Kirjoittaja Aihe: 307 - Öljyvuoto moottorista (TU5JP4)  (Luettu 5208 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Capricorn

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 117
Vs: 307 - Öljyvuoto moottorista (TU5JP4)
« Vastaus #15 : 16.04.2017, 19:29:52 »
Ymmärykseni mukaan bensamoottoreissa oikein käytettynä kansipahvin pitäisi olla lähes ikuinen. Tässä kyseisessä autossa on kanssa vajailla pytyillä käynti ja vikakoodi p1340. Jäähdytysnestettä katoaa myös mystisesti ei hävittänyt ennen jakohihnan vaihtoa. Oiskohan tässä nyt ruettava ettimään tarpeita kannentiivisteen vaihtoon?

starship

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 302
Vs: 307 - Öljyvuoto moottorista (TU5JP4)
« Vastaus #16 : 16.04.2017, 20:03:35 »
No juu ehkä täsä tapauksessa miettisin jo kannen avausta...Kai sulla joku tuttu ? tai jos itsellä taitoo ni mikäettei.. ite en enää osais...kone varmaa viel kunnos......se jäädytinneste omgelma


No joo ei vielä kantta auki vesipumppu?


Lukiskohan tuon kysymyksen uudestaan..

Ehkä kaksi eri vikaa..jos 1.6 kone puolapaketti.....arvan vaa

Katso vesipumpun seutu ,,,saatat päästä halvallakin

Tuo röpötys iyellä tekee saman jos kylmänä sammuttaa....jos sulla ei tule faulttia ei puolapaketissa ole vikaa
« Viimeksi muokattu: 16.04.2017, 20:20:27, kirjoittanut starship »
307sw 1,6 2004                                                                                                                                                                                                             

Capricorn

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 117
Vs: 307 - Öljyvuoto moottorista (TU5JP4)
« Vastaus #17 : 17.04.2017, 10:35:21 »
Nyttempä löyty vuotokohta kun eka puhdisti huolella paikat. Vuotaa kahdestakin kohtaa. Venttiilikopan tiivisteistä ja öljypohjasta.

Jodl

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 52
Vs: 307 - Öljyvuoto moottorista (TU5JP4)
« Vastaus #18 : 22.04.2017, 16:30:28 »
Auto: 2005 307 Wagon 1,6 S-Edition (1. mallisarja, TU5JP4, VF33ENFUB8400392, käyttöönotto 05/2005).

Mahtaako venttiilikopan tiiviste olla joku muoto vai tuubista? Varaosaliikkeestä molempia tarjolla. Ei mitään massiivista vuotoa, mutta näyttäisi hiukan vuotavan. Voi olla myös kannentiivisteessä sama ongelma.

Capricorn

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 117
Vs: 307 - Öljyvuoto moottorista (TU5JP4)
« Vastaus #19 : 22.04.2017, 20:53:34 »
On ihan kumitiiviste.

Jodl

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 52
Vs: 307 - Öljyvuoto moottorista (TU5JP4)
« Vastaus #20 : 24.04.2017, 19:38:45 »
Kyllä niitä tosiaan kaksi tarvitsee, siis venttiilikopan tiivisteitä. Mistä noin ylipäätään saa nuo alkuperäisosien varaosanumerot? Olen joskus osista katsonut, mutta kaikissa ei ole tai sitä ei pysty näkemään. On noissa saksan peleissä auttanut kun tietää mihin varaosanumeroon verrata.

Jodl

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 52
Vs: 307 - Öljyvuoto moottorista (TU5JP4)
« Vastaus #21 : 30.06.2017, 20:47:08 »
Jatkan tähän. Tutkin ongelmaa, niin venttiilikannen tiiviste on tuollainen muovinen levy (öljy loiskuu nokka-akselin päälle sopivasti) jonka reuna on gummilla vulkanoitu. Ei tuossa mitään irtonaista kumitiivistettä ole. Muuta tunnistetta ei ole kuin numero 99089 320.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 687
    • http://peugeot505.info
Vs: 307 - Öljyvuoto moottorista (TU5JP4)
« Vastaus #22 : 15.07.2017, 13:03:52 »
307 (1. mallisarja), TU5JP4 INJECTION

0249 A9, GASKET ROCKER COVER, UNTIL RPO 10120 (24.07.2004), 15,80 e
0249 C6, OIL SEPARATOR PLATE, SINCE DAM 10121 89 (25.07.2004) OR SINCE DAM 10121 88 (25.07.2004) OR SINCE DAM 10121 77 (25.07.2004), 38,40 e

https://www.rexbo.eu/search?q=0249+A9
https://www.rexbo.eu/search?q=0249+C6

Vanhemmissa moottoreissa on siis pelkät kumiset tiivisteet ja uudemmissa levyt, joiden reunoilla on tiiviste.

