Kirjoittaja Aihe: 309 - Moottoritilan diagnostiikkaliitin ja kampiakselin asentotunnistin  (Luettu 5845 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 686
    • http://peugeot505.info
Kaasutinmoottorillakin varustetuissa autoissa on kampiakselin asentotunnistin (YKK-anturi, yläkuolokohta-anturi), jota käytetään vain Peugeotin merkkikohtaisen testerin kanssa sytytyshetkeä ajoitettaessa ja jolla ei siis ole vaikutusta auton moottorin toimintaan. Vaaleanruskean irtonaisen kolminapaisen diagnostiikkaliittimen paikka on venttiilikoneiston kannen päällä ja sen harmaalla muovilla suojattu johto on kiinnitetty pulttien yhteydessä oleviin kiinnikkeisiin sekä moottoriöljyn mittatikun putkeen virranjakajan paikkeille (siteellä). Anturi kiinnittyy yhdellä pultilla lohkoon vauhtipyörän yläpuolelle suunnilleen samaan linjaan vaihdevivun kanssa.

Klikkaa kuvaa nähdäksesi suurennoksen.





Huomaa myös toisessa kuvassa näkyvä varsinaisen kampiakselin asentotunnistimen tyhjänä oleva paikka, jota käytetään joissakin polttoaineensuihkutuksella varustetuissa autoissa.

Kuvat ovat autosta 1989 309 1,6 XL Look (XU52C, B2B, Solex 34/34 Z1 -kaasutin).
« Viimeksi muokattu: 05.11.2011, 13:14:56, kirjoittanut ToniL »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info