Kirjoittaja Aihe: 607 - Peruutustutkan toimintahäiriö  (Luettu 8825 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

joakim

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 424
Vs: 607 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #60 : 20.04.2018, 10:50:15 »
Kyllä ainakin 2005 607 2.2 FL:ssä koko systeemi (etu ja taka) pimeni, kun yksi taka-anturi oli rikki. Tapahtunut useamman kerran, onneksi viime kerrasta on jo vuosia. Jostain syystä kaikki hajonneet anturit ovat olleet takana, vaikka edessä on sama anturi. Noissa antureissa oli paha laatuongelma 2000-luvun puolivälissä ja niitä vaihdetiin urakalla useista PSA-malleista. Varmaan muistakin merkeistä. Anturit oliva Boschin, mutta Espanjassa valmistettuja. Ensimmäisen vaihdoin heti auton ostettuani 2010.

Tulee siis vain ilmoitus, että parkkitutka ei toimi ja symboli näyttöön. Sitten PPS2000:lla katsomalla näkee mikä anturi on rikki. Aina ollut vain yksi.
607 2.2 -05 (09-) ja 605 ST Turbo -99 (03-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09)

pele1977

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 254
Vs: 607 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #61 : 20.04.2018, 12:13:38 »
Pimentääkö yksi viallinen tunnustin koko systeemin?

Kyllä vain. Ainakin 607:ssa.
Peugeot 607 2.2 2006 Titane

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 758
Vs: 607 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #62 : 20.04.2018, 12:57:06 »
Koko järjestelmä on aina poissa käytöstä kun yksi anturi pimenee. Siihen lienee syynä ihan se ettei järjestelmällä ole suuren suurta virkaa käytännössä jos jokin tai jotkin anturit ei näytä mitään.
Preesens: Citroen C5 HDi240 Tourer '10
Kronologinen imperfekti: 309-405-605-605-406-406-405-605-Xantia-C5-106-607

joakim

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 424
Vs: 607 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #63 : 20.04.2018, 20:01:50 »
No olisihan takatutkalla ihan sama virka, vaikka edestä olisi yksi anturi rikki ja sama toisin päin. Ja kyllä se olisi mahdollista näyttää kolmen ehjän anturin tieto, vaikka yksi on pimeänä. Sen pimeän anturin tiedon voisi näyttää jotenkin niin, että on selvää sen olevan poissa pelistä. Onhan tässä ketjussa jo raportoitukin, että joissain (ei 607?) systeemi toimii, vaikka yksi anturi on rikki.

Neliskanttinen terästolppa on ilmeisesti vaikea tutkalle. Tytär peruutti sellaiseen pihallamme, lommo tuli vain pari senttiä anturista sivuun. Väitti, ettei tutka varoittanut. En uskonut ennen kuin kokeilin itse peruuttaa (lähes) päin samaa tolppaa.
607 2.2 -05 (09-) ja 605 ST Turbo -99 (03-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09)

aapelih

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 37
Vs: 607 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #64 : 22.04.2018, 21:55:54 »
Tuli tutkittua helmikuussa tuollaista rikkinäistä anturia, jonka massa oli pullistunut perästä. Kaivelin massan varovasti takaa pois ja vika paljastui: anturista oli piirilevy ja pari pintaliitoskomponenttia hapettunut. Ainakin keskimmäinen vastus oli kokonaan hapettunut "poikki".



Mittailin ihan yleismittarilla vastusten & konkan arvoja ja juottelin vanhasta tietokoneen emolevystä ~vastaavat (n. 10% toleranssilla ;D ) komponentit paikoilleen. Yllätys oli suuri, kun autossa kokeillessa parkkitutka lähti toimimaan ja muistiin ei tullut vikakoodeja. Tämän kokoluokan pintaliitoskomponenttien juottelu tavallisella juottimella voi sitten vaatia hieman harjoittelua, jos aiheesta ei ole hirveästi kokemusta.

Suihkautin anturin perään ensin kirkaslakkaa spraypullosta eristeeksi ja sen kuivamisen jälkeen truuttasin perän täyteen silikonia. Ainakin tähän mennessä tutkat ovat pelittäneet moitteetta. Tuon tavallisen silikonin käyttö voi olla pidemmässä juoksussa kuolemantuomio anturille, sillä normaalista silikonista erittyy etikkahappoa, mikä voi aiheuttaa korroosiota. Todennäköisesti kannattaisi käyttää jotain sikaflexiä/muuta hapotonta kumimassaa.


« Viimeksi muokattu: 22.04.2018, 22:03:19, kirjoittanut aapelih »

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 159
Vs: 607 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #65 : 22.04.2018, 22:59:04 »
Moottorisilikoni sopii metallipinnoille.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 758
Vs: 607 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #66 : 23.04.2018, 10:31:20 »
No olisihan takatutkalla ihan sama virka, vaikka edestä olisi yksi anturi rikki ja sama toisin päin. Ja kyllä se olisi mahdollista näyttää kolmen ehjän anturin tieto, vaikka yksi on pimeänä. Sen pimeän anturin tiedon voisi näyttää jotenkin niin, että on selvää sen olevan poissa pelistä. Onhan tässä ketjussa jo raportoitukin, että joissain (ei 607?) systeemi toimii, vaikka yksi anturi on rikki.

Neliskanttinen terästolppa on ilmeisesti vaikea tutkalle. Tytär peruutti sellaiseen pihallamme, lommo tuli vain pari senttiä anturista sivuun. Väitti, ettei tutka varoittanut. En uskonut ennen kuin kokeilin itse peruuttaa (lähes) päin samaa tolppaa.

Voisihan ne olla erillisenä vikaantuessaan ja ei tuskin kummoista koodinpätkää tarvitsisikaan. Saahan ne eriytettyä diagboxillakin.

Se autoilija ilmoittautukoon jonka tutka toimii rikkinäisellä anturilla, kiitos.
Minulla on nyt ollut uudempi ja vanhempi tutkajärjestelmä käytössä ja ihan sama laulu molemmissa. Jos jossain välissä ovat tehneet eri politiikalla tutkajärjestelmiä niin mikäs siinä. Kuulisin niistäkin mielelläni.
Preesens: Citroen C5 HDi240 Tourer '10
Kronologinen imperfekti: 309-405-605-605-406-406-405-605-Xantia-C5-106-607

joakim

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 424
Vs: 607 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #67 : 23.04.2018, 15:17:33 »
Se autoilija ilmoittautukoon jonka tutka toimii rikkinäisellä anturilla, kiitos.

Edellisellä sivulla tässä keskustelussa kaksi kirjoittajaa kertoo, että muut anturit toimivat yhden ollessa rikki. Auto tosin 407 ainakin toisella.
607 2.2 -05 (09-) ja 605 ST Turbo -99 (03-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09)

JS

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 536
  • 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).
Vs: 607 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #68 : 24.04.2018, 08:05:35 »
Minulla herjaa että system faulty mutta etututkat kyllä toimii normaalisti, taka ei.
Kuten kirjoitin aiemmin, system faulty tulee aina tauluun kun kytkee vaihteen ja alussa etututkat toimi normaalisti, mutta takatutkat ei. Nyt etututkat toimii vain satunnaisesti, tiedä sitten "kuntoutuuko" systeemi välillä vai mistä johtuu. Vasen takatutka on se josta ongelma johtuu PP2000:en mukaan.