla
« Vastaus #34 : 29.08.2013, 15:16:32 »
Takajarrurummustahan se vika sitten löytyi. Käsijarrupalan kiinnitystapin jousi oli mennyt poikki ja telonut sitten abs anturia. Sain anturin suoristettua ja abs:t rupesi toimimaan kuten pitääkin :)

JTR

  • Vieras
Vs: 406 - ABS-jarrut aktivoituvat pitävällä pinnalla
« Vastaus #35 : 24.09.2014, 20:14:16 »
Auto: 2001 406 GW 2,0 HDi 110.

No niin. Vanha ABS-vika palasi takaisin. Nyt ongelmana on vain että ABS-valo palaa koko ajan eikä sammu ollenkaan. Mittasin anturit ansimmäisestä liittimestä ja ABS-boksin luota. Molemmista paikoista tuli vastukseksi n. 1,6. Antaako anturi vastuksen vaikka se olisi rikki? Paikallaan on vielä vasemmassa takanavassa tuo vuosi sitten vääntynyt anturi. Voiko vikavalon sytyttäjä olla tuo anturi? Ei viitsisi kokeilla uuden anturin ostamisella turhaan kun se kuitenkin maksaa sen 50 e.

SEL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 135
Vs: 406 - ABS-jarrut aktivoituvat pitävällä pinnalla
« Vastaus #36 : 25.09.2014, 10:09:26 »
Katsoppas se oikaisemasi antur, saattaa olla tappi poikki. Jos ei ole omaa testeriä (PP2000), kannattaa käydä mittauttamassa merkkiliikkeessä, testeri näyttää suoraan viallisen kulman.
Saab 96 -65, Fiat 128 -75, Ford Escort Mexico -74, Toyota Crown dsl. -74, Opel Ascona dsl. -80, Renault 18 -84, Mazda 323 -87, Toyota Carina Farmari -89, Peugeot 605 -91, Peugeot 406 HDi ST GW -00, Peugeot 406 HDi ST GW -01, Peugeot 406 HDi GW Executive Automatic -04, Peugeot 3008 e-HDi 2Tronic 2012.

JTR

  • Vieras
Vs: 406 - ABS-jarrut aktivoituvat pitävällä pinnalla
« Vastaus #37 : 25.09.2014, 11:21:02 »
Anturin tappi ei ole poikki, mutta se on vähän vieläkin mutkalla. Voiko se olla rikki vaikka se antaa saman vastuksen kuin kaikki muutkin anturit?

SEL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 135
Vs: 406 - ABS-jarrut aktivoituvat pitävällä pinnalla
« Vastaus #38 : 28.09.2014, 17:07:41 »
Jos tappi on liian kaukana hammaskehästä, se aiheuttaa vian koska systeemi luulee pyörän pyörivän hiljempaa kuin muut rillat kun pulsseja tulee vähemmän. Napauta varovaisesti tappia lähemmäs hammaskehää.
Saab 96 -65, Fiat 128 -75, Ford Escort Mexico -74, Toyota Crown dsl. -74, Opel Ascona dsl. -80, Renault 18 -84, Mazda 323 -87, Toyota Carina Farmari -89, Peugeot 605 -91, Peugeot 406 HDi ST GW -00, Peugeot 406 HDi ST GW -01, Peugeot 406 HDi GW Executive Automatic -04, Peugeot 3008 e-HDi 2Tronic 2012.

JTR

  • Vieras
Vs: 406 - ABS-jarrut aktivoituvat pitävällä pinnalla
« Vastaus #39 : 29.09.2014, 13:08:22 »
Sain vaihdettua uuden anturin, mutta vika ei poistunut. Pitää varmaan käyttää testerissä.

purflux

  • Vieras
Vs: 406 - ABS-jarrut aktivoituvat pitävällä pinnalla
« Vastaus #40 : 29.09.2014, 21:22:46 »
Jos vikakoodi vaan pitää kuitata?  Toimiiko jarrut muuten normaalisti?

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 203
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 406 - ABS-jarrut aktivoituvat pitävällä pinnalla
« Vastaus #41 : 29.09.2014, 21:27:51 »
Jos tappi on liian kaukana hammaskehästä, se aiheuttaa vian koska systeemi luulee pyörän pyörivän hiljempaa kuin muut rillat kun pulsseja tulee vähemmän. Napauta varovaisesti tappia lähemmäs hammaskehää.

Ei se mitään vikaa ilmoita vaan alkaa tykyttää poljinta kuten absin kuuluukin, sama tilanne kuin jos kehä on poikki. Absivalo syttyy vain jos tuo vino anturi on sökö.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

JTR

  • Vieras
Vs: 406 - ABS-jarrut aktivoituvat pitävällä pinnalla
« Vastaus #42 : 01.10.2014, 19:42:59 »
No niin. Nyt on auto käytetty merkkiliikkeen testerissä. Tietysti kävi niin että aamulla abs vika alkoi olla päällä "häilyvänä" eli välillä sammuu. En tiedä oliko vika päällä kun laittoivat testeriin. Mutta tämmöset koodit sieltä tuli: Hetkellinen vika. Pumpun moottori, Hetkellinen vika Ohjainyksikkö.
Mitähän nuo tarkottaa? Ei paljon selitelly setä huoltotiskin takana kun en jättäny autoa sinne korjattavaksi  :P

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 118
  • 2x Peugeot, 2x Renault
Vs: 406 - ABS-jarrut aktivoituvat pitävällä pinnalla
« Vastaus #43 : 01.10.2014, 20:04:15 »
Jotenkin viittaisi molemmat viat itse ABS-yksikköön, eli olisiko vika siellä?

SEL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 135
Vs: 406 - ABS-jarrut aktivoituvat pitävällä pinnalla
« Vastaus #44 : 09.10.2014, 09:48:03 »
Tarkista ABS yksikön virransaanti, lähinnä hapettuneet liittimet tai hankautunut johto. ABS yksikkö nielee reippaasti sähköä.
Saab 96 -65, Fiat 128 -75, Ford Escort Mexico -74, Toyota Crown dsl. -74, Opel Ascona dsl. -80, Renault 18 -84, Mazda 323 -87, Toyota Carina Farmari -89, Peugeot 605 -91, Peugeot 406 HDi ST GW -00, Peugeot 406 HDi ST GW -01, Peugeot 406 HDi GW Executive Automatic -04, Peugeot 3008 e-HDi 2Tronic 2012.