Kirjoittaja Aihe: 607 - Viimasuoja  (Luettu 5702 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Osku77

  • Vieras
607 - Viimasuoja
« : 10.12.2010, 03:59:52 »
Auto: 2005 607 2,2 Tiptronic Ivoire ja 2003 2,2 Tiptronic Ebene.

Hölmöjä kysymyksiä pukkaa.

Nimittäin, muualla mallikohtaisissa keskusteluissa ollut juttua, että 2,2 litrainen kuuluu huohotinongelmaisten vähemmän kadehdittuun joukkoon. Kysymys kuuluukin, jos moottori kuuluu riskiryhmään, niin onko jollakulla käytössä viimasuoja omassa 607:ssaan? Itse en ole vielä yhdessäkään vastaan tulleessa tai samaan aikaan parkkipaikalla olleessa yksilössä moista nähnyt etualahelmassa. Saako maahantuojalta edes moista levyä autoon? Tässä olisi tarkoitus ennaltaehkäistä mahdollinen vahinko sekä omaan, että lähipiirin 03:seen samalla koneella.

Ja onko muita hyviä huohotinongelmilta ehkäiseviä toimenpiteitä ( hengittävä korkki kenties ) tiedossa, ainakaan tässä mallikohtaisessa ketjussa ei ollut juttua 607:n osalta, mutta samalla moottorilla olevien sisarmallien kohdalla juttua löytyy 406:sen ja 407:n osalta, valitettavasti.

Ainakin omassa lämmöt pyörivät normaalissa 90 lämmöissä maantieajossa, ihmetyttää vain, että jos kerran on ongelma tämän asian tiimoilta tässä moottorimallissa, niin miksi kummassakaan yksilössä ei ole tullut mukana moista kapistusta, vaikka kaikki muut kilkkeet kattotelineistä lähtien ovat seuranneet mukana. Ilmeisesti ei ole mikään yleisesti käytetty varuste. Ja suomiautoja ovat kumpikin, sen tarkemmin en ole tutustunut, mitä lisälämmityssysteemejä kenties on tehty peltien alle, kysymys on pikemminkin, - riittävätkö nämä ajossa, vaikka lohkolämppärin päästä ja tallista kumpikin nenänsä ulos työntävät, mutta ajossahan jäätyminen on oma ongelmansa sitten.

Kysynpähän tässä tyhmänä, ennen kuin menen Automaahan esittämään samat typerät kysymykset tiskille ja tulen naurettuna ulos tampiona. Ei olisi mitään uutta, mutta mieluummin pelaa varman päälle, tässä vuosien varrella kun ei moista ongelmaa ole ollut muiden mallien suhteen, mitä nyt säksättävät kuin ompelukone kylmänä ( 309 1,4 ja 206 1,6, 406 2,0 bensa) tai raksuttavat kuten nämä 2,2:set tekevät, tosin tästähän on keskustelu jo muualla. Ainahan voi askarella olutlaatikon pahveista eteen suojan, ja nippusiteillä kiinni, saapahan syyn ostaa viikonloppuna mukaan kopan "asennusolutta"..

Pahoittelut, kysyn tässä tyhmiä taas viisaammilta käyttäjiltä, mieluummin pitäisin tämän patongin ja tuon toisen rivissä olevan ilman turhia rikkoutumisia, kuten nöyrästi tähänkin asti ovat tehneet.

Edit: korjattu alkuun myös toisen patongin tiedot.
« Viimeksi muokattu: 10.12.2010, 04:39:37 kirjoittanut Osku77 »

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 607 - Viimasuoja
« Vastaus #1 : 10.12.2010, 07:02:00 »
On saatavilla viimasuoja, itse ostin vajaa kuukausi sitten omaan 2,2 HDi malliin suoraan merkkiliikkeestä, olisiko ollut 35e kiinnikkeineen. Kyllä tuo ainakin HDi moottorissa nopeuttaa lämpenemistä, vaikka lämpenee ilmankin.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 607 - Viimasuoja
« Vastaus #2 : 10.12.2010, 07:34:29 »
Facelift mallin viimasuoja ei oikein näytä tuohon tehdyltä. Kerran näin kun merkkihuolto asenti viimasuojaa 607 facelift malliin. Vanhempi koriseen suojalevy asentuu helposti eikä näytä pahalta. Kannattaa se ylipaine öljykorkki hommata, huohotinputki eristää, ei ihan max. Merkkiin asti öljyä (2...5mm alle max merkin). Vent. Kopan kansi kannattaa sisäpuolelta puhdistaa töhnästä.
« Viimeksi muokattu: 10.12.2010, 07:37:44 kirjoittanut SamiL »
Peugeot 3008 hybrid

