Kirjoittaja Aihe: 406 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää (HDi)  (Luettu 7824 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SEL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 135
Kokeile vaihtaa commonrailin kupeessa oleva polttoaineen lämpöanturi.
Saab 96 -65, Fiat 128 -75, Ford Escort Mexico -74, Toyota Crown dsl. -74, Opel Ascona dsl. -80, Renault 18 -84, Mazda 323 -87, Toyota Carina Farmari -89, Peugeot 605 -91, Peugeot 406 HDi ST GW -00, Peugeot 406 HDi ST GW -01, Peugeot 406 HDi GW Executive Automatic -04, Peugeot 3008 e-HDi 2Tronic 2012.

otto14

  • Vieras
Ei vaikutusta. Entäs tuo nesteanturi?

purflux

  • Vieras
Auto: 2002 406 HDi (66kw).

Itselläni kävi keväällä niin että sammutin auton :-[ kaupan pihalle ja kun lähdin jatkamaan, se ei startannut. No, se oli joitakin päiviä merkkikorjaamolla ja lopulta löysivät vian -- jakohihna hypännyt.

Tässä tapauksessa ECU esti ruiskujen toiminnan, en sitten tiedä, montako pykälää hihna oli hypännyt.

Otto14:n tapauksessa vaan tuli mieleen, olisiko hihna hypännyt 1 pykälän, se ei vielä välttämättä sammuta ruiskutusta, mutta varmasti vaikeuttaa käynnistystä.

otto14

  • Vieras
Joo hieman vaikea uskoa että jako pielessä, auto käynnistyy tosi hyvin kun lämmittää hieman ja nyt vetojakin on hyvin. Käyntikin todella hyvä. Ainoastaan tuo käynnistyminen ongelmana omassa autossa enää. Mutta pitää tarkastaa jako varmuuden vuoksi.

purflux

  • Vieras
Vielä tällainen ajatus tuli, jos pumppu vetää ilmaa stefasta ja näin ei jaksa pumpata riittävästi naftaa. Tai ottaa ilmaa jostain muusta paikasta. Olisiko kallista mitata commonrailin paine kylmästä moottorista startatessa?

Jos autossasi on pumppu tankissa, ei tätä ilmaongelmaa voi olla.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 203
  • Ravintoketjun huipulla.
Joo hieman vaikea uskoa että jako pielessä, auto käynnistyy tosi hyvin kun lämmittää hieman ja nyt vetojakin on hyvin. Käyntikin todella hyvä. Ainoastaan tuo käynnistyminen ongelmana omassa autossa enää. Mutta pitää tarkastaa jako varmuuden vuoksi.

Joskus männävuosina oli samoja murheita dieselmersun kanssa. Silloin syy löytyi venttiilien välyksistä, kylmänä ne kantoi ja siksi ei pörähtänyt käymään.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

Late

  • Vieras
Auto: 1999 406 ST 2,0 HDi 110 (2. mallisarja, 502 000 km).

Niin, pökö kotipihassa ei suostu lähteen käyntiin. Kerran "hörähti" ensistrarttauksella ja sitten ei yrittänytkään, vaikka kone pyöri hyvin. Katselin sulakkeet ja kaikki ok. Käytin sit akun plus johtoa irti ja kokeilin sitten uudestaan. No taas kerran hörähti ja sitten seuraava starttaus, niin ei yrittänytkään. Ihan niinku ei saisi polttoainetta tarpeeksi ja ei oikeen kuulu edes polttoainepumpun surina sisälle. ja muistaakseni joku rele naksahti kun laitto virrat päälle, mutta nyt ei naksahda.

Missä on polttoainepumpun rele?

TEMP_ARKISTOON

Late

  • Vieras
Vastaampa itse vielä.

Joo, nyt sain HDI:n taas käyntiin. Kolarikytkin oli lauennut, eli napin painallus ja heti käyntiin. Mutta ihmetyttää, kun ajamalla sen ajoin pihaan ja seuraavana päivänä oli naksahtanut kytkin pois päältä itsestään. Miten tuo on mahdollista? Toinen juttu sitten, kun lähin peruuttamaan pihasta, niin ihan kun oisi etujarrut pohjassa/päällä. Kuuluu vaan voimakan narina, eikä uskalla ajaa yhtään.

Voiko olla mahollista, et joku osa posahtanu poikki ja laukassut kytkimen. Ja voiko se laukaista kytkintä, vaikka auto on sammuksissa?

powerpeugeot

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 135
  • pösöillä pääs(s)ee
Mitenkähän herkkä kolarikytkin on jos vaikka etujousi sattuisi katkeamaan parkissa ollessa?
405 1.6 GLX -91 557tkm, 406 2.0 ST Grw -99 FL 391tkm, 405 2.0 GTX Style -95 75 444 km, projekti: 405 2.0 GTX Style -95 225 tkm

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 203
  • Ravintoketjun huipulla.
Kaverilla katkesi etujousi pihassa auton ollessa parkissa (pösö 605) ja samalla katkesi ABS johto sekä kolarikytkin laukesi. En tiedä vaikuttiko ABSin johdon katkeaminen kolarikytkimeen mutta se kuitenkin laukesi. Onko jollain tietoa ABSin johdon ja kolarikytkimen yhteydestä?  Benkulla kenties ?
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

Late

  • Vieras
Herkkähän se on, mutta eipä se ole kuin napin painallus, niin auto lähtee taas käyntiin.

Joo, sieltä oli mennyt jousi poikki ja oli jotenkin tuhannen solmussa kaksinkerroin siellä.  :-\ Nyt sain tunkin hommattua tuohon ja otan renkaan irti, niin pääsee paremmin näkemmän tilanteen. Hankala kun sillä ei voi nyt ajaa ja pitäs korjaamolle saada se, kun ei tuossa kerrostalon parkkipaikalla vihti värkätä.

savonhumu

  • Vieras
Normitilanteessa sei kovin paha homma olis siinä pihallakaan kun se koko tolppa tulee kokonaisena alas ilman jousipuristimiakin kun on purkanu iskarin alapään kiinnityksen ja yläpäästä 3 kpl torxeja. Hieman alatukivartta painaa jollain taakilla niin luiskahtaa välistä. Samalla täytyy toki varroo ettei vetari lipsaha liika ulos..

Nyt voi olla hieman hankalampi, kun se jousi voipi olla semmosellä vänkyrällä siellä ettei kivutta irtookkaan ::)

Late

  • Vieras
Käytin rengasta irti. Se jousi vastaa kokoajan siihen renkaaseen, niin sillä ei voi ajaa yhtään. Laitoin auton oman pikkutunkin tukemaan autoa, kun se kokoajan vajos vain enemmän maata vasten. Pitää tässä miettiä ja suunnitella, et miten tuon sais takas ajoon.

Ei vihtis ilman pulttipyssyä alkaa värkkäämään tuossa pimiässä vesisateessa.

vookeli

  • Vieras
Auto: 2000 406 2,0 HDi (250 000 km).

Pösö hyytyi ja häiriövalo syttyi. Epäiltiin jäätymistä. Suodatin vaihdettiin, mutta ei auttanut. Siirtopumppu on vaihdettu vuosi sitten ja polttoainetta tulee. Voiko olla, että syöttöpumppu on rikki, kannattaako enää korjata?

Espe

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 147
Ei syöttöpumppu noissa kilsoissa vielä mee. Eli jotain muuta häikkää.?