Kirjoittaja Aihe: 405 - Jousipallon vaihto (x4)  (Luettu 5897 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jarppi911

  • Vieras
405 - Jousipallon vaihto (x4)
« : 18.02.2011, 09:18:14 »
Auto: 1991 405 1,9 Mi16x4.

Pösööni olisi edessä jousipallon vaihto, osaisiko joku selostaa miten vaihto tapahtuu ja missä pallo sijaitsee jne.?

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 405 - Jousipallon vaihto (x4)
« Vastaus #1 : 18.02.2011, 10:49:00 »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

imaS

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 647
Vs: 405 - Jousipallon vaihto (x4)
« Vastaus #2 : 18.02.2011, 21:25:44 »
Irroitus:
Takapää pukkien päälle. Voi myös olla pyörillään, jos rasvamontulla ropaa. Kontin vasemman reunan "irtonaisen sähköliittimen" (takapään pakkonostokatkaisijan vieressä) navat yhteen, tämä poistaa paineet jousituksesta. Kun pumppu alkaa surista (tai perä pohjaanlyöntikumeja vasten), akunkenkä irti. Tällöin ovat jousituksen paineet viimeistään poissa. Sitten voi poistaa tuon sähköliittimen kytkennänkin. Vanha pallo pois normaalisti vastapäivään kiertämällä. Samalla valuu LHM:ää, kannattanee olla astia lähellä.

Kasaus:
Uusi tiiviste LHM:llä voideltuna paikalleen, jousipallo KÄSIN kiertämällä paikalleen. Ei siis tarvitse erikoisempaa kiristystä. Samalla voi vaihtaa loput jousituksen nesteet. Säiliö kontin vasemmasta reunasta irti ja tyhjäksi, säiliön suodattimien puhdistus vaikka rasvanpoistajalla. Koko jousitus nielee reilun litran LHM tai LHM+ nestettä.

Ilmaus:
Täytä säiliö uudella LHM:llä, tökkää akunkenkä kiinni. Lisää LHM:ää, kun perä alkaa nousta. Lopuksi käytä perä parikertaa ylhäällä ja alhaalla. Jos ei ala ilmaantua, ilmaa jarrupaineensäätimessä olevasta nipasta, samalla kun pakkonostokatkaisija kytkettynä ja "irtoliittimen" navat yhdessä.

Tuo tuli nyt ulkomuistista, miten itse aikanaan palloa irroittelin. Voin kaivella arkistoista tehtaan ohjeetkin, jos tarvetta.
405 Mi16x4 -90, 406 Coupé V6 -01