Osku77

  • Vieras
Vs: 607 - Viimasuoja
« Vastaus #3 : 10.12.2010, 16:48:34 »
Kiitos tiedoista ja hyvistä neuvoista kaikille vastanneille.

Tiedustelen tuota viimasuojaa Automaasta ja samalla tilautan tuon hengittävämmän korkin, vuodenvaihteen jälkeen on muutenkin tarve viedä auto katsastusta varten huoltoon ja samalla teetättää sitten nuo talvikunnon tarkistukset sekä parannukset, eristykset askartelee itse. Eikä viimasuojan ulkonäöllä niin väliä, pääasia että vähän suojelee ja varmasti on esteettisempi ratkaisu kuin karhulaatikko.

Samalla leijonatiskillä käydessä pyytää valmiiksi toimintasuunnitelma tuohon muorinkin autoon, siinäkin alkaa huolto olla kohta edessä ja etukäteen tilauttaa siihenkin osat valmiiksi, ettei tarvitse huollossa kuin ruuvata paikkaan. Sillä omistaja ajellut nyt pakkasilla paljon nurkka-ajoa, joten toivottavasti yläkerrasta ei löydy epämiellyttäviä yllätyksiä ja siksi parempi antaa huollon tehdä tarkistukset ja mahdolliset puhdistelut.

Nokka kohti Automaata siis ensi viikolla ja osien saatavuutta kyselemään.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 607 - Viimasuoja
« Vastaus #4 : 10.12.2010, 19:43:48 »
120 kw moottorissa siis on jo uusi venttiilikoppa, painekorkki ja eristetyt ja lämmitetyt huohotinletkut.

Osku77

  • Vieras
Vs: 607 - Viimasuoja
« Vastaus #5 : 10.12.2010, 20:34:24 »
Eikös tuo 120kW/163hv moottori tullut vasta 2006- malleihin 607:ssa?
Näissä molemmissa tiedustelluissa yksilöissä on sama 116kW / 158hv vanhan mallin moottori, myös 05:sessa fl:ssä, joten siksi senkin kohdalla epäilys tuosta kuulumisesta riskiryhmään ja nuo kysytyt parannusehdotukset.

Mutta varmistan asian leijonatiskillä, sieltä pitäisi koneelta löytyä oman auton aiempi huoltohistoria ja tehdyt mahdolliset muutokset, eikä korkin mahdollisen vaihdon pitäisi olla paha rasti huollon yhteydessä.
Kysyn mieluummin ensin vinkkejä muilta käyttäjiltä, kuin suoraan leijonatiskille, ettei siellä myydä ylimääräisiä "parannuksia" tai ei oota. Onneksi auto on tähän asti pelannut, ja nyt haluaa varautua ettei nyt tänä talvena sitten tekisi tuota öljyn roiskimista. Ainakin viimasuoja on ostoslistalla, olkoot kuinka ruma tahansa.
- Säikähdin pahanpäiväisesti ollessani polttimoita ostamassa toissapäivänä, kun sattui tuttava samanaikaisesti öljyostoksille - hänellä 1,8 Sitikan Xantia oli räkinyt öljyjä pihalle ja varsinainen sotku oli konehuoneessa.
« Viimeksi muokattu: 10.12.2010, 20:54:25 kirjoittanut Osku77 »

kumpta

  • Vieras
Vs: 607 - Viimasuoja
« Vastaus #6 : 31.12.2010, 21:23:08 »
Juu kyllä ne näyttää roiskivan vaikka on kaikki vastukset ja painekorkit paikallaan. Onneksi ei kovin pahasti, oljytikun reijästä kuitenkin. pukkas pihalle. Ei kyllä ole mitään viimasuojaa, täytyyy varmaan katsella jostain Suomi Sohfan pahvinpala.

ZF

  • Vieras
Vs: 607 - Viimasuoja
« Vastaus #7 : 03.01.2011, 04:26:20 »
Jokunen vuosi sitten tuohon 607:n 2,2 bensakoneeseen tuli maahantuojan takaisinkutsu, jossa asennettiin/modifioitiin lämmitysjärjestelmä huohotinputkisysteemiin. Kolme talvea ajelin ilman viimasuojaa 607:lla eikä ollut ongelmia ennen eikä jälkeen takaisinkutsua. Kannattaa kysellä josko saisit vielä laitettua lämmityksen asennuksen maahantuojan piikkiin.

mooperi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 39
  • 607 -07 2.2
Vs: 607 - Viimasuoja
« Vastaus #8 : 01.01.2012, 19:28:33 »
Auto: 2007 607 2,2.

Kyselin 607 faceliftiin viimasuojaa, mutta ei löytynyt :( No väkästelin sitten sellaiset, mutta tuli mieleen, että onko sillä merkitystä mitä osuuksia peittää, kun tässä faceliftissä on erilainen tuo nokka, kuin edellisessä mallissa. Siis riittääkö kaksi alimmaista, vai onko sekin jo liikaa?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 607 - Viimasuoja
« Vastaus #9 : 01.01.2012, 20:50:46 »
607 facelift malliin löytyy valmis suoja, mutta on kyllä niin ruma viritys, että kannattaa tehdä itse paree.
Peugeot 3008 hybrid

mooperi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 39
  • 607 -07 2.2
Vs: 607 - Viimasuoja
« Vastaus #10 : 02.01.2012, 17:09:40 »
Joo, sellainen on nyt nokalla ja peitettynä siis alimmainen ritilä kokonaan ja ylempi keskeltä 2/3.
Ajattelin vaan, että onko näin pikkupakkasilla liiankin ummessa. Lämpömittari näyttää 88.


PGT607

  • Vieras
Vs: 607 - Viimasuoja
« Vastaus #11 : 24.10.2015, 16:40:40 »
Auto: 2008 607 2,2 HDi Biturbo.

Onko Viimasuoja ollut tarpeen keulalla talvisin, oma- tai tehtaantekemä. Vinkkejä, mistä saa ja mitä maksaa? Onko ollut huohotinputkien jäätymistä?

BZR

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 156
Vs: 607 - Viimasuoja
« Vastaus #12 : 24.10.2015, 19:59:20 »
Omassa, vm 2000 dieselissä olen käyttänyt aikanaan Automaasta hankkimaani viimasuojaa aina talvisin. Kyllähän se nopeuttaa auton lämpiämistä.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 607 - Viimasuoja
« Vastaus #13 : 24.10.2015, 23:04:32 »
Ei taida saada enää viimasuojaa tuohon. Tee itse. Ei ongelmia dieseleissä eikä v6 bensa.
Peugeot 3008 hybrid

knutari

  • Vieras
Vs: 607 - Viimasuoja
« Vastaus #14 : 25.10.2015, 21:41:20 »
Auto: 2002 607 2,2 (EW12J4, 116 kW, automaatti).

Itselläni viime talvena jäätyi huohotinputki ja tuotti hiukan ongelmia sen jälkeen öljyn poisto imusarjasta, sekä muualta.

Kävin merkkiliikkeestä kyselemässä viimasuojaa omaan autooni, mutta eipä ollut ja käski mennä asioimaan varaosaliikkeeseen, josta sitä ei myöskään enää löytynyt, ja sieltä sain ohjeen mennä ETRA:aan, josta ostin reilun metrin (n. 1100 mm) 3 mm paksua kumia, jonka leveys oli n. 300 mm, sitten marssin Motonettiin ja ostin sieltä kiinnikkeet (5 kpl) ja tein siitä kumista sopivan suojan sinne ilma-aukkoon alas, eikä sen jälkeen huohotin ongelmaa viime talvena ollut. Kumi maksoi ETRAssa 13 euroa ja siitä meni noin puolet, kun jouduin kaventamaan sen pituus suunnassa noin 100 milliseksi.