Kirjoittaja Aihe: 307 - Moottorin tukikumien vaihto  (Luettu 2724 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

anjulo

  • Vieras
307 - Moottorin tukikumien vaihto
« : 05.07.2011, 21:47:43 »
Auto: 2002 307 2,0.

Onko kukaan vaihtanut moottorin tukikumeja? Onko helppo vaihtaa ja mitähän noi maksaa?

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 238
Vs: 307 - Moottorin tukikumien vaihto
« Vastaus #1 : 06.07.2011, 08:05:26 »
Kaikkien vaihtamiseen tuskin on mitään syytä, ensimmäisenä vaihtoa kaipaa se moottorin alla oleva pyöreä kumi mutta senkin kunto on helppo tarkastaa. Jos siinä ei näy halkeamia eikä se ole öljyssä uinut niin sitäkään tuskin kannattaa vaihtaa.

anjulo

  • Vieras
Vs: 307 - Moottorin tukikumien vaihto
« Vastaus #2 : 06.07.2011, 08:18:16 »
Pitää tarkistaa. Mutta toi yläpuolen kumi on ainakin vaihdettava. Kone heiluu ku mielipuoli:( Täytyy nostaa autoa ylös että näkee ton alapuolenkin.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 687
    • http://peugeot505.info
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

anjulo

  • Vieras
Vs: 307 - Moottorin tukikumien vaihto
« Vastaus #4 : 26.07.2011, 18:50:22 »
Nyt on kaikki kolme kannaketta/puslaa vaihdettu. Kaikki sököjä. Etenkin tuo kallein yläpuolen kannake oli ihan loppu. Nyt ei kone valskaa ees taas:) Päivä homma vaihtaa. Vaikein oli tuo alapuolen pusla kun ei ole muuta kuin tunkki.  Hintaa tuli osille reilu 200€.

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 238
Vs: 307 - Moottorin tukikumien vaihto
« Vastaus #5 : 27.07.2011, 06:16:19 »
Miten kaikki kumit voi olla sököjä, onko Helsingin autoja vai miljoona ajettu?

200€?! Se oikeanpuoleinen yläkumi onkin oivaa rahantuloa tehtaalle ovh 180€? Tehdään ensin huono osa joka ei kestä ja sitten myydään sitä 1000% katteella.
« Viimeksi muokattu: 27.07.2011, 06:24:39, kirjoittanut KTA »

anjulo

  • Vieras
Vs: 307 - Moottorin tukikumien vaihto
« Vastaus #6 : 27.07.2011, 06:29:21 »
Ajettu 160tkm. Maanantai osia ollut. 187€ yläpuolen kannake ja 2 muuta noin 15€ kappale.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 687
    • http://peugeot505.info
Vs: 307 - Moottorin tukikumien vaihto
« Vastaus #7 : 27.07.2011, 13:12:31 »
Service Box:n mukaan tuo osa on todellakin Suomessa noin kallis:

1839 H6, MOUNTING BRACKT, RIGHT, SUP, INJECTION EW10J4 AND BVM, 182,00 e

Saksan Peugeotilla osa maksaa 116,16 e.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

EFL605

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 813
Vs: 307 - Moottorin tukikumien vaihto
« Vastaus #8 : 27.07.2011, 16:25:37 »
Nuori kuski, jatkuva kiihdyttelyn tarve ja runsas kaupunkiajo, siinä on kumit hajottava yhdistelmä, kilometrit eivät niinkään.

anjulo

  • Vieras
Vs: 307 - Moottorin tukikumien vaihto
« Vastaus #9 : 27.07.2011, 16:39:26 »
Jep. Sepä se. On tainnut pösö saada kyytiä edellisiltä omistajilta.

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 477
Vs: 307 - Moottorin tukikumien vaihto
« Vastaus #10 : 27.07.2011, 18:13:07 »
Ja kun yksi kumi luovuttaa, niin muut joutuu kovammalle...

radiaani

  • Vieras
Vs: 307 - Moottorin tukikumien vaihto
« Vastaus #11 : 29.07.2011, 20:19:28 »
Miten tukikumien vioittuminen alkaa oireilla?

anjulo

  • Vieras
Vs: 307 - Moottorin tukikumien vaihto
« Vastaus #12 : 29.07.2011, 21:45:55 »
Rupeaa pakoputki kolisemaan liikkeelle lähtiessä. Ja jos avaat konepellin ja heilutat konetta niin kyllä huomaa jos hirveästi kone heiluu ees taas. Nyt kun vaihtoi kannattimet niin kone ei liiku juuri ollenkaan. ellei väkisin väännä.

tijuhe

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 28
Vs: 307 - Moottorin tukikumien vaihto
« Vastaus #13 : 21.05.2018, 00:50:49 »
Auto: 2007 307 SW 1,6 Olympia (TU5JP4).

Auto rupesi puolitoista viikkoa sitten kolahtelemaan jostain etupäästä liikkeelle lähtiessä ja hiukan myöhemmin alkoi kuulua myös "pärinää" kiihdyttäessä. Huollossa todettiin moottorin oikean ylätuen olevan rikki. Saivat merkkiliikkeestä hinnan uudelle, 380€, ja neuvon kysellä purkaamoilta. Tilasin tarvikeosan noin 50€:lla toimituskuluineen. Nyt olisi alkuviikosta vaihto edessä ja olisi pari kysymystä:

Pystyykö moottorin tukemaan ylhäältä päin? En ole nähnyt moottorin oikeassa päässä nostokorvia, joten olen  ajatellut joko nostaa liinalla tuen alla olevan "ulokkeen" alta tai sitten laittaa nostokorvan moottorin etureunaan  8mm:n pultilla (valmis reikä). Moottorin alla on muovisuoja, jota en viitsisi ruveta irrottamaan.

Onko tuen pulteille annettu kiristysmomenttia vai etsinkö taulukosta yleismomentin?
307 SW Olympia 1.6 -07

petrile_83

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 132
Vs: 307 - Moottorin tukikumien vaihto
« Vastaus #14 : 21.05.2018, 21:59:53 »
Käytin noita liitteen Haynes korjauskirjan momentteja. Itse tuin koneen alta öljypohjasta, laitoin laudan väliin niin paino jakautuu isommalle alueelle. Itsellä vanhemmassa mallissa ei ole pohjamuovia, niin alta tukeminen oli helpompi vaihtoehto