Tässä yksi tapaus, jossa vikaa oli mm. ajoneston antennin kiinnityksessä ja lopulta myös ajoneston palanut sulake (F8) esti käynnistymisen:
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=40704.0Sulakkeen ainakin tarkistaa nopeasti. Voi se vika muuallekin olla kuin ajonestossa, vaihtoehtoja on paljon. Joskus viallinen
tyhjäkäyntisäädinkin on aiheuttanut käynnistymättömyyttä, jolloin auto saattaa käynnistyä, kun kaasuläppää pitää hiukan auki poljinta painamalla. Ensin kävisin kaikki sulakkeet läpi ja sitten tarkistaisin, että polttoainepumppu toimii (jollei, niin saako se edes virtaa) ja että tulpat antavat kipinää (sytytyspuolan kunto?). Jollei polttoainepumppu saa virtaa (ja sulakkeet ovat kunnossa) ja sytytyskään ei tunnu toimivan, niin vika voi olla myös kaksoisreleessä, johdoissa tai ajonestossa:
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=39187.msg168253#msg168253Maadoituksissakin voi olla vikaa... Kun kerran auto on liikkeestä ostettu, niin auton korjaaminen on heidän vastuullaan. Luulisi, että heidän käyttämänsä korjaamo löytäisi vian aika nopeasti.
Yleisiä vinkkejä käynnistymättömyyden selvittelyyn löytyy myös muiden automallien kohdalta eli foorumin hakutoimintoa päätasolta hakutermillä "ei käynnisty" tai "ei käynnisty vaikka käynnistinmoottori pyörittää" käyttämällä (tarkemmalla haulla kohteeksi voi rajata pelkät otsikot).
Tänä aamuna auto hinattiin korjaamolle vikakoodien lukuun, vaan autoon ei saa yhteyttä.
Tavallinen OBD-testilaite tuskin auton vikakoodeja pystyy lukemaan, jollei siinä ole erillistä tukea vanhemmille Peugeoteille, jotka eivät ole OBD-yhteensopivia, vaikka 16-pinnistä liitintä käyttävätkin.