Ilmoittamastasi auton valmistenumerosta muuten puuttuu yksi numero, ei kelpaa Service Box:lle.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Jodl

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 52
Vs: 307 - Öljyvuoto moottorista (TU5JP4)
« Vastaus #23 : 23.03.2018, 18:59:48 »
Auto: 2005 307 Wagon 1,6 S-Edition (1. mallisarja, TU5JP4, VF33ENFUB84008392, käyttöönotto 05/2005).

Mahtaako venttiilikopan tiiviste olla joku muoto vai tuubista? Varaosaliikkeestä molempia tarjolla. Ei mitään massiivista vuotoa, mutta näyttäisi hiukan vuotavan. Voi olla myös kannentiivisteessä sama ongelma.
Nyt 277tkm ja öljyvuoto alkaa olla häiritsevää. Näyttäisi, että ylhäältä vuoto tulee niin vaihdan ainakin venttiilikopan tiivisteet ja mahdollisesti nokka-akseleiden tiivisteet. Tietty on sotkenut koko moottorin kun ylhäältä valuu mutta pitää yrittää pestä sen verran että näkee sitten mahdolliset muut vuotopaikat (toivottavasti niitä ei ole, kun olis pidemmälle meneminen aika ankeeta).

kiy0shi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 18
Vs: 307 - Öljyvuoto moottorista (TU5JP4)
« Vastaus #24 : 24.03.2018, 16:48:58 »
Auto: 2006 307 1,6 (TU5JP4).

Itsellä hikoilee/vuotaa ainakin venttiilikopan tiiviste. Mahdollisesti myös huohotinputket karstoittuneet jotka lähtevät v-itun kopasta. Mistähän sattumoisin löytyisi halvalla uudet letkut? Ovat aika kuolleet jo. Toivottavasti vuotaa ainoastaan venttiilikopan tiivisteet. On meinaa valunut öljyä laturin puolelta, pakosarjan puolelta ja termostaatin puolelta.

Kaksi erillistä tiivistettä tarvii venttiilikopalla, mutta mikähän tuo kiristysmomentti on? Kiristysjärjestyskin vähän hakusessa :) ja kannattaako laittaa tiivisteliimalla kiinni uudet tiivisteet?


Jyrsi 307

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: 307 - Öljyvuoto moottorista (TU5JP4)
« Vastaus #25 : 07.04.2018, 12:36:15 »
Auto: 2006 307 1,6 Trendy (TU5JP4).

Mistä vuotaa öljyä? Kts. Kuva

kiy0shi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 18
Vs: 307 - Öljyvuoto moottorista (TU5JP4)
« Vastaus #26 : 09.04.2018, 13:42:50 »
Terve! Miltä näyttää venttiilikopan tiiviste? Pullistunut? Märkä? eli se ylin tiiviste. Onko öljykorkki öljyinen päältä?

Itselläni kanssa samanlainen vuoto. venttiilikopan tiiviste ongelma meneillää.

Jyrsi 307

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: 307 - Öljyvuoto moottorista (TU5JP4)
« Vastaus #27 : 09.04.2018, 13:45:47 »
Kiitos vastauksesta. Niin arvelin. Onko helppo vaihtaa itse tuo tiiviste?

kiy0shi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 18
Vs: 307 - Öljyvuoto moottorista (TU5JP4)
« Vastaus #28 : 09.04.2018, 13:55:36 »
Itsellä kanssa vaihto-operaatio edessä. Ei ole vaan kerennyt vielä ja en ole näihin pösöihin pahemmin vaihtanut vk-tiivistettä.
Helppo homma yleensä, mutta vie aikaa. Hiljaa hyvä tulee